Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: månadens-marsvin
Läst 3439 ggr
Sandra-B
0

Månadens marsvin juli 2008- bidrag

Då var det dags för Månadens marsvin igen! Denna månaden vill vi se många bidrag, alla medlemmar är välkomna att vara med!

Först och främst kommer tävlingarna annordnas endast av Medarbetare eller värd då det flera gånger har hänt att vinnaren (nästkommande tävlingsannordnare) inte har dykt upp vid rätt tillfälle eller helt och hållet försvunnit från iFokus. Tävlingsannordnaren får inte delta i tävlingen utan är den som dömer (vid över 20 bidrag) och avgör tävlingen.

-> Regler:

• Max 2 bilder, inte på samma marsvin, per person och månad.

• Det får endast finnas 1 marsvin på bilden (det marsvinet som är med och tävlar).

• Bilder som tidigare har deltagit i Månadens marsvin får inte delta igen.

• Det ska finnas med en liten, enkel beskrivning om marsvinet (den bedöms också!)

• Vinnande marsvin får inte delta igen (dvs. samma marsvin får inte delta fler än 1 gång under året).

-> **Övrig information:

-** Runt den 20:onde påbörjas en röstning (för medlemmarna) där de 20 bästa bidragen tävlar i finalen.

- Tävlingen (röstningen) avgörs runt den 30:onde samma månad som marsvinet vinner, dvs. Månadens marsvin april koras i slutet av april osv. 

- I slutet av året skrivs en artikel om alla vinnande marsvin.

- I december röstas en utav vinnarna av Månadens marsvin fram till Årets marsvin 2008.

-> Föregående vinnare: (får inte ställa upp yttligare under året):

Februari - Tweeny, ägare CamillaS
Mars - Kozzan, ägare PixelMollan
April - Cavatina's Buena Sera, ägare Xtanlover
Maj - Greta, ägare Luneas
Juni- Alma, ägare Svampi

Så välkomna med era bidrag och stort lycka till!_
(Man kan skicka in bidrag t.o.m. 24 juli)_ 

//Medarbetarna & värden på Marsvin.ifokus

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Thea-Cazzy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

BIDRAG NUMMER 1

Först ut, Thea :) Thea är en kelgris (som ni ser på bilden ;D) som är lite mer än 1 år gammal. Hon älskar hö och grönsaker. Thea är ett virvelmarsvin och hennes syster heter Cazzy :).

Thea-Cazzy
0

BIDRAG NUMMER 2

Och mitt andra bidrag, Cazzy :) Cazzy är en liten busig gris som älskar det mesta som går att äta :P (Just nu har Thea och Cazzy kommit på ännu en ny favorit, dill :P). Cazzys favoritsak att göra är att vara ute på golvet och busa med syrran Thea :). Cazzy är väldigt nyfiken och vill utforska nästan allt hon ser!

MikaelaH
0

BIDRAG NUMMER 3

Jag startar med min lilla kelgris Pingu!

Pingu är en väldigt lugn liten grabb:)

Han fyller 1 år den 26-27 juli:)

kommer inte ihåg riktigt:)

MikaelaH
0

BIDRAG NUMMER 4

Sen har vi "lilla" Pyret!!!

Han är den tamaste av dom alla:)

Han är VÄLDIGT nyfiken av sig:)

Pyret fyllde 1 år den 11 juni så han är drygt 1 år och en månad:D

Petcrazy
0

BIDRAG NUMMER 5

Abby är min lilla sötnos :) Hon är ca två år och en riktig liten gulliplutt hon gillar smultronblad och att vara med sin 4 åriga mamma.

lomsen
0

BIDRAG NUMMER 6

SP_A1643.jpg)
Nyfödda lilla Gro (liten lunkarya), några timmar gammal, född sista juni!

Helt underbar liksom sina syskon

lomsen
0

BIDRAG NUMMER 7

Grynet som är syster till förra bidraget! Ute för första gången myser hon under korgen. De älskar att vara där och diar sin mamma där också, så underbart! Äntligen kom sommaren till Jämtland!

Petcrazy
0

BIDRAG NUMMER 8

Lotta är 4 och älskar lönn löv :) Hon liggar stilla när man klappar henne och älskar att kela. (( Lomsen, ditt bidrag nummer 5 blir nummer 6 och nummer 6 blir nummer 7 okej? ))

Denna kommentar har tagits bort.
Emma-U
0

**BIDRAG NUMMER 9

**

Det här är Enzo. Han är drygt sju månader ung och är en av de livligaste grisar jag någonsin träffat. Han skriker alltid högst, han springer fortast och när godsakerna kommer fram är han först på plats.
Det bästa är att han även tycker om att mysa. Det räcker med ett par strykningar över ryggen så lägger han sig ned på ens mage och sträcker ut sig med en stor gäspning som avslutning :)

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Emma-U
0

**BIDRAG NUMMER 10

**

Tillåt mig presentera Douglas. Trots sina drygt åtta månaders erfarenhet är han ett ganska försiktigt marsvin som, trots sin blyghet, ofta är för nyfiken för att låta det vara. Han kan göra sig löjligt lång genom att halvkrypa längs marken för att nå det goda man håller fram.
Här är en av hans favoritmysställen - ryggstödet på soffan. Med några tillknödda filtar hittar han ofta fantastiska sovställningar. Och visst ser det gôtt ut? :)

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Amandalo
0

**BIDRAG NUMMER 11

**Detta är Lillan, hon är en pigg tjej på snart 3 år. Gurka och syrran är livet enligt Lillan ;)

CamillaS
0

**BIDRAG NUMMER 12

**

Jaha hejsan, nu försöker jag igen att få lite uppmärksamhet :P
Jag heter Beatniks Ådd Sångvan men kallas för Ådi.
Jag är en grabb i mina bästa år enligt mig sjäv. Snygg, vacker och lagom mallig. ^^
I buren brukar jag ofta ligga och sova, om inte Tweeny är på mig och buffar.
Matte säger att jag är en pussig gris, det tyckte domarn i Kallhäll också hi hi.
Så vill du ha en puss, så säg till. *Puss*

ElinM
0

**BIDRAG NUMMER 13

**Lilla Hanna, Hannisen som vi brukar kalla henne är en riktig kelgris som blev 2 år den 13 maj, så hon är kanske inte så liten längre. En nyfiken liten krabat som ibland kommer springandes om man ropar hannisen med ljus röst när hon är ute med alla sina kompisar. Vinbärsblad är en favorit som hon inte gärna tackar nej till! :)

Xanon
0

BIDRAG NUMMER 14

Pottan är våran gamla kung, en riktig livsnjutare. Har hängt med i tio år nu, och har testat på det mesta när det kommer till mat… Ett litet marsvin med ett enormt hjärta…

A dog may be man's best friend, but the horse wrote history.

fiorano
0

BIDRAG NUMMER 15

Han heter Atlas och är 2 år och han väger 1,4 kg.Han äter typ allt och brukar slicka på domarna när han är på utställning.

Jappeloup
0

BIDRAG NUMMER 16

det här är mitt treåriga marsvin mulle som i våras kom ut i skogen och gick och lade sig bland dessa vitsippor, och som tur var hade jag kameran med mig och passade på att ta några kort.

mulle är väldigt lugn av sig men springer på och undersöker allt när han får lust, ett riktigt matvrak är han och äälskar paprika, gurka och persilja^^

FeliciaS
0

Så många fina bidrag! :) Jättekul att se!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

marsv1n
0

BIDRAG NUMMER 17

Det här är mitt första marsvin Tyra som inte ville äta knappt någonting första veckan jag hade henne. Jag minns att jag satt och sjöng för hon och hennes burkamrat. Men Tyra är en av världens härligaste marsvin och älskar att gosa men ogillar att bli buren högt över marken.

dreamiz
0

BIDRAG NUMMER 18

Polanta, lakelandhona som miste sin mamma när hon var tre dagar gammal. Med mattes matning och Polantas starka vilja och envishet så överlevde hon. Behöver jag säga att hon är världens mest underbara?
Hon är idag 6 veckor gammal. Pigg, alert, busig och växer så det knakar!

petronellaa
0

BIDRAG NUMMER 19
Detta är mitt marsvin Kaj som troligtvis är en Sheltie. Jag vet inte riktig färgen är men han är svart,brun och vit! Han är otroligt gosig och slickar en jämt på fingret. Han är ofta ute på sommaren och när han har ätit gräs ett tag så brukar jag ta ut honom så han får springa och hoppa hinder. Det högsta han har hoppat är bara 10 cm dock men jag tycker det är bra p.g.a hans ålder, han är nämligen snart 5 år men ett otroligt piggt marsvin.
Han är världens bästa för mej!

Abico
0

BIDRAG NUMMER 20
Här har vi Sune, min fine skrutt pojke. För stunden är han bara 6,5 år gammal och i en helt perfekt ålder enligt honom själv även om matte tycker att han blivit lite kantig ^^ Till vardags lever Sune pensionärs liv och skriker surt till "ungdomarna" i burarna ovanför honom om dom är för livliga efter det att klockan slagit nio, han räknar alltid med att bli serverad mat först av alla och bör få dubbelt så mycket hö eftersom han ju är lite öm i sin gamla kropp och behöver minst lika mycket att ligga på som att äta *s* Men kommer matte och ropar "Baddags" så blir det ett jäkla liv, då kan man inte tro att Sune är mer än året gammal för han får en jäkla fart in i huset och sprattlar, skriker och nafsar i fingrar när han bli blöt om tassarna. Vatten är otäckt, men det är desto bättre att sedan ligga och värma sig på varma flaskor under en massa handdukar i en timma medan matte stryker en över huvudet och matar med persilja.

Hanna 

Maskeen
0

BIDRAG NUMMER 21

Bilden föreställer Melvin som är ute på grönbete en solig sommardag. Melvin är 2 månader så detta är hans första sommar. Mysigare marsvin får man leta efter, han hälsar en alltid varm välkommen med kutter och tjut. En av Melvins favorit sysslor är att sitta under min haka och knapra på lite gurka när matte ser på tv.

Petcrazy
0

Vad fina alla marsvin är :)

hasten
0

kan man fortfarande vara e å tävla??

Abico
0

#35 - Javisst :) Tom. 24 juli kan du skicka in bidrag.
#33 - Skicka du in en till bild så byter jag åt dig.

Hanna 

[PixelMollan]
0

BIDRAG NUMMER 22

Här är min lilla grabb, Wii, som är efter Kozzan. Enormt charmig och söt, inte rädd för någonting utan springer gärna ifrån mamma o syskon för att upptäcka världen på egen hand :)<3

hasten
0

#36 kommer det bli någon sån här tävling mer eller?  ;)

Sandra-B
0

**Ja, vi annordnar månadens marsvin varje månad:-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

Stormviskaren
0

BIDRAG NUMMER 23

Stormviskaren´s First Fiona :D

En mycket söt och bestämd liten flicka.  Hon och hennes bror föddes när jag var på semester men marsvins passaren fixade det bra. Hon är väldigt Charmig och väldigt söt, alla som kommer hit faller för hennes charm.

Stormviskaren
0

BIDRAG NUMMER 24

WiRas Oban

Liten och söt var du väldigt länge, men jag gav inte upp hoppet och matade dig massor vid 3 års åldern blev du maffig och stor och nu kanske en blivande guldpet? vem vet? :)

Creation
0

BIDRAG NUMMER 25

Dianthus visar upp sig på utställning. ;) Sträcker på nosen som man inte får göra - ajja bajja. :p

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Sandra-B
0

Idag är sista dagen att skicka in bidrag till månadens marsvin juli 2008.

**SMF 237 Sweet Dream's 

FeliciaS
0

Många fina bidrag! Svårt att välja bort 5 st, eller hur Sandra? ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Sandra-B
0

**Jepp:-P

**SMF 237 Sweet Dream's 

Sandra-B
0

Omröstningen som nu har startat finns här.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Inlägget är låst för nya kommentarer