Cornelia födde nu ikväll...
Klockan 21.15 gick jag ut för att kolla till marsvinen och då hade hon börjat föda, vi såg hur hon slickade en och födde en till, lämnade dem en stund och kollade nyss igen..det blev två,
en tjej en kille (troligtvis) 79 och 99 gram,jättefina!
Jag är så glad och alla mår bra, trötta men vid gott mod!
Mer bättre bilder imorgon…
men en nu iaf, ville inte störa mer och hade bara mobilkameran
Grattis :)

Grattis till bebisarna:-)
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Vilka sötnosar :) Vad avundsjuk jag blir! :P
Åh, så söta! :)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Grattis. Helt juvligt bedårande sötisar.
Skönt att allt gick bra.
Marsvin 4-ever
.
De är jättefina! :)
#17 är jag ganska säker på att det är white/goldenagouti(ev. /golden också?)
#16 är jag väldigt osäker på.. jag velar mellan white/zobel och white/grey just nu. Jag har nämligen väldigt svårt att färgbestämma gråaktiga grisar. ;)
Någon annan får svara helt säkert på den grisen. =/
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#18 tack
jag trodde det oxo, ja han har nog golden också
Jag tycker också det gråa tonerna är svåra!
hallå… kan någon hjälpa med färger och heter det saffron när de har granatfärgade ögon? Se bilder ovan!
putt
Den ena är i alla fall goldenagouti/golden/white (eller i vilken ordning den nu har färgerna (mest först).
Men det är svårt att säga med säkerhet vilken färg den gråa har när man inte vet vad som ligger bakåt. Finns det grey eller greyargentes bakåt? Har den någon fläck i en annan färg än vitt eller är den helt grå/vit och inga mindre fläckar i golden, cream eller liknande?
Saffron är en rödögd buff. Alltså en gulaktig färg med klarröda ögon.
ok jaha vad heter det om den gråvita är rödögd då?
Hon har tex på mammas sida zobel på morsfarfar och silver agouti på mormormormor
och på pappas silver agouti på pappa zobel på fars morfar och silver agouti längre bak också
men hpn ser jumer brungrå ut än pappas färg,ändras den sen eller?
Zobel och grey kan man förväxla när de är små. Zobel ändras i färgen och mörknar mycket medan grey fortsätter vara ungefär samma färg. De kan bli gråare, men inte mycket mörkare.
Om det inte finns någon som helst grey eller grey argente någonstans bakom så bör det vara zobel. Båda dessa färger har rubinögon, inte klarröda. Men det ser inte ut som att ungen har helt röda ögon utan mer rubin.
ok, tack för all hjälp!
Kommer att sätta ut annons på en del av mina ungar senare, det föds två kullar till inom en snar framtid också!
Underbart söta!
ras?

Grattis :) Sööta ;) Vilken ras var föreldrarna? Renrasiga eller? ;)
Rasen på de första tre Gro Grynet o Greger är lunkarya och en lunkaryasheltie,men de står det om i tidigare inlägg. Mamma Meggie, lunkarya (med stamtavla) från Maria Grundberg och pappa Greij, peruan från Marina Nääs (med härstamning)
Dessa, födda den 9 juli är lunkaryor båda två,mamman är Arions Cornelia med stamtavla och pappa är Dillinger från Maria Grundberg i Södertälje även han med stamtavla.
Jag har ingen reggad uppfödning utan de säljs oreggade och det får man göra själv sen i så fall.
Jaha, de här två är alltså lunkor. Hrm… Inte konstigt jag tycker de är såååå söta då jag har blivit mer o mer intresserad av lunkor o funderar på att skaffa en. hihi
#29 Synd nässjö ligger en bit bort men transport kanske går att ordna?!
#30 Var finns du o grisarna nånstans då?
Utanför Östersund! I Jämtland
#32 Aj då, ja det var ju långt härifrån…

Jag bor i Sundsvall och jag undrar om någon vet om det finns någon marsvinshona tillsalu i närheten , hon får max vara 3 månader!
#34 Jag har tre honor som ännu är ungar till salu from v. 32 tidigast, se bilder i mina inlägg (detta och
detta: Bebisar här med! Då ser du de jag har till salu, de är lunkaryor och en heltieblandning.
Fler ungar föds inom en snar framtid också, blandisar och fler lunkor ev. peruan med!
Pm:a mig om du vill ha mer info!
nej vad söta:) 13# 14# och 15# dom bilderna är ju jätte skarpa och fina:) synd att dom andra blev lite suddiga.

Gud vad Söta:)
Hjälp så söta - Julia är oemotståndlig ^^
Hanna
#39 hon är till salu!
#40 - Hehe, "Mamma, det borde väl inte vara så svårt att snickra ihop en till bur - det kostade ju inte såå mycket och jag måste ju inte ha marsvin på alla planen (A)". Jag hade verkligen inte haft något emot det ;P Men nu har jag fem (varav två ska kastreras i september) godingar här hemma och en sjätte förhoppningsvis på ingång i början av augusti så jag är tveksam till om det finns plats, fast hm.. hon skulle nog gå in när pojkarna väl är kastrerade sedan *s* Finns det hjärterum så finns det stjärterum. Jag ska tänka på det.
Hanna