Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 500 ggr
Axna
0

Weeeee :) Imorgon får vi våra första marsvin!

Imorgon får jag och familjen våra första marsvin… :)

Det är en teddyhane ifrån Sandra här på Marsvin i fokus och en nonselfhane ifrån en uppfödare ifrån Stenungsund.

Vi ska hämta dem i Lilla Edet imorgon. Och nonselfhanen som kallas för Billie Joe ska ställas ut i ras och det är jag med hjälp av Josefin (uppfödaren) som ska ställa ut lillgrabben. Fruktansvärt spännande med utställningen och fruktansvärt roligt att få hem grabbarna. Sen i okt blir det en engelsk crested hane som kommer hem till oss!

Man längtar väldigt mycket nu, lär inte kunna sova inatt! :) 

Utökade din rubrik så tråden enklare kan hittas via Sök-funktionen och så att man kan förstå, genom rubriken, vad tråden handlar om. /Felicia, Medarbetare på Marsvin ifokus

Sajtvärd för Sorgifokus. Välkommna in! :)

Sandra-B
0

Lille "Sugar" åkte härifrån redan igår, känns lite sorgligt faktiskt med tanke på hur mycket jag satt med honom när han var liten, satt ofta med mig vid datorn och åt fortimell, senare havrekligröt med fortimell. Jag är iaf säker på att han kommer få det jättebra hos er, min lille kille<3:-)

Kul också att Annas lill-pojke ska flytta till er, det blir tredje gången vi säljer marsvion till samma ställe:-D

Då måste höra av dig och berätta hur det går för honom när du fått honom:-P

//Sandra

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

FeliciaS
0

Vad skoj! :) Lycka till på utställningen och grattis till underbara kompisar ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Axna
0

Sandra>>> Kan förstå att det känns sorgligt men vi kommer göra allt att han kommer få ett bra liv med sina marsvinskompisar. :)

Jag hör av mig, när vi har fått honom… :)

Det känns tryggt att ha dig och Anna som uppfödare till våra grabbar. Det känns som ni vet det mesta av marsvin! :) 

FeliciaS >>> Tack! :)

Föressten, vad är bäst? Vi har två åkburar, ska man ha marsvinen i varsin bur eller ska dem vara tillsamnas när man åker hem ifrån Lilla Edet. Hur presenterar man två helt okända marsvin för varandra?

Sandra-B
0

**Det tror jag absolut, annars hade jag inte sålt honom till er:-)

Tack, det var snäll sagt:-) Men jo, vi kan en del, har ju haft marsvin ganska länge nu så och iaf jag läser det mesta jag kan komma över, vill lära mig mer:-P

Jag tycker att du ska ha dem åtskilda under resan.

När ni kommer hem är det bra om du släpper dem på golvet en stund så att de har gott om utrymme, förmodligen så blir det inga som helst problem, dels för att båda är så pass unga och dels för att de har varit på utställning hela dagen/helgen, det är tröttande för dem:-)

Sugar är iaf dessutom van vid att bo i en bur tillsammans med fyra vuxna hanar.

Hur stor bur har du?

**SMF 237 Sweet Dream's 

Axna
0

Tack för ditt svar, Sandra! Det va precis så som jag tänkte då… :)

Den största buren som djuraffärer säljer. Men när Annas grabb kommer så ska vi bygga ut buren med en till stor bur tänkte jag!

Sandra-B
0

**Vad bra:-)

Okej, jag har ingen koll på vad det är för mått på burar fån djuraffär:-/ Jag har bara hemmabyggen, ett burskåp och två bokhyllor:-)

**SMF 237 Sweet Dream's