Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 542 ggr
peaches
0

Nu har dem kommit!

Idag hämtade jag mina underbara tjejer Twist och Lotta, riktiga skönheter. De äter bra och är framme och gömmer sig inte när jag kommer med mina tunga steg mot buren :D

Nu vill jag bara ha lite tips om hur jag ska göra för att "presentera" mig för marsvinen, så att dem känner igen mig och börjar bygga upp tillit för mig.

elinpelin96
0

Först och främst vill jag säga GRATTIS :D:D:D :) Sen så för att du ska lära känna dom så gäller det att  ha många kel stunder Och att ge dom godsaker '( grönsaker ) för då kommer dom nog bli glada och förstå att du e snäll och så :)

PS : Bilder vill jag minnsan se :P

tantnett
0

Gurka är alltid smaskens, svårt att motstå gurkskivor från handen.

Lycka till me dom små.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

peaches
0

De tar gurka och sånt från handen och verkar inte så speciellt skygga när jag sitter vid buren, dock när jag öppnar och ska in med handen för att lägga dit maten så gömmer det sig(är kanske vanligt).

Jag funderar på hur länge man ska vänta på att "hålla på" med marsvinen, alltså ta upp dem från buren och ha dem i knät eller sådant. Jag känner mig lite osäker då det är mina första marsvin, vill ju inte göra något fel direkt.

pelikan
0

#3 Jag har också fått hem mina första marsvin!!! Du ska vara glad ändå, för mina är räddare än dina! Hur gamla är dina? Mina är bara lite drygt fem veckor.

Men jag undrar också hur länge man ska vänta med att hålla på med dem..

elinpelin96
0

#4 vänta minns en dag iaf satt dom hunnit bosetta sig i sitt nya hem :) sen e det bara att gosa så mycket som möjligt med dom :)

peaches
0

En av dem är väl 2 år och den andra är lite över 1år, så de är inte så unga direkt :D

Känns ju inte som om de vill att man ska ta upp en haha, springer som snabba små möss(vanligt kanske?)

tantnett
0

#6 Jag lyfter aldrig upp marsvinen direkt då jag sätter in handen.

Först kliar jag dom över ryggarna o det tycker dom är jättemysigt o sänker sig för att jag skall komma bättre åt. Sen fångar jag upp dom. Tycker det är bra så att man inte typ jagar dom.

Mina har vant sig jättebra på detta.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

peaches
0

#7 har inte försökt lyfta dem än, dock när jag har inne handen så tar de gurka och de kan vara nära och lukta lite på mig, men inte mer än så. Kommer jag lite närmare så backar de tillbaka lite.