Bilder På Nya Bokhylleburen.

Så fin :) Vilken bokhylla har du byggt den av?
Hanna

Den är byggd utav Flärke Bokhylla ifrån Ikea.
Okej :) Jättefin som sagt.
Hanna

jättefint dina marsvin har det nu. :)

#5 Tack 

#6 Tack, ja dom har fått det väldigt fint :)

Vad roligt för grisarna:-)
Vad är det för mått på den?
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Jättefin:)
super fin!! Vill med ha en sådan men letar efter en större som jag kan ha 10-15 marsvin i..
#11 - Det borde väl gå att sätta flera intill varran och såga upp gångar emellan dom. Tänk vad häftigt att täcka en hel vägg med en lång-lång bur med marsvin ^^
Hanna

Har du använt hela hyllan eller sågat den mindre? Hoppar inte marsvinen ut från huset? Vad har du använt som baksida? Vad har du tätat botten med?
Sorry för alla frågor, men jag ska göra en exakt likadan om ett par veckor och är jättenyfiken!

Tack för alla fina kommentarer :)

Currymarsvin:
Jag hade också jätte många frågor innan jag byggde buren ;)
Men nu ska jag svara på dina frågor.
Jag har använt hela hyllan och den har måtten 171x59
Det kanske inte syns på bilderna men huset är en bit ifrån kanten så marsvinen når alltså inte till att hoppa ut.
Eftersom det inte följer med någon riktig botten till bokhyllan så använde vi en plywoodskiva som baksida. Sen satte vi fast en våtrumsmatta (Vi använde våtrumslim) på plywooden och sen tätade vi kanterna med Silikon.
Är dålig på att förklara men hoppas att mina svar hjälpte lite iallafall :) Hoppas att det går bra när du ska bygga din bokhyllebur.

#9 Måtten på buren är 171x59
Så ja, grisarna har fått ett eget litet paradis ;)

#15: Tack för alla svar! Plywood låter som en bra idé, inte så dyrt på byggmarknad kanske? Jag funderar på att helt enkelt måla botten med fuktspärrsfärg för att slippa hålla på med plastmatta. Men vi får se. Verkligen kul att se en bur precis som den jag tänkte göra! Den är jättefin och marsvinen ursöta.
#17 - Risken är väl att det kommer kiss i springan mellan bottnen och väggarna då. Men om du använder någon giftfri silikon och tätar med kanske? Jag har för mig att humlansmarsvin.se använde silikon för att täta i bottnen på sin bokhyllebur…
Hanna
#17 - Här är en länk ^^
http://www.humlansmarsvin.se/foton/fotoalbum/marsvinsbilder/ny_bostad.html
Hanna

#17 Ja Plywood är inte alls dyrt. Vad smart att måla med fuktspärrsfärg. Men som Abico sa så kan det ju komma kiss i springorna, så att också täta med giftfri silikon är att rekomendera :)
Ja mina små tjejer är söta dom, men vilka marsvin är inte det? ;)

#18 Har också läst på humlansmarsvin.se att hon hade tätat med silikon det var därför jag gjorde likadant så att det ska bli tätt i alla springor, man har ju ingen lust att göra om allt ifall buren skulle bli fuktskadad.

#18 och #20: Tack för tipset med silikon, det hade jag inte tänkt på. Om två veckor är det flyttdags både för oss och marsvinen och sen kommer vi alla få nya fina hem :) Fina bilder på Humlansmarsvin!
Amandalo: Sant, jag har aldrig sett ett icke-sött marsvin!

#22 Vad spännande med ny bostad :) Hoppas att både du och marsvinen blir nöjda.
Vad fint! :) Jag har också byggt min bur av FLÄRKE bokhylla från IKEA. Bilder och fakta på hembyggda burar finns i tråden.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#24 Ja, jag har sett din bur, den är jättefin! Var mest intresserad av lite olika underlag och det stod inte så mycket i den tråden om det. Men nu har jag fått svar!

#24 Tack! :) Din bur är verkligen jätte fin fick mkt inspiration från den.
jag med, plus en del från andra, kommer bilder på min senare! Tack! din är så fin!
Måste man ha en lucka/öppning i buren ut til rummet, som marsvinen kan gå ut genom?
#28 - Nej, det är valfritt.
Hanna
OKej :)