Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 811 ggr
Cicci97
0

Lagar o knölar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ursäkta att jag kommer att fråga en sån himla onödig fråga (eller om den nu är det). Finns det lagar om att marsvin ska gå två o två? Palle går faktiskt bara en o värkar må precis som han ska göra (förutom knölen då). Men min andra fråga är om ert marsvin har en knöl på sig (spelar ingen roll var den är). Det är liksom så att mitt marsvin har det o jag har INTE gått till vetrinären precis… 3:e frågan är vad du tycker att jag ska göra?

Svara helst på alla frågor men gärna två eller bara en Skrattande Eller ska jag säga dem som du kan svara på XD

Palle är på bilden Glad Verkar han vara olycklig för att han är en? Förvånad

Salladshataren
0

Marsvin är flockdjur. Dvs de lever i flock, får dem inte det så blir dem olyckliga.

Råder dig att skaffa en liten kompis till Palle :)

Är osäker om det är rekommendation eller lag på att marsvin ska vara två eller fler. Men flockdjur trivs alltid bäst med en eller flera. Fast sen finns det knasmarsvin som inte vill ha någon kompis…

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Creation
0

1. Det finns en lag på att marsvin ska ha en artfrände.
2. Förstår inte riktigt vad som är så viktigt med frågan… om mitt marsvin har en knöl på sig? Nej. ;s Det är inte normalt.
3. Ta honom till veterinären för att kolla knölen, för det kan vara något farligt. Sedan borde du verkligen skaffa en kompis åt honom. Han kanske mår bra ensam, men han mår säkert mycket bättre med en kompis. Och visst vill du att din älskling ska må så bra som är möjligt?

Sedan kan man inte precis avgöra om ett marsvin ser olyckligt ut genom en bild :P

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Cicci97
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Till komentar 2: 

Nej, jag vet… Räcka ut tungan Det var ett litet skoj Räcka ut tungan 

Och ja, självklart vill jag att Palle ska ha det så bra som möjligt Skrattande E lite osäker om det andra marsvinet kmr appcceptera Palle oxå… Palle är det nog inga problem med. För Palle bryr sig nog inte så mycket, han bryr sig bara om mat, nej men när han fick träffa Max (Vickans marsvin) så hållde Max på med Palle medan Palle bara åt XD

Till komentar 1:

Jag vill självklart ha ett marsvin till själv o en kompis till Palle men är ju lite osäker om det kommer att funka mellan dem?!Fundersam Annars har jag ju tid o sånt… Fundersam Är lite osäker på Emma oxå men det går nog o fixa ^^ Här är han med Tyra i alla fall ^^

Salladshataren
0

#3 En liten bebishane går bra att sätta ihop med vuxna hanar. Du kan fråga en marsvinsuppfödare om hjälp :)

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

CamillaS
0

#3 Om du säger att Palle bara satt och åt när en annan hane var på honom, lär det inte vara nåt problem. Visst har marsvin olika personligeheter och så. Men för det mesta så brukar det gå jättebra med en bebis till ett vuxet marsvin. :)
Du har fått svar på dom andra frågorna så jag svarar bara på denna. ;)

tantnett
0

Svar om knöl: Jag skulle inte få någon ro om jag inte kollat med veterinär om någon av mina djur får en knöl.

Knölar kan vara ofarliga saker. Men kan även vara livsfarliga om man kollar dom försent.

Marsvin 4-ever Tungan ute.