Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1269 ggr
[jejjas]
0

misslyckat ihop släpp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Försökte i förra veckan att släppa ner Flora till Skade och Isadora. på golvet gick det jätte bra och floraklätra på dom ovh dom tvätta henne, dom tjivades lite om vem som skulle ha henne, tänkte att detta går ju bra, men när jag satte henne i den renstädade ochskurade buren fgick det inte så bra. Första timmarna va inga problem alls men sen började dom mobba henne fick inte äta eller dricka. Vågar jag pröva igen? Tycker så synd om henne att hon ska behöva bo i transport buren anser inte detta som en bra bostad för henne Gråter. Meningen va att hon skulle flyttat förra veckan. vågar jag pröva att släppa ihop dom i gen?

Jessica och Flora

Creation
0

Hade du badat marsvinen och släppt dem på neutral plats? Hur länge fick de gå ihop på golvet? De kan behöva många timmar på golvet för att acceptera varandra ibland. Jag tycker du kan försöka en gång till med att sätta ihop dem, för en transportbur är ju verkligen ingen passande bostad. =/

(Hon var jättesöt förresten ;D)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

[jejjas]
0

det gick inte i alla fall Gråter. men kom på nu i kväll att vi hadde en gammal fågelbur i garaget som va större än transport buren. den är ca 70*50 så den får duga så länge mycket bättre än trnsporten hon gilla buren. så nu är hon glad och jag är glad Skrattande

cocosdroppen
0

Hej sitter här o läser om era försök med att sätta ihop,Och undrar nu om någon här finns som tydligt kan tala om hur man gör när man ska sätta in en liten hona till två andra honor? hur gå till väga? vart börjar man?

hadde hört att det aldrig va några problem med att sätta ihop flera honor mad varann? ack så fel detta blev,har just köpt 2 honor en merino och en shelti,har do på bild i mitt album här chakra och kimba(unghonor) helt underbara Generad..så idag kom den efterlängtade Alpaca honan en liten "unge" såååå söt så ljuvlig, släppte ut de andra två ett tag,satte in lilla alpacan ensam i deras bur! tog lite "kiss från de andra" två så hon luktade lite dom…. väntade ett tag,satte sen in de andra….

VAD HÄNDER..LILLA LITEN blir jätte glad (åhh kompisar) …glädjen blev kortvarig..KIMBA NOSAR(SNIFF SNIFF) ..SEN PÅÅÅÅ! vill liksom döda henne direktGråterJAG TAR SNABBT UPP LILLA LITEN! SOM GNYR,OCH STÅR DÄR UNDRANDE? JAHA! VAD GÖRA NU? SNÄLLA MAILA MEJ OCH TALA OM HUR JAG SKA GÅ TILL¨VÄGA UTAN RISK FÖR DEN NYA LILLA mitt mail är

cocodemerdroppen@yahoo.se

och hur ska det va när en ny kommer in?

lilla liten på bild :)

cocosdroppen
0

OM NÅGON HAR AKUTA PROBLEM MED BURAR SÅ VILL JAG BARA TALA OM ATT VI HÄR HEMME BYGGER GNAGAR BURAR (PRISET ÄR MATRIALKOSTNAD+ 700 I ARBETSKOSTNAD) MAN KÖPER ÖNSKAT MATRIAL SJÄLV I TRÄ ! VISAR HUR MAN VILL HA DEN…OSV

[jejjas]
0

Min lycka va total när dom va så snäla mot den lilla gick ju bra i många timmar sen va det helt kört har försköt i dag med efter bad rengord bur å allt men det gick inte ändåGråter

Sandra-B
0

Hur allvarligt är det?
Att det blir lite "tjaffs" och liknande får man räkna med.

Jag har haft marsvin i över tio år och aldrig haft några problem med att sätta ihop honor (har bara satt dem rätt ner i buren de ska bo i, inte nystädat) och det har gått så bra.

Hanarna har varit lite svårare att sätta ihop (brukar städa och bada) men det är bara någon ensataka gång det inte har gått som jag vill men när jag provat igen senare har det gått bra.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

[jejjas]
0

Dom flög på henne bet henne rätt riält hon fick inte äta eller något alls bara springa runt dom stäsade henne så hon bara skrek Gråter, kanske ska pröva i gen? tredje gången gillt?

[findusen]
0

har en del tuffa honor på jobb men dom behöver bara göra upp sen e d lugnt. vet att d e jättesvårt att inte lägga sig i men d e d bästa. dom gör oftast inte upp på en timme utan d kan gå dagar…… hade två honor som hade gått ihop i 1,5 år o man såg ju tydligt vem som bestämde. satte in en tredje hona i deras bur (har ju flyttat runt honor massor me gånger o man vet vilka som kan va lite tjabbiga men dessa två honor va nyinkomna så vi kände dom inte så väl) o gisses vilket liv det blev o bett i rumpan blev d på den tredje honan jodå, men efter ett par dagar va d lugnt o nu trivs dom jättebra ihop! (kan ju lägga till att den tredje honan e väldigt snäll o låg i rang, blir mer problem om även den tredje vill hävda sig….)
ungarna skriker o ser vettskrämda ut, men förmodligen mopsar dom inte tillbaka o då brukar d gå bra,…. i vissa undantag ger sig inte det taskiga marsvinet utan fortsätter hacka på den nya men d e inte så vanligt,,,,,,

[jejjas]
0

Nu ska jag snart göra ett nytt försök med att släppa i hopp grisarna Fundersamhoppas nu det går bra håll tumar och tasar nu Flört

EmiZ
0

Det ska ju vara tills det blir blodigt typ, låter lite brutalt men att bara ta upp vid sånt är kanske lite tidigt… :/

Well, lycka till.

Currymarsvin
0

Tänk på att marsvinsungar, som alla barn, skriker jättehögt för minsta lilla! De kanske låter som om de ska dö men oftast är det inte alls så :)

MikaTela
0

När jag släppte in min drygt 8 veckor gamla abbyhona till mina tre tjejer mellan 1½-2½ år så var det lugnt på golvet.

Sen i buren blev det lite gnabb mellan min sheltie och abbytjejen. Abbyn skrek i högan sky om sheltien så mycket som tittade på henne. Dock var det aldrig så allvarligt som det lät. Blöder det inte så är det ingen fara, man får inte vara för känslig.

Dom gånger jag ansåg sheltien oprovocerat attackerade tog jag ut sheltien och inte nykomlingen. Ett tag var dom så hemska att jag övervägde att omplacera sheltien för att få lugn i flocken, men när dom hade gått ihop 4-5 veckor så sa det bara pang och så var dom två bästa vänner. :p

Ha mat på flera eller stort ställen, ha gärna 2 vattenflaskor på olika ställen i buren, ha olika gömställen och gärna hyllor eller lådor att hoppa upp på.

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com