Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettutställningar
Läst 3503 ggr
Abico
0

Lilla Edet 2 - 3 augusti 2008

Den 2 - 3 augusti annordnar västra utställning på Lilla Edets ridklubb.
Vilka härifrån är det som ska dit?

Hanna 

Wiizy
0

eftersom det är nära mig kanske jag ska dit. ;)

CamillaS
0

nepp, alldeles för långt för mig. :(

Abico
0

Jag ska försöka ta mig dit, har inte tagit upp det med mamma - ska skicka in anmälan till SM först så att hon inte kan dra in något ;P

Men hur kommer det sig att dom har den över två dagar? Förvänar dom sig så många anmälda att dom måste dela upp det eller ngt.? För det är ju samma klasser om jag förstått det rätt…

Hanna 

idipidi
0

#3 Dubbelutställning, väl?

Glader
0

har inget marsin GråterGenerad

[jejjas]
0

jag kommer förhoppning viss ärlitte tidigt att säga men inte långt att åka.

#4 japp det är dubbel

Abico
0

#4 - Vad menas med det då? Är det bara att det är två dagar på rad eller finns det något spc. syfte med det? ^^ Om man skulle vilja så kan man alltså ställa båda dagarna?

#5 - Men om du bor i närheten, så kom förbi och kolla :)
Där finns säkert marsvin att köpa och du kan titta närmare på olka raser.

Hanna 

idipidi
0

Det är alltså två utställningar fast på samma helg. Allt är gånger två. Rasklassserna och petclassen.

Abico
0

#8 - Okej :)

Hanna 

[starlights]
0

Jag ska kanske dit.=)

parsley
0

Ställde i Lilla Edet för ett par år sedan då de hade en dubbelutställning. Utställningen hölls i ridhuset, men bedömningen flyttade utomhus, eftersom det var så varmt. Vi hade hyrt en campingstuga på campingplatsen som låg i närheten. Mysig camping och trevlig insjö med badplats. Får se hur det blir i år, eftersom vi redan bestämt att vi ska på SM. Det känns som det finns hur mycket utställningar som helst att åka på.

idipidi
0

#11 Det är min enda koppling till Lilla Edet också. 2004 var det och det måste varit några av den sommarens varmaste dagar. Ridhuset blev varmt som ett växthus. Vi flyttade bedömningen runt ridhuset allt eftersom att solen vandrade för att kunna vara i skuggan. Mina djur stod nere i ett (torrt) dike, det var i princip enda stället där det var lite svalare.

Abico
0

#11, #12 - Ojdå :/ Hoppas att det är lite svalare i år då…

Hanna 

Fiona
0

Jag kmr antagligen :D hehe roligt med en ridklubb också ^^ vore skönt att hyra stuga så man kan vara kvar där båda dagarna, parsley kmr du hiåg vad dt kostade att hyra stuga ? (A) Om jag fattade dt hela rätt så är petclassen en dag och ras klassen en dag ? :P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Abico
0

#14 - Jag tror att du fattade det fel ^^
Eftersom att dom har pet och rasdomare båda dagarna så finns det ju ingen anledning till att dela upp det.

Hanna 

FeliciaS
0

Jag kommer kanske ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

aliciia
0

jag kommer :D 

vilka som kommer;

Aliciia (Alicia utan marsvin)

Emelie-E
0

Kanske kan åka dit=) Inte alls långt ifrån mig.. men det beror ju på om pojkvännen vill köra och följa med:P

aliciia
0

#18 bor du i stenungsund :O jag åxå :D

aliciia
0

*tjuvkikade på din press ;)*

Emelie-E
0

#19 ^^ egentligen i ödsmål, men det är lättare att skriva stenungsund:P
Då är man inte ensam om att komma härifrån;D

aliciia
0

nää :) var i ödsmål bor du då ?
bor i själva std, men jag är ofta hos min syrra i dÖdsmål :p

Emelie-E
0

Berghem heter det.. Vid krontofta:P innan kolhättan:P

aliciia
0

okej, min syrra bor vi talbo (:

Abico
0

vilka som kommer;

ev. Hanna/ Abico (ett par marsvin, raggsockorna och Tilda kanske)

Hanna 

parsley
0

#14 Jag kommer inte ihåg vad stugan kostade, men campingplatsen har en hemsida, som någon av våra sitevärdar säkert kan länka till.Glad

http://www.ryrsjon.nu/

Länkade till dig:-) //Sandra, Medarbetare på marsvin.ifokus

[jejjas]
0

Anna och Jessica (ett par marsvin ev 3 eller 4)

aliciia
0

det finns ett bra vandrar hem i stenungsund, tollenäs camping, ligger "i havet"

Fiona
0

okej tack :)

kmr ev. med Kålan

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

aliciia
0

putt (:

Abico
0

Jag kommer nog iväg faktiskt :D Mamma har inte sagt nej när jag tagit upp det iaf. ;P Isf. kommer jag med Tilda, Greta, Vincent ev. Donken och kanske kanske Wilma (högst otroligt). Så klasserna som gäller är då self, ev, rex och/ eller teddy samt pet.

Hanna 

Fiona
0

Som dt ser ut nu så kommer jag med Kålan , så länge dt finns tågförbindelse dit ?! Ngn som vet (:

Jenny

aliciia
0

#32 nä, det finns tågg till Stenungsunds station och Svenshögen inte Lilla edet (tror ja ;p )

men det finns alltid bussar :)

svampi
0

Är inte medlem i SMF än…men ska bli det snart.

Caspia
0

# 33. Svenshögen och Stenugnsund är på andra sidan (väster om) Göta älv.

# 32. Ridklubben ligger i samhället Göta, inte i samhället (eller om det är en stad, det har jag inte koll på) Lilla Edet. Sök på www.vasttrafik.se Jag tror dock precis som aliciia att det inte går tåg som stannar i Göta utan att man är hänvisad till buss, men jag vet inte säkert.

Envishet och drömmar

Fiona
0

#35 okej tack ska kika sen (:

Jenny

aliciia
0

det finns en buss som går till lilla edet, vet inte exakt om den går förbi ridklubben ;)

jag KANSKE kan köra någon( pappa Oskyldig ) men isf. typ från Stenungsund

FeliciaS
0

Förhoppningsvis är jag hemma då och tar med mig hela högen… Beror på hur de mår efter sommaren. Väntar med att anmäla tills det börjar närma sig iaf ^^,

Mvh Felicia

Fiona
0

haha en liten fråga bara vart ligger dt hhär , stad  ? x) lite snurrigt på min planet för tillfället ::

Jenny

Abico
0

#39 - Lilla Edet är väl en stad, så vitt jag förstått ^^
Använd eniro.se för att få vägbeskrivning till Lilla Edet. Mer information kommer annars med bekräftelsen.

Hanna 

FeliciaS
0

#40 Snarare ett samhälle, eller mindre ort ;)

Mvh Felicia

Fiona
0

Ja men vart ligger dt nära ? x)

Jenny

FeliciaS
0

#42 Göteborg, mellan Kungälv och Trollhättan :)

Mvh Felicia

idipidi
0

Nu är det nästan helt bestämt att vi åker ner! Det blir för långt utställningsglapp annars. Det funkar inte när man har långhår… :/  Dock vore det bra med sällskap i bilen, alltså någon/några att dela bensinpengar med. Så trevligt sällskap efterlyses. ;)

luneas
0

Åh… hade gärna åkt ju. Men sambon fyller år den 4:e så jag misstänker att han inte blir så glad om jag sticker iväg och roar mig den helgen. :p

[starlights]
0

Jag ska dit i alla fall en av dagarna, men troligen blir det så att vi blir ett gäng som hyr en stuga.
Så förhoppningsvis ställer jag båda dagarna!=)

FeliciaS
0

#45 Ge honom i present att följa med! :) haha

Mvh Felicia

Fiona
0

Jag & en kompis tar nog tåget ner och sen så hyr vi en stuga och är där båda dagar ;D

Jenny

[kjamtessa]
0

Det är ingen som åker uppifrån som falun,borlänge,leksand eller nått närliggande? Skall ha ner 2 marsvin från stall viking. Passande nu när det är utställning här som jag bor =)

[jejjas]
0

Nu är helt klart att vi kommer så vi tar med os billy rufus och skade.  Bara en fråga kan man regga ett blanras marsvin?Fot i munnnen

[kjamtessa]
0

´Man kan bara registrera ren rasiga marsvin.

Fiona
0

Om jag har förstått allt rät så ligger tollenäs camping precis brevid? , vilket betyder att dt är gåan'stånd  ?^^ tacksam för snabba svar! ;)

Jenny

fiorano
0

Jag kan inte då.Det är Friidrotts tävling då som jag ska på.

Fiona
0

är dt ngn som bor nära som kan kan få hysa in två marsvin hos ? över natten lördag/söndag! Så slipper dom sova i tältet med oss x)

Jenny

Emelie-E
0

#52 Tollenäs camping ligger väl här i Stenungsund om jag inte minns fel. Så då är det absolut inte gångavstånd:P

FeliciaS
0

Jag hade tänkt anmäla marsvinen men nu finns det inte längre några att anmäla. Ni får se mig i Rävlanda i oktober istället.

Mvh Felicia

Fiona
0

#55 ö men ngn som vet om dt finns ngn campåiong närmare ?! :P

Jenny

Emelie-E
0

#57 Gå in på Lilla Edets hemsida, kanske står något där?
http://www.lillaedet.se

[jejjas]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om man vill anäla en gris i både pet och ras skriver man två anmälningar eller kan man skriva på samma då? funderar nämligen på att anmäla rufus i båda

Abico
0

#59 - Du skriver båda klasserna i samma ruta, inte en anmälning per klass alltså :)

Hanna 

[jejjas]
0

#60 okej tack då vet jag Flört

idipidi
0

Men du kan inte anmäla honom till ras eftersom att han inte är full päls. :)

[jejjas]
0

#62 kan jag inte stäla han i klipt långhår?

idipidi
0

Jo, det kan du ju. Men det är inte rasklass.

[jejjas]
0

#64 okej hur skriver jag då skriver jag klippt lh då på anmälan?

idipidi
0

japp

[jejjas]
0

okej tack. Är det 10 cm hår dom ska ha när man stäler där eller behöver jag inte klipa han om han varit klipt förut?

Creation
0

#67 Pälsen ska vara så lång att den når ner till utställningsplattan(ungefär 10 cm), förmodligen inte längre än så.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

[jejjas]
0

nu har jag betalat in så det är klart att vi kommer

. Kommer ställa i pet och klipt LH hoppas nu jag har gjort rätt på anmälan

Creation
0

Åh, så man får två bedömningar(per klass och marsvin) om man är där båda dagarna? =)
Jag är väldigt intresserad nu efter SM… jäklar, att jag har så kort tid på att bestämma mig. =/ Det är ett så tajt schema jag kommer ha den närmsta tiden, men jag vill verkligen. Måste ringa pappa imorgon(han bor i gbg på deltid typ Skrattande).

Hmm..
Om det blir av så blir det antagligen "bara" pet för båda grisarna(trots att jag väldigt gärna velat ställa en gång till i ras med Cinno =/), enbart av anledningen att jag ska vara bortrest 23-31:a juli och då inte kan rulla C-pojkens päls. Och det är inte precis som att någon av de som kommer stanna hemma har intresset att rulla pälsen på ett aningen spralligt marsvin. :P

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

aliciia
0

#55 jo, men det finns inga andra sånna vandrar hem eller va det heter ^^ _eller ?

_

Abico
0

Jag kommer nog bägge dagarna, med lite olika marsvin ^^
Å ena sidan så vore det kul att ställa Vincent båda dagarna i ras + pet iom. att det gick så bra på SM men min plånbok är rätt tom efter en månad i Italien och ett SM så jag får räkna lite på det hela ;P

Hanna 

FeliciaS
0

Jag kommer inte, ens och tittar. Mamma och pappa har bokat resa till Frankrike. Eller nja, färja till Kiel den 30/7. Hemma 8/8. Så blir det hästutstl. 9-10/8 och på måndagen den 11:e hämtar vi några nya marsvin…

Mvh Felicia

[jejjas]
0

KOmmer ta med oss rufus billy skade och gulliver alla dom 4 ska ställas Skrattande

Abico
0

Imorgon är sista anmälningsdag, så alla som ännu inte anmält sig får skicka in pengar och anmälningsblankett snarast - jag räknar mig själv till den skaran ;P
Imorgon ska jag ta mig en närmare titt på grisarna och bestämma mig för vilka som ska med/ vilka dagar.

Hanna 

[starlights]
0

Så nu har jag skickat iväg min anmälan. Det blev tre stycken som fick följa med… =P

idipidi
0

Jag har också anmält! Tre texlar, en sheltie och en tort&white (inackordering eller vad man ska säga).

Abico
0

Jag har också skickat min anmälan samt betalning precis ^^
Jag tar med mig Greta(pet), Vincent(pet & ras) och Wilma(pet) bägge dagarna (osäkert dock om Wilma följer med på söndagen det beror på hur hon klarar lördagen.)

Vi tar väl upp listan igen.
Vilka som kommer;
Hanna/ Abico (Tre marsvin, bägge dagarna)

Hanna 

aliciia
0

Upp :)

Aliciia/Alicia (utan marsvin)

[jejjas]
0

Jessica anna/jejjas (4 grisar at ställa varav en av dom tillsalu +en tillsal hona på 3,5 månader)

FeliciaS
0

Ida har ju skrivit ovan att hon har anmält, så hon lär väl komma :)

Mvh Felicia

[jejjas]
0

Nu är det facktist snart en vecka kvar vilka är det nu som komme? mer än

Jessica anna/jejjas (4 grisar at ställa varav en av dom tillsalu +en tillsal hona på 3,5 månader)

FeliciaS
0

#82 Vad är det för hona du har till salu?

Mvh Felicia

[jejjas]
0

#83 en litten blandras hona på 3,5 månader mamma nonsef pappa merino helt underbar litten tös Flört

[jejjas]
0

Nuhar min bekräftelse kommit *L* uppe vid Ryr sjön har man ju varit några gånger *L* får gammla minen därifrån nu *L*

Abico
0

Nu har jag fått min bekräftelse också.
Men jag funderar lite på det här med burarna som finns på plats, står dom i ridhuset tro? För isf. så vill jag inte ha mina grisar där om det blir varmt - då kommer dom nog att koka bort.
Och sedan är det ju lite trist om Tilda får sitta helt ensam här hemma med Sune och Donken som pratsällskap båda dagarna. Jag kanske tar med mig grisarna hem för natten ändå…

Hanna 

[jejjas]
0

Ja blir det lika varmt som det har varit denna veckan blir det inte roligt Ledsen. Jag kommer ha med eget bord och parasol så man kan sitta ute med grisarna i stället skuga kan lånsa ut till den som vill ha men vi är bara där under lördagen Glad

Abico
0

#87 - Jo, precis. Det var hyggligt varmt på SM också och då låg mina grisar helt utslagna i burarna (fast det var väl rätt jobbigt att vara snygg på plattan så det kanske var därför ;P). Men jag plockar med mig brassestolar och ev. parasoll så borde det gå. Jag tar troligen med mig grisarna hem på lördag kväll så får dom sova gott hemma.

Hanna 

FeliciaS
0

#84 Ser ut som en Sheltie ;) Vad söt… Synd att hon inte var lite äldre.

Mvh Felicia

[jejjas]
0

#84 ja jag tycket det med men det är klart pappa rufus har ju det bakom sig *L* vet inte vad mamman har då hon är en zoo gris.

FeliciaS
0

#90 Okej ;)

Mvh Felicia

[jejjas]
0

Puttar upp litte.

bild på Gulliver som kommer ställas och vara till salu

Abico
0

Har ni, liksom jag, missat att det är drive-in pet utställning både på lördagen och söndagen? http://hem.passagen.se/smfvastra/Startsida.htm

Jag tänkte ställa min nya lilla tjej där, åtminstone en av dagarna. Ev. ska syrran få låna en av grisarna och prova på att ställa också ^^

Hanna 

FeliciaS
0

Om det finns någon CH-teddy, Curly eller Lunkarya till salu - köp åt mig :) haha.. Nä, men det får ni inte säga isf - annat än om de inte blir sålda. Dock har jag bara sett vanligare marsvinsraser som är till salu på utställningarna.

Mvh Felicia

Abico
0

#94 - Skicka lite pengar så ska jag köpa marsvin åt dig - inga problem alls ;P

Hanna 

Fiona
0

Ändrade planer jag kommer inte :/ Har vart väldigt mycket nu ett tag, enligt min mamma så hon tyckte inte att jag skulle få åka iväg nu.. >< Men nästa utsällning kan ni nog räkna med oss ;) Lycka till alla andra :D

Jenny

FeliciaS
0

#95 Måste ju veta vad de kostar först ^^,

Mvh Felicia

Abico
0

#96 - Vad synd :(
Men då ses vi i Borås i oktober istället? ;P

#97 - Äsch, ett par tre hundra per gris ^^

Hanna 

FeliciaS
0

#98 Tss… Ja, det blir väl så. Eller 3 st från Eragons för 300 kr ^^, Har faktiskt en Lunkahona på ingång nästan, och mamma tyckte Frideborg var gudomligt söt (A) Who knows what the future has for me…

Mvh Felicia

Abico
0

#99 - Vi får se helt enkelt ^^

Hanna 

FeliciaS
0

#100 Ja, det blir spännande då jag själv inte har en aning.

Mvh Felicia

Abico
0

Det verkar fö. som om det ska ösregna hela nästa helg ^^ Själv håller jag tummarna för att det blir rätt svalt så att det går att vara i ridhuset :P

Hanna 

FeliciaS
0

Ja, det ska ju regna ^^, Hoppas det blir bra marsvinsväder!

Mvh Felicia

[jejjas]
0

kollade smhis sida nu och enligt dom ska det bli litte regn men det kan ju ändra sig. bara det inte blir allt för varmt

Abico
0

#104 - Okej :/ Ja, kylväska + kylklampar åker med iaf. precis som till SM. Det käns bra att ha dom om det skulle bli jättevarmt liksom.

Hanna 

[jejjas]
0

#105 ja det blir sama här

Fiona
0

#98 aop :/ yees dt gör vi (H) haha eller det bror på datum förresten, är KM i hoppning/dressur/körning en helg där som man inte får missa ;P

Jenny

Emelie-E
0

Jag hade velat komma dit.. Har pratat med min pojkvän om det, men nu har han typ lovat bort sig på lördagen.. på söndag känns det fel att åka dit.. Men vem vet:P

Abico
0

Sisådär ^^ Då har jag väl lyckats packa ihop det mesta, vi ses imorgon :P

Hanna 

Sandra-B
0

Lycka till i helgen!

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

FeliciaS
0

Lycka till allihopa imorgon! :)

Mvh Felicia

Abico
0

Woho! Vilken dag ;D
Jag kom dit med tre marsvin och åkte hem med fem *s*
Dagen började med att jag fick min mycket, mycket efterlängtade Tilda <3 Sen var det utställningsdags.
Greta fick 90 poäng i pet honor 12 - 18 månader och blev 4/10, så bra har det aldrig tidigare gått - placeringsmässigt :D
Tilda ställdes i drive-peten och charmade domarna totalt ^^
Vincent ställdes först i pet hanar 8 - 12 månader och fick 91 poäng och (hans, och mitt, första) silverkort :D
Sedan lyckades jag missa Wilmas start i petten tack vare en viss lunka ;P Så hon fick komma upp samtidigt som finalen började och fortsatte direkt upp på finalbordet med ett silverkort (hennes första) i bagaget :D
Sen skulle Vincent ställas i ras, rex seniorer och där fick han ett cert *wiiie* Det är hans (och mitt) första och oj vad matte är stolt ^^

Ingen av grisarna fick någon placering i någon final, men domarn sa ett par superfina ord om Wilma efter att hon delat ut alla rosetter, och det var banne mig lika fint som en rosett eller pokal :')

Erhm, sen har vi lunkan dåra ;P Mamma vägrade gå därifrån utan henne (precis så var det ;P) så hon fick lov att köpa henne, det var väl generöst av mig. Själv ställde jag upp som skötare ;P Men den lilla är så söt så att man smälter så det är inget besvär.
Så nu skuttar Tilda och Irma (jag tror att det är en Irma, har inte riktigt hunnit känna efter ännu - men troligen :) runt i den stora buren och tappar bort varran bakom allt hö ;P Dom är så söta och jag kan inte sluta flina för det har varit en sån super härlig dag. Aldrig kunde jag väl tro att det skulle gå så bra för mina grisar, Wilma liksom - henne tog jag bara med för att jag tänkte att "Det kan vara kul att visa upp henne en gång innan hon blir för gammal." så går hon och får silverkort *gosh*.
Nä, nu får jag väl sluta skriva - jag kan lätt hålla på i flera timmar till men det skulle ni nog inte orka med ;P

Det bästa av allt är att det är en till dag imorgon :D

Hanna 

Denna kommentar har tagits bort.
Sandra-B
0

Grattis Hanna!
Vad roligt:-D

Grattis även till de båda nya småttingarna, supersöta:-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

[Driva]
0

Jag hämtade två små flickor där  idag :D

Sandra-B
0

Får ju passa på att skicka ett grattis till Ana också, det glömde jag innan:-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

Abico
0

#114 - Tack :D Nu hoppas vi att det går lika bra imorgon ^^

#115 - Vaddå för några? :P

#116 - Ja, det gick riktigt bra för hennes grisar vad jag förstod ;P

Hanna 

Sandra-B
0

**Ja, det får vi hoppas, hade ju varit riktigt kul:-D

Ja, hon skrev iaf det i SMSet:-P

**SMF 237 Sweet Dream's 

FeliciaS
0

Grattis Hanna! Gud så roligt med en till gris! :) Du får berätta mer senare…! :) Men hur får du plats i burarna nu!? Värsta marsvinsfarmen ju ^^,

Mvh Felicia

Abico
0

Söndagen gick väl inte riktigt lika bra och sedan var det lite rörigt tycker jag eftersom man inte fick sina bedömningar innan finalerna så man visste inte vilka som skulle upp. Och efter finalerna när jag fick bedömningarna så visade det sig att dom ropat upp/ skrivit fel på bedömningarna för jag hade med fel djur i finalen -.-'
Nåja. Inga cert blev det iaf. och inga fler marsvin *s* Inte heller silverkort för Wilma eller Vincent men Greta fick silverkort :O Jag kan fortfarande inte riktigt tro det, det kanske blev fel? ;P

#119 - Det kommer bilder och grejer det lovar jag ^^
Sune har flyttat ut ur våningsburen och in i en gallerbur, så småflickorna går i nedersta buren.

Hanna 

[jejjas]
0

För oss gick det rätt så bra är nöjd facktist.

Gulliver fick placering 1/1 med 86 p

Billyh fick placering 4/5 mycket fin sheltie med bra nacke och kinder, han ska reggas som renrasig nu "domarens förslag"

Rufus fick placering 3/5 88 phoppig herre " han hoppa rätt ner i knä på domaren" Skäms

Skade 2/2 91 bra kropp!

I klipt fick ryfus 1/1 bara en merino, vet inte än hur han blev  placerad 2 eller 3 bästa klipta då hon som hadde hand om paprena hadde låst in dom och åkt på kräftskiva. Både Gulliver och flora fick åka med hem Rynkar på näsan ett par va framme å kolla på flora men bestämde sig för en tedy hona i stället,

Emelie-E
0

Jag, min pojkvän och min syster var där en sväng.. nu saknar man sina grisar ännu mer :( Speciellt efter det att man såg en golden roan unge där som var förbaskat söt^^

Axna
0

Jag och maken var där i söndags och hämtade hem två jätte härliga killar, en nonself och en teddy som heter Billie (Fast min dotter säger Pilly) och Socker! Skrattande

Måste säga att alla ni som ställde ut hade jätte fina marsvin! Glad

Billie ställdes ut i Ras (Nonself Black& tan)  på söndagen och blev 2/2. Nästa gång blir det i Borås, i både ras och pet.

Sajtvärd för Sorgifokus. Välkommna in! :)

FeliciaS
0

Hihi ;) Det verkar jätteskoj! ;)

Mvh Felicia

idipidi
0

Nu finns det bilder här: http://marsvin.timotej.se

Abico
0

#125 - Hoppsan, där fastnade visst jag på bild också ^^

Hanna 

[jejjas]
0

jag med *L* står med min mamma när det va final *L*

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.