Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 2717 ggr
parsley
1

Storlek på myspåsar

Vad har ni för storlek på era myspåsar till marsvinen?

Kom äntligen iväg till Rusta i helgen och fick köpt billig wetbed, 99 kr för 100*70 cm. Av den biten fick jag ut fyra myspåsar, ca 35*50 cm. Size cuy tyckte jag först, men marsvinen verkar gilla dem. Sheltien Dexter och hans kompis bebispojken Filur har lekt tafatt mellan två påsar verkar gilla att sova i dem.

Abico
0

Oh, 99kr bara :O *slänger sig på cykeln och trampar till närmaste Rusta*

Kan man få se bilder på påsarna?

Hanna 

Mari
0

Jag vill gärna se bilder också :) Så man kan försöka förstå hur man syr ihop nått dyligt :P

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Abico
0

En fråga till då. Sydde du för hand?
Sist jag skulle sy i vetbed så lyckades jag förstöra symaskinen totalt ;P

Hanna 

Stormviskaren
0

#3 jag sydde för hand när ja gjorde mina. Men jag använde mig av björntråd. Precis som Mia på marsvinshjälpen.

Abico
0

#4 - Vart skaffar man björntråd då?

Hanna 

Mari
0

#5 I en syaffär brukar det finnas :) Det är bara extra stark tråd ;)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Abico
0

#6 - Okej ;)

Hanna 

Lovizaa
0

bild?

parsley
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag äntligen fotat myspåsen. Med på bilden är bebben Filur, som är den av marsvinen som tycker bäst om påsen. Bilderna är inte så jättebra, men ni ser i allafall hur den är gjord. Om man vill kan man vika ner kanten.

Har man inte tillgång till symaskin och inte vill använda björntråd kan man testa att sy med tandtråd.

parsley
0

Mer myspåse

parsley
0

Filur på myspåse. Jag vek wetbeden så luddet kom inåt och sydde på maskin från den släta sidan på wetbeden, först långsidan och sedan kortsidan. Varje söm började längst ut i kanten. Jag gjorde alltså inget hörn med nålen nere och lyft pressarfot. Sömsmånerna klipptes jämna.

parsley
0

Filur utan myspåse.

Abico
0

Mycket tjusigt ^^ Och väldigt mysig Filur där också :P
Det blir nog ingen myspåse för mina grisar på ett tag, pengarna räcker inte riktigt till allt just nu när det är kastreringar på gång och syskon som fyller år. Men kanske i julklapp ;P

Hanna 

Tindrar
0

Jättefina myspåsar. Det står inte nått om vetbeden på rusta.se?

parsley
0

http://www.rusta.se/djurfall_100x70cm_p75601044.html

Rusta kallar wetbeden för djurfäll. Hur som helst så är det ett kraftigt teddy eller fleecetyg.

Cuyi
0

Kan dom fastna i den?

[starlights]
0

Jag köpte en färdig myspåse på utställningen i Laholm.=)

[starlights]
1

Lilla bäbis Julia i den!
Eftersom hon heter Pretty In Pink i stamtavla, var ju valet av färg självklar!;P

[starlights]
0

Det var precis att Julias moster Nami på 1100g fick plats i den!=P

Tindrar
0

#17-19 Jättefin myspåse(: Men den är gjord med flecce inuti och vanligt tyg utanpå? Vad kostade den? Försökte själv med fleece, men blev nog det minst lyckade resultatet genom tidernaxD

[starlights]
0

#20 Ja, det är fleece inuti och ett vanligt lite blankare tyg på utsidan.
Den kostade 50kr och det var den värd tyckte jag då marsvinen älskar den!=) Vem vet kanske det blir en med leopardtyg nästa gång…. =P

Tindrar
0

Ja, Det var inte jättedyrt(ine dyrt alls rättare sagt), trodde på typ 120kr elr nått^^, Ska typ gå och bada marsvinen då Trolla har kissfläckar över magen och luktar illa, och Trixie likadant… Undrar hur dom lyckasxD

FeliciaS
0

Kan tipsa lite så här i efterhand att IKEA har billig vetbed. BÄSTIS filt 80*80 cm för 79 kr :)
Mina marsvin har älskat att mysa i den.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Tindrar
0