Röstning: Månadens marsvin juli 2008
Hej!
Nu har alla haft chansen att skicka in bidrag till Månadens marsvin juli och det kom in 25 st bidrag. Det betyder att 5 bidrag har valts bort.
Nu är det dags för röstning! Det finns några enkla regler:
- Man har 2 röster/person på 2 olika marsvin.
- Man får inte rösta på sitt/sina egna bidrag.
- Din bedömning ska ske utifrån både text och bild.
- En giltig röst måste innehålla en motivering till varför man röstade på just det/de bidragen!
> Bidrag som är med i tävlingen:
Bidrag nr 1 - Thea av _Sarah
Bidrag nr 2 - Cazzy av _Sarah**
Bidrag nr 5 - Abby av Petcrazy
Bidrag nr 6 - Gro av lomsen
Bidrag nr 7 - Grynet av lomsen
****Bidrag nr 9 - Enzo av lollipoppy
Bidrag nr 10 - Douglas av Lollipoppy
Bidrag nr 12 - Ådi av CamillaS
Bidrag nr 13 - Hanna av ElinM
Bidrag nr 14 - Pottan av Xanon
Bidrag nr 15 - Atlas av fiorano
****Bidrag nr 16 - Mulle av Jappeloup
Bidrag nr 17 - Tyra av marsv1n
Bidrag nr 18 - Polanta av dreamiz
Bidrag nr 19 - Kaj av Petronellaa
Bidrag nr 20 - Sune av Abico
Bidrag nr 21 - Melvin av Maskeen
Bidrag nr 22 - Wii av PixelMollan
Bidrag nr 23 - Stormviskaren's First Fiona av Stormviskaren
Bidrag nr 24 - WiRa's Oban av Stormviskaren
**
Alla tävlande bidrag (bild & text) finns att se här.
Röstningen avgörs den 31 juli! Lycka till 
//Värden & medarbetarna på marsvin.ifokus
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Jag röstar på bidrag nummer 19, Kaj. Dels för att han ser lika pigg ut som min femåring här hemma och dels för att hans matte skriver att han är bäst i världen - för henne.
nr 20, Sune, för han är så himla söt och kortet är så bra!
Rösterna från mig och grisarna hamnar på,
Nr. 16 Mulle för att det är en väldigt snygg gris och en tjusig bild och för att han ser ut att vara en härlig pojke.
Nr. 9 Enzo får vår andra och sista röst eftersom att uppenbarligen är en riktig livsnjutare. Och eftersom att Greta tycker att han är jätte snygg ^^
Hanna
Åh så många fina marsvin! Väldigt starkt startfält denna månaden tycker jag. Det finns 5 st som jag gillar lika mycket, och jag väljer ut 2 av dem…
Bidrag nr 20, Sune - Så charmig och söt! Bilden är väldigt bra och även beskrivningen. Han ser verkligen ut att passa till "En gris i sina bästa år" och förtjänar att bli Månadens marsvin i juli.
Bidrag nr 16, Mulle - Jättehärlig och fin bild med otroligt vackra färger och underbar miljö! Marsvinet är jättesött och vackert, tycker jag :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
och nr 15 atlas en snygging!

Jag röstar på nr 13 och nr 20:)
#6 "En giltig röst måste innehålla en motivering till varför man röstade på just det/de bidragen!"
Mvh Felicia

#5 Abby är ju bara för sööt <333

så jag röstar på henne :) :)

jag röstar på Bidrag nr 9 - Enzo av lollipoppy , otroligt sött marsvin alltså, verkar vara snäll och go, underbar färg och älskar också bilden, så helt klart röstar jag på Enzo ;)
#1 Taaaaack så mycket för du röstade på Kajsen :D<3
#8 #9 En giltig röst måste innehålla en motivering till varför man valt just det bidraget. Läs reglerna innan tack!
Mvh Felicia
vf heter både Mulle av Jappeloup och**
Ådi av CamillaS** Bidrag nr 12? :P
och även WiRa's Oban av Stormviskaren och Sune av Abico bidrag nr. 20 ?

#11 Oj ursäkta. Jo då gör jag väl om min röst:
Jag röstar på nr 5 Abby för att hon är så söt. på bilden blev hon perfekt eftersom man inte bara fick se hennes ansikte utan oxå rygg och därför mer kroppsform och färger. Det var oxå fint när man såg gräs i bakrund istället för som på många andra bilder andra saker som kan störa.
Hoppas det var tillrräckligt bra förklaring :)

med "andra saker som kan störa" menar jag typ stolar och bord och möbler. Medans gräs bara är 1 sak.

**Ojdå, det är jag som har tryckt på fel tangent när jag skrev, har fixat det nu.
**SMF 237 Sweet Dream's
jag röstar på nr. 16, mulle, han är så sööt, inte bara för att han är mitt marsvin(jappeloup är min syster) utan för att jag äälskar den bilden ^^, hoppas att det inte blir raderat, det var ju Frida som tog och lade upp bilden…. *mullelover*
och så röstar jag på nr.10, så sött kort, och marsvinet är ju inte sämre ;)
Tack Hotty <333333333333 Älskar dig du är den ända som har röstat på nån av mina marsvin någonsin <333333

Hejsan hej :)
Så var det dags för röstning igen och jag måste säga att bilderna blir bara bättre och bättre, grisarna sötare och sötare och det blir alltså svårare och svårare att välja vem man ska lägga sina röster på :) Men fruktansvärt roligt :P
Första rösten går till nummer 20 : Sune av Abico. Helt fantastisk beskrivning som jag skrattade gott åt. Han låter som en riktig mysfarbror men sting i sig - och sådant bör definitivt uppmuntras :)
Andra rösten går till bidrag 22 : Wii av Pixelmollan. Han ser fräck ut! Med sina stora häftiga öron ser han ut att höra allt i världen. Genomsöt, självsäker och väldigt cool att döma av bilden och det är en fin bild.
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus
Min kompis röstar på nr #16 Mulle för att det var en snygg bakrund och för att bilden var fin och marsvinet var jätte sött :)
och det var en fin och bra beskrivnoing.

Jag röstar på:
Bidrag nr 6: Gro Ett extremt söt litet marsvin med glimten i ögat. Hade önskat lite längre beskrivning, men du får ändå min röst! ;)
Bidrag nr 16: Mulle En härlig bild som verkligen passar in i juli månad. Bra bekrivning också. :)

Nr: 6 Gro av lomsen Sååå söt! Texten kunde varit längre men jag gillar den i alla fall. Namnet är väldigt gulligt.
Nr: 12 Ådi av CamillaS Han ser så pigg och busig ut. Texten och bilden passar bra ihop.

#3 Haha, tacka Greta så jätte mycket.. Enzo sträckte lite extra på sig när jag berättade för honom att han fått en beundrare ^^ Tyckte mig dessutom se en tendens till rosenröda kinder :)
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus

Sista dagen att rösta idag!
**SMF 237 Sweet Dream's

Jag röstar på nr 20, Sune, för att han är en riktigt söt liten gris och jag tycker fotot är roligt taget:-)
Dessutom gillar jag Hannas beskrivning av honom:-)
Röstar även på bidrag nr 13, Hanna, tycker det är en väldigt fin och klar bild med det ätande marsvinet fint centrerat i mitten. En väl beskrivande beskrivning tycker jag att hennes ägare fick med också.
**SMF 237 Sweet Dream's
Jag röstar på Sune och Pottan för jag tycker om gamla marsvin och jag tycker båda två är mycket fina bilder och bra beskrivning på de.
Jag röster med min första röst på Abicos Sune nr 20 för jag tycker han är en jettesött marsvin och hans ägare har oxå skrivt jettefint om han!!
Jag röstar oxå på Stormvisarens Stormviskaren's First Fiona nr 23 för jag tycker det är en fin bebis som jag jerna vill ha och jag tycker det är duktigt att kunna skriva beskrivning om så små bebisar.
Nr. 6 & 14.
6: För att den är så bedåreande söt, och bara timmar! Tycker den ser lite glad ut också hehe.
14. För att guldkronan är så söt och namnet, <3 Marsvinet är som alla marsvin - Urgulligt!