Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: månadens-marsvin
Läst 824 ggr
Sandra-B
0

Månadens marsvin juli 2008- vinnaromröstning

I omröstningen där månadens marsvin juli 2008 skulle utses blev det jämnt mellan två bidrag som båda fick sex stycken röster.

**Bidrag nummer 16 Mulle av Jappeloup
**
"det här är mitt treåriga marsvin mulle som i våras kom ut i skogen och gick och lade sig bland dessa vitsippor, och som tur var hade jag kameran med mig och passade på att ta några kort.

mulle är väldigt lugn av sig men springer på och undersöker allt när han får lust, ett riktigt matvrak är han och äälskar paprika, gurka och persilja^^"

**Bidrag nummer 20 Sune av Abico

**"Här har vi Sune, min fine skrutt pojke. För stunden är han bara 6,5 år gammal och i en helt perfekt ålder enligt honom själv även om matte tycker att han blivit lite kantig ^^ Till vardags lever Sune pensionärs liv och skriker surt till "ungdomarna" i burarna ovanför honom om dom är för livliga efter det att klockan slagit nio, han räknar alltid med att bli serverad mat först av alla och bör få dubbelt så mycket hö eftersom han ju är lite öm i sin gamla kropp och behöver minst lika mycket att ligga på som att äta *s* Men kommer matte och ropar "Baddags" så blir det ett jäkla liv, då kan man inte tro att Sune är mer än året gammal för han får en jäkla fart in i huset och sprattlar, skriker och nafsar i fingrar när han bli blöt om tassarna. Vatten är otäckt, men det är desto bättre att sedan ligga och värma sig på varma flaskor under en massa handdukar i en timma medan matte stryker en över huvudet och matar med persilja."

Jag vill passa på att säga grattis till er båda som tagit er så här långt, båda bidragen är mycket fina, och även önska båda två lycka till i denna omröstning som kommer att avslutas den 7 augusti.

//Sandra

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Inlägget är låst för nya kommentarer