Varför har jag sådan otur jämt?
Nu när jag äntligen fått hem mina underbara tjejer som är så söta. Självklart börjar jag reagera på allt hö. Mina ögon svider, huvudet värker och det blir inte bättre.
Varför är det så att endel är så himla otursförföljda? Marsvin har jag velat skaffa länge och har försökt läsa på under en längre tid och när de väl kommer så kommer allgeri.
Kände att jag behövde "skriva av" mig på någon vis, antar att det finns några här som kanske har samma problem och känner på samma sätt.

Så ledsamt.
Vet inte om du är hjälpt av att duscha av deras högiva innan du ger det? Lägg givan i en korg el liknande och låt det rinna av en stund innan du ger det så inte det blir så blött i buren.
Kolla annars om ev höbricketter kan fungera. Se i forumet har läst något om det men minns inte var.
Vad gällande tändernas slipning vid ev höbrickettkost så kan man kanske kompensera det med kvistar o grenar.
Men här är nog dom som kan ge mycket bättre svar. Kram.
Marsvin 4-ever
.

Vad tråkigt! Är du säker på att det är höet? Ett allergitest kanske kan vara idé för att vara säker på att det inte är ngt annat, tex spån.
Jag reagerar också på höet, men inte lika mycket. Tvättar alltid händerna långt upp på armarna efter att jag tagit i det och försöker ge hö en stund innan jag går och lägger mig så att partiklarna hinner lägga sig. Att om möjligt inte ha svinen i sovrummet är ett annat hett tips som jag tyvärr inte kan använda eftersom jag bor i en etta. Annars finns det alltid allergitabletter när det blir för svårt. Ska inte vara några problem att ta en om dagen.
Hoppas att det löser sig för dig och svinen!
Vet inte om jag kan ta sådant pricktest eftersom mina tatueringar är strategiskt placerade just där man tar proven>< Funderade på det med allergitabletter, men har haft eksem och annat skit så jag har lättare att utveckla astma vilket inte känns som en risk jag vill ta.
Känner av höet när jag går in i rummet där jag har dem. Hehe jo, jag bor hos mamma och pappa över sommaren, men flyttar hemifrån igen i höst.
Rätt tråkigt när det händer, skönt bara att jag märkte av det tidigt.
De är så härliga marsvin så det finns inte, de går ända fram till buren till alla i familjen, tom sover utanför sina gömslen ibland :D

Hur gör du med marsvinen då? Lämna tillbaka eller söker du omplaceringshem?
Jag ska lämna dem till henne jag köpte dem av, så de kommer tillbaka till henne.