Marsvinens ålder på utställning?

Minst 2 månader, gäller både för pet och rasklass
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......

okej , 29juli 29augusti 29september.. Ja :) Han kan vara med :)
ska på utställning den första november med mina sötnosar :D

Om de är födda den 29/7 i år så är de bara 1 månad o 3 dagar den 1 september… Så honom kan du inte ställa ut då.

Eller föresten jag ångrar mig trodde de stog att du skulle ställa ut han den 1 september ^^ Men om de är 1 November så går han att ställa ut :P
Som sagt, 2 månader minst - och 6 år max. Så visst kan du ställa ut den lilla killen 1 november :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Men vart finns det att köpa utställnings burar om man behöver det …?
#6 - Hur menar du nu?
Transportburar att transportera marsvinen i finns i djuraffären eller liknande. På de flesta utställningar sitter marsvinen sedan i sina transportburar. På vissa utställningar finns det dock "fasta" burar uppställda, men det är nog främst under dubbelutställningar (två dagar) och andra lite större.
Hanna

aha okej men våran transport bur är lite udda och måste jag ha 2 när jag har 2 marsvin?
Lite trådkapning, när är ett marsvin för gammal för att få vara med på utställning?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#8 Beror på hur bra marsvinen kommer överens och hur stor transportburen är.
#9 Maxålder är 6 år(som skrivet i #5), men man ställer oftast inte ut marsvinen så mycket efter att de fyllt 4 år.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#8 - Själv så skulle jag inte vilja ha två marsvin ihop i en transportbur under en hel dag, även om dom är riktigt bra kompisar. På de flesta utställningar jag varit på så har det funnit minst en som haft två marsvin tillsammans (antingen i de fasta burarna eller i transportburen) och det har för det mesta slutat med att spånet sprutat ur buren… Det blir ju oerhört stressigt för marsvinen.
Hanna
#8 En transportbur är väldigt liten och även marsvin som är bästa kompisar kan börja tjaffsa där inne. Så låt helst inte marsvinen vara tillsammans.
#10 *harkel* Jag började då inte ställa ut Calypso förrän han var 3,5 år och han fick faktiskt silverkort som 4,5-åring *stolt* :) fniss.. Antar att han (eller snarare hans matte) är lite av ett undantag *s*
#11 Precis. Vilket visst marsvin var det som tjöt i högans sky på KM i Mölndal i år, utan att den snälla gamla kompisen inte gjorde ett skvatt…!? hehe ;P
Mvh Felicia
#10 & #12 - Jag ställde ju ut Wilma första gången i Lilla Edet när hon var 55 månader - silverkort på första utställningen ^^
#12 - Det mins jag inte aaalls ;P
Hanna
#13 Är hon så gammal lilla Wilma? :) Ja, det var riktigt bra!
Visst gör du inte? ^^,
Mvh Felicia
#14 - Japp, Wilma fyller fem år den 21 december (tror jag det är).
Hanna
#9 man får bara ställa ut dom tills dom är 6 år.
Men det beror ju helt på om marsvinet är friskt och sådär. :)
#15 Okej, då är (var) Calypso exakt 2 månader äldre ;)
Mvh Felicia
#12 Om det var första gången och han inte är en skruttig/lättstressad fyraåring är det ju helt ok. :) Tänkte bara att om man ställt ut grisen sedan den var en liten knodd, har den ju all rätt till en lugn pension då ;)
#15 Nästan fem år redan? Syns minsann inte. ;) Var har hon gömt extrafettet? :P
#18 Jo, precis ^^, Calypso - lättstressad, nepps det var så långt ifrån honom man kunde komma ;)
Vem har sagt att gammelgrisar brukar vara tjocka? ;P Har snarare upplevt det tvärtom här hemma ^^, hihi
Mvh Felicia
#19 Tänker på min lilla Maja när hon var som rundast(vägde 1,5 kg, men hennes idealvikt var väl ungefär 1,1) *s* Fast i och för sig hade hon fått knapra gnagarblandningar nästan hela livet, så det kanske inte är så konstigt ^^'
#18 - Ja, domaren tyckte också att hon var väldigt fräsch ;P Spc. med tanke på att hon flyttat så mycket och haft minst två kullar så :)
Hanna