Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1055 ggr
Inanna
0

Kendor - en förälskelse...

Vi var på utställningen i Kallhäll (dock utan att ställa ut våra egna) - och det är ju fullkomligt livsfarligt… Alltid förälskar man sig i någon ny…

Nu är det en liten texelhanne från Malaxis vid namn Kendor… Hur ska man kunna sluta tänka på honom!? Var det någon av er som var där och såg honom? Kanske till och med köpte honom? (Ja, han var till salu!)

Jag vågade inte ens tala med uppfödaren av rädsla för att jag skulle komma hem med ett till marsvin… Vi har inga hannar - bara honor - så antagligen hade det väl blivit TVÅ nya marisar… Inte riktigt läge, tyvärr…!

Har tyvärr ingen bild… Men tänk er en liten vit (5 veckor?) texelhanne med ett cremefärgat ansikte och lite chokladfläckar runt halsen… Rubin ögon… Hur SÖT som helst!!!

CamillaS
0

Var på utställningen men tittade aldrig på till salu djuren. ifall att som du säger att man skulle "råka" kära ner sig i någon ;)

idipidi
0

Haha… Texlar är bäst. :) Kendors rasmässigt betydligt bättre brorsa, Malaxis Känd från TV, hade jag tingat redan innan så han flyttade hem till oss. Kan berätta att Kendor inte blev såld.

Stormviskaren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja eller hur är Malaxis marsvin svåra att motstå!!! jag har själv haft en från Malaxis!

idipidi
0

Heh.. det hänger väl inte på uppfödarnamnet heller? :)

Inanna
0

#4 Nej…! Neon Electra är ett drömmarsvin för mig…! Vilken färg! Hur härlig som helst. Och Ömse och Ömma var verkligen jättefina igår i Kalhäll.

Så Idefix har sannerligen också ett gäng guldklimpar…!  ;-)

idipidi
0

#5 Men tack! :) Kul att du såg dem igår.

Stormviskaren
0

4# haha nejdå :P Men han har fina djur, de har han :P men de har ju du med. ja skulle kunna kidnappa dem allihopa! Men de är ju ytterst svårt att motstå när ni kommer med burarna fulla med små krulliga söta bebisar.

Wiizy
0

haha men 2 grisar till gör ju inte sååå mycket ;P

FeliciaS
0

Naww så mysigt <3 Låter jättesött!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Creation
0

#6 Skulle vilja veta hur du klipper krulltottarna så sött och får dem se så underbara ut! ^^ Man sitter jämt och ojjar sig över varför man inte kan ta dem allihop när man ser dina fina till salu grisar(då menar jag inte bara krulltottarna) :D

Vad är din hemlighet? :o Proppar du i marsvinen med sockersötspiller innan du fotar dem eller är det något med din kamera som får dem att se så söta ut? ;)

Fast så är ju långhår i allmänhet alldeles gudomligt fina och gulliga, förstås! <3 ^^

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

idipidi
0

#10 Alltså det hör väl inte riktigt till tråden kanske? :) Snart kommer någon och säger ajabaja starta en egen tråd….

Men det är väl lite  övning som krävs för att få det snyggt. Jag minns första gången jag klippte ett långhår. Jag var hm.. inte så nöjd efteråt. ;)

Fast de flesta på min hemsida är ju inte klippta..?

FeliciaS
0

#10 Ja, du får gärna starta en ny tråd om klippning av långhår isf, så att det inte blir så mkt OT :)

Mvh Felicia

Creation
0

Kendor låter som en liten ängel! ^^ Vem vet, jag kanske norpar honom? ;D För nu när vi pratar texlar och andra långhår känner jag mig riktigt sugen… :/ Skulle gärna vilja ha två små söta långhår ^^ Och kanske ett litet släthår också :) *Mums x)* men :/ Måste prata med mamma o fundera lite till..

#11 Tänkte på senaste krulltottkullen, Ö-kullen, mest(jag hade svårt att inte vilja ta allihopa då) ;) Tyckte att de såg klippta ut. Eller de kanske har så fin, jämn päls utan att de är klippta? :/ Har bara sett texlar som vuxna eller pytteungar, inte stadiet precis efter putt-perioden så jag antog bara ;) 

#12 Ok, jag ska väl hålla mig till ämnet då, från o med nu^^

Inanna
0

Jag tycker att ni håller er till ämnet fint…! Allt har varit kul och bra att läsa.

;-)

idipidi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är Kendors kullbror, "Kändis". Kolla in morrhåren. :)

#13 Nejdå, de är inte klippta! De ska vara jämna, jämn päls = bra päls. :) Nu gav du mig en idé om att göra någon slags "från liten till stor" - sida. Får se om det blir av.

Abico
0

#15 - Jisses så söt ^^

Hanna 

Creation
0

#15 Det skulle vara jättespännande att se :D Marsvins utveckling är alltid fantastisk! :)

Inanna
0

Grymt gullig…! Ökar min texellängtan ytterligare… Men det enda förnuftiga (OM man nu tänker sig ett till marsvin…) vore förstås att satsa på en hona i så fall och inte på lille Kendor… Som då kunde bo med min rexhona… Mmmm *drömmande*

Oskyldig

Men det kräver förstås en till bur! (Och VAR ska den stå!!)

paronskrutten
0

#15 Guuud så sööt! Ge mig! ;P

Helena

idipidi
0

Kendor hade tydligen inget riktigt flyt… :(

http://www.blocket.se/vi/17705641.htm?ca=21_s

luneas
0

Stackars gris. :( Låter ju som en lagom seriös person som köpte honom…

Abico
0

#20 - Stackars liten då :(

Hanna 

CamillaS
0

Ne.. nu blev jag ledsen av att läsa den där annonsen.
Stackars masvin..
"vill bi av med den snarast möjligast"  >:(

Creation
0

#20 Nä, vad tråkigt :(

Tindrar
0

Nee, stackars gris…

FeliciaS
0

#20 Vad trist! :(

#21 Precis… =/

Inanna - du får rädda din drömprins! ;)

Mvh Felicia