Månadens marsvin augusti - bidragen
Då var det dags för Månadens marsvin igen! Denna månaden vill vi se många bidrag, alla medlemmar är välkomna att vara med!
Först och främst kommer tävlingarna annordnas endast av Medarbetare eller värd då det flera gånger har hänt att vinnaren (nästkommande tävlingsannordnare) inte har dykt upp vid rätt tillfälle eller helt och hållet försvunnit från iFokus. Tävlingsannordnaren får inte delta i tävlingen utan är den som dömer (vid över 20 bidrag) och avgör tävlingen.
-> Regler:
Max 2 bilder, inte på samma marsvin, per person och månad.
Det får endast finnas 1 marsvin på bilden (det marsvinet som är med och tävlar).
Bilder som tidigare har deltagit i Månadens marsvin får inte delta igen.
Det ska finnas med en liten, enkel beskrivning om marsvinet (den bedöms också!)
Vinnande marsvin får inte delta igen (dvs. samma marsvin får inte delta fler än 1 gång under året).
-> **Övrig information:
-** Runt den 20:onde påbörjas en röstning (för medlemmarna) där de 20 bästa bidragen tävlar i finalen.
- Tävlingen (röstningen) avgörs runt den 30:onde samma månad som marsvinet vinner, dvs. Månadens marsvin april koras i slutet av april osv.
- I slutet av året skrivs en artikel om alla vinnande marsvin.
- I december röstas en utav vinnarna av Månadens marsvin fram till Årets marsvin 2008.
-> Föregående vinnare: (får inte ställa upp yttligare under året):
Februari - Tweeny, ägare CamillaS
Mars - Kozzan, ägare PixelMollan
April - Cavatina's Buena Sera, ägare FeliciaS
Maj - Greta, ägare Luneas
Juni - Alma, ägare Svampi
Juli - Sune, ägare Abico
Så välkomna med era bidrag och stort lycka till!_
(Man kan skicka in bidrag t.o.m. 23 augusti)_
//Medarbetarna & värden på Marsvin.ifokus
Hanna
**Bidrag nr 1
**
Får väl bidra med en sötis bild på min lilla bebis, Starlight's Pretty In Pink, endast en vecka gammal på bilden!
Den 16/7 -08 föddes lilla "Julia" och hennes 5 syskon, detta efter att deras mamma varit mycket dålig två gånger under dräktigheten, vilket resulterade i att alla 6 var små. Så hon fick med andra ord inte en jätte bra start i livet. Sen som om det inte vore nog, dog hennes mamma bara två dagar efter förlossningen.
Så "Julia" och hennes 5 syskon fick då handmatas upp.
Idag tre veckor senare har "Julia" och hennes 3 syskon (2 syskon klarade sig tyvärr inte) växt sig stora och runda om magarna och har nästan helt och hållet gott över till att äta riktig marsvins mat. Endast morgon och kväll får de lite fortimel, så att de ska bli riktigt stora och starka marsvin av dem med!=P
Bidrag nr 2
Börjar med att nominera min lilla Madde.
En försiktig och blyg dam som lätt glöms bland övriga speciella småknuttar. Men även hon har sina ljusa stunder, hon är bara lite försiktigare.
Alla ska kommas ihåg stora som små, även dom som är blyga som få!
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com
Bidrag nr 3
Tänk den dagen vi möttes, du med din busiga lilla blick och jag mig en underbar kompis genast fick. Hos din uppfödare lämnade du ett stort tomrum, för du var hans lilla favorit. Istället fick fler människor lära känna dig - en upplevelse som bara den i sig betyder mer än det finns ord för att beskriva. Alltid pigg och alltid glad, envis som få men ändå så snäll och inte minst uppfinningsrik och rolig. Vi har haft många minnen ihop, trots att du inte fick leva klart ditt liv till det riktiga slutet.
Man kan skratta av glädje och gråta av sorg, men känslorna när jag tänker på dig kan inte beskrivas. Du förblir alltid speciell.
Vila i frid fina Parcanovis Bindi! Du finns för alltid i mitt hjärta! <3
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Bidrag nr 4
Min Alva…Men så har det inte alltid varit, det var faktiskt någon annan som skulle ha dig. En liten tjej med långt blont hår skulle ta dig, min tjej. Men så kom dagen hon skulle haft dig. Hon tog upp dig i sin famn,kramade om dig lite för hårt, redo att ge all sin kärlek till dig, men du,hrmm, bet henne…hårt…
Så då fick jag dig istället, och mig har du då aldrig bittit.
Till min älskade Alva från husse.

Bidrag nr 5
Föreställer JumJums Farbror Blitz. Han är en långhårig virvelhane som fyller 5 år nästa vecka. Blitz föddes i våran allra första marsvinskull. Han såldes som bäbis till en barnfamilj, där ett av barnen tyvärr blev allergisk, så Blitz fick flytta "hem" igen. Nu har han bott hos oss i 3 år, har blivit pappa åt några petkullar samt ställts ut lite i petclass. Han är världens goaste och pussigaste farbror, får han inte sin dagliga morgonpuss av mej så blir han sur som sjutton och ropar i högan sky!
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
Kom igen nu alla marsvinsägare! Var finns ni någonstans?
Mvh Felicia

putt
Nu får ni allt ta och skicka in bidrag allihopa! :) Det är ju löjligt få än så länge - bara 6 st! *s*
Mvh Felicia

Bidrag nr 9
Cinnober sitter och spanar i huset efter en timme ute i gröna gräset. Han gör sig lite sådär toksöt i en specialpose och försöker göra det bästa utav mattes dåliga friseringskunskaper. :p Samtidigt stirrar han med intensiv blick in i kameran och gör matte lite extra glad, för hans dåliga öga ser inte alls lika dåligt ut längre. ^^
Min lilla, söta tokpojke <3
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Bidrag nr 10
Här är Kaj, min nyss fyllda 5-åriga hane!
Han är väldigt pigg trots åldern och älskar att springa runt och hoppa omkring på gräsmattan!
Han har även god hopptalang och hoppar hinder utan problem och verkar att älska det! Kaj är väldigt tam också och världens snällaste, han är världens vackraste marsvin enligt mej och jag skulle kunna offra allting för min lilla ögonsten, så detta lilla svinet är mitt bidrag! :)

jag och min syster thea-cazzy har våra marsvin ihopa men thea är lite mer min och cazzys lite mer hennes. får jag också lägga in bilder här på dom också???
#14 - Dom är ju redan anmälda så det går tyvärr inte.
Men ni får lov att byta ut bilderna och sådär innan anmälningstiden går ut. Så om du vill lägga in en annan bild på Thea + annan text så ska väl det gå att ordna mot att jag stryker det bidrag som redan kommit in med henne :)
Hanna

okej men den bilden som är där vill ja ha också :D

**Bidrag nr 11
**"Lille" Douglas jobbar på sin karriär som blivande hängbukssvin :) Haha, han är något rund men både matte och husse tycker att det är helt okej - då finns det ju mer att älska ^^
Han fullkomligt älskar pellets - trots att vi försöker att hålla det borta från honom så hittar han den ändå. Smart gris som smyger runt likt en bandit för att man inte ska upptäcka att han är på väg mot matskålen.
Han är nu 8½ månad gammal och har de mest fantastiska popcorn-hopp jag någonsin sett :) Trots sin runda och goa mage får han in höga glädjeskutt och snabba språng över mattan.
Fantastisk gris som man bara inte kan låta bli att älska.
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus

**Bidrag nr 12
**Grisen som tuggar snabbast i världen.. Först till kvarn får först mala heter ordspråket - och jösses vad han kan mala ^^ Han tuggar som om det inte fanns en morgondag och när han ätit upp sitt så tvekar han inte över att roffa åt sig burkamraten Douglas mat också :)
Det är fullkomligt omöjlig att försöka smyga med någonting för Enzo - han hör precis allt och han meddelar mer än gärna matte och husse om att han minsann hört vad vi har för oss. Minsta prassel och det ska vara något gott ur kylen - och han ger sig inte förran han har fått det. Om han så ska skrika hela natten, så vi ger oftast (läs: alltid) med oss ganska snart ^^
--------------
Bidrag nr 13
WiRa´s Oban
Jag är en snäll Man med roliga attityd och ja älskar att posa framför kamera. Marsvins damer tycker jag om. Och att äta gräs och grönsaker gillar jag också. När matte kommer in i rummet är ja först framme vid burkanten och galer ända tills hon tagit upp mig och klappat på mig.

Typiskt, jag råkade se fel.. Eller jag såg rätt men missade att ett inlägg hade kommit in emellan som glömt skriva bidragsnummer. (Mellan 9 och 10)
Bara den inte glöms bort inför röstningen.
Sorry :(
--------------
#25 - Ingen fara, jag rättar till det sedan :)
Hanna
#25 Det är jag - "pedanten" - som för syns skull ändrar inlägg, lägger till hela bilder i inläggen och skiver bidragsnr ;)
#26 Psst, du kan inte lova saker ;) Jag har rättat till det *stolt* haha.. märks det att jag äääälskar att reta dig!? :D
Mvh Felicia
#27 - No comment ;P
Hanna
#28 Haha ;) Måste ju ha något att roa mig med 
Mvh Felicia
Ovanstående bidrag är borttaget då det var fler än 1 marsvin på bilden, vilket inte är tillåtet. /Felicia, medarbetare
Mvh Felicia
Nu är de ju den 21 inte dags för röstningen? ;P *ivrig*

**Nej, Hanna har skrivit att man får skicka in bidrag tom den 23 augusti så inte förrän den 24 drar omröstningen igång:-)
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
#35 Röstning menar du väl? ^^, Omröstning blir det ju inte annat än om det står lika mellan 2 marsvin efter röstningen ;)
Mvh Felicia
aha okej ;P suck då måste ja vänta några dagar till hihi.
#37 Haha, precis ;) Tålamod är bra att ha.
Mvh Felicia

#30 , ne så gulligt, ser ut som en liten hund på huvudet haha! ;)

Bidrag nr 17
Sweet Dream's Sugar and Honey (kallar honom för Socker till vardags.)
Han är världens goaste marsvin. Lugn och jätte snäll. Socker är collingen i huset. Det är han som är bossen, men han låter sin kompis Billie att tro att det är han som är det istället. Älskar mat! Tycker om att sitta vid nacken och sova när jag tittar på tv! Nästa år så är det planer på att han ska bli pappa för första gången! :)
Sajtvärd för Sorgifokus. Välkommna in! :)
Nu ska jag ta och klippa ner ett marsvin… Så fram till klockan halv nio ikväll så får ni anmäla. Passa på nu! ^^
Hanna
Minst tre bidrag till utan att någon behöver röstas bort! Komigen nu alla trevliga marsvinsägare :D
Mvh Felicia
Bidrag nr 19
Ludde är min andra Buff, skulle nästan se ut som att han är tvilling med Calvin, men så är ju inte fallet, men dom båda kommer från samma uppfödare. :)
Ludde älskar gurka och att gosa, han har blivit mycket gosigare nu på senare tiden och det är väldigt roligt tycker jag. :)
Ludde går tillsammans med sin burkompis Calvin. :)

#44 Hihi, jag tycker att han ser ut som en överraskad groda - en väldigt väldigt söt groda ^^
--------------