Vad för botten på bokhyllebur?
Ja, vad ska man ha för underlag för att bokhylleburarna inte ska dra åt sig piss och bli förstörda?
Använder ni vaxduk eller nå form av plast så trät inte suger åt sig pisset?
Så alla som har tips får gärna ge mig dom
Tack på förhand! 
Man kan använda vanlig vaxduk och fästa, problemet är att den är rätt tunn så efter ett litet tag så kommer den bli utsliten så att man måste byta. Själv använder jag plastmatta, vilket kan vara lite svårt att få tag i till ett normalt pris men letar man bara lite så :) Det håller betydligt längre.
Hanna
jag har vaxduk, funkar :P
Helena
Jag har en gammal träbur, den används som typ slit och släng. I dess botten har jag lagt ett lager kattsand och så ett tjockt lager spån över.
Då suger sanden åt sig kisset och gör att inte träet slits lika mycket och luktar inte lika illa. :)
Går kanske att kombinera vaxduk och kattsand. :)
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com
Jag har våtrumsmatta i min marsvinshörna,se bild, men tänkte nu göra en bokhyllebur där det är väldigt dålig botten/baksida av hyllan så jag tänkte lägga presenning i som jag fäster med krokar elr. nåt så att jag kan tömma allt när jag städar,bara lyfta ur den liksom, ovanpå presenningen spån och halm som jag har i alla mina burar!

#1 Okej. Jo jobbigt att behöva byta ut vaxduken kanske?
Plastmatta, vars har du hittat det? Vad är det för nå ?
#3 Okej, låter inte heller helt dumt :) Får pröva mig fram helt enkelt och se vad som funkar bäst för mig
#4Vars kan man köpa våtrumsmattor?
presenning lät ju bra också.. det skulle man kunna testa :)
#5 på byggaffärer och kanske möbelaffärer, försök få en stuvbit det hittade vi!
Hade du sökt lite hade du snabbt hittat svar. Jag har våtrumsmatta som går upp en bit på kanten. Det är det allra bästa, tycker jag, då den är tjock och inte släpper något som helst kiss och likn. Vaxdukarna är, som man hör på namnet, en vaxad tunn duk och den är inte lika stark och förmågan att inte släppa igenom kiss försämras efterhand (vad jag har märkt).
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Min kompis har målat underredet på sin bur med fuktspärr - dvs vattenavstötande färg som används i badrum annars. Det funkar jättebra enligt henne om man målar om en gång om året. Och inte har djur som käkar golvet såklart!
Någon annan som har erfarenhet av detta, jag funderar nämligen på att göra samma sak?
#8 - Det kan nog vara rätt bra :) Men då gäller det ju att det är helt slätt trä så att det går lätt att torka av - tycker jag.
Det var delvis därför jag valde plastmatta för då kan man ösa på hur mycket vatten som helst utan problem och lätt torka av iom. att den är slät.
Hanna

#6 Okej, tack :)
#7 Jo, var och kollade lite igår och såg att det fanns andra trådar om samma sak ..