Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettminneslund
Läst 689 ggr
Stormviskaren
0

Vila i Frid Sindi

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som en ängel kom du till mig i vackra sommar dar, en duktig mamma du också var. Det ända du ville var att mysa med matte och smaska på sallad eller maskrosblad. Sindi min vän som ja älskar in i de sista, nu har du vandrat vidare denna vackra sommar dag. Jag tänker på dig! Låt dig vila i frid

Kram din matte Gråter

paronskrutten
0

Vilken vacker dikt. Vila i frid, Sindi

Helena

Creation
0

Nä, vad tråkigt. Jag beklagar. :( Vad hände?

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Stormviskaren
0

Hon börjar kissa blod så hon fick gå på pencelin. Men nu imorse låg hon ner o det såg ut som hon lagt sig ner för att sova och sen bara somnat in. Men ja saknar henne så mycket Gråter

CavyCorner
0

RIP söta lilla marsvin

idipidi
0

Jättetråkigt med söta Sindi!

Abico
0

Åh, nej :( Sindi!
Jag som trodde det där med blodet och diarrén gått över?
Hur mår den andra tjejen?

Hanna 

Thea-Cazzy
0

Vila i frid, Sindi. Vill inte tro att det är sant Gråter

FeliciaS
0

Nej, vad tråkigt…

Vila i frid fina Parcanovis Sindi <3

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Stormviskaren
0

#6 båda två blev bättre trodde vi men vi fortsatte ju såklart med pencillinen som vetten hade sagt. Men hon hade bara somnat. Det såg inte ut som att hon hade lidit. Vitsippa är som vanligt, lite halv slö. men hon äter väldigt bra och hon får i sig vätska, men man kan ju inte hoppas för mycket, hon är trots allt 7år.

RIP min Sindi 060303~080807

Abico
0

#9 - Okej :/

Jag håller tummarna för att Vitsippa klarar sig nu. Kunde vetten berätta vad det var som orsakat det?

Hanna 

idipidi
0

Anna - fick de alltså penicillin eller är det bara nåt du säger lite slarvigt? Marsvin tål inte penicillin utan måste få annan typ av antibiotika. Vanligast är olika typer av sulfapreparat.

Stormviskaren
0

#10 hon kunde inte säga exakt vad det var men hon anade urinsten

#11 jag vet inte vad de är för något men de var nått man skulle ta en nålspruta o sätta i nacken. Men om man inte vågade eller inte ville det så kunde man ge dom de i munnen också. kan kolla va de heter när ja kommer hem.

FeliciaS
0

#12 Hoppas inte det är penicillin… *hålla tummarna*

Mvh Felicia

TRASAN
0

R.I.P kära sindi :( Gråter kramiz

Stormviskaren
0

Baytril heter de som vi gav henne.
Vitsippa verkar må som vanligt nu i varje fall, gamel tanten skuttar runder och snackar mycket

Abico
0

#15 - Vilken tur :) Hoppas att hon har kommit ur det nu då.

Hanna 

idipidi
0

#15 Bra! Baytril är inte penicillin utan en helt ok slags antibiotika.

FeliciaS
0

#15 Härligt! :) Baytril tål dem, mina marsvin har fått det några enstaka gånger.

Mvh Felicia