Menstruationens påverkan?
Jag fattar inte att jag faktiskt ställer den här frågan, men jag måste. Jag har märkt det väldigt tydligt och undrar egentligen bara om jag är knäpp i skallen eller om det faktiskt kan vara så här.
Kan marsvinspojkar (kanske flickor också, men jag har inga sådana så jag vet inte) reagera på en kvinnas menstruation?
Jag har fattat först nu att mina killar kuttrar ordentligt mycket mer, vill rida varandra och bråkar om det hela så att jag tror att de ska hacka sönder tänderna - och detta gör de bara när jag har kvinnoveckan.
Är jag galen eller kan det ha något samband?
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus
Haha, vilken annorlunda fråga ;P
Jag har inget svar på den, vet ingenting om det. Har själv haft honor och en kastrat, aldrig märkt eller tänkt något åt det hållet ens. Men blir dem så varje gång så måste det ju ha något samband ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag har ingen aning.. verkar intressant om man kunde forska om det, liksom..
Helena
Hrm, jag har faktiskt funderat liknande ett par gånger ^^ Jag har ju tre mycket haniga hanar och dom är tydligen duktiga på att uppfatta när det händer saker både hos mig och hos de andra tjejerna i burarna omkring ;P Plötsligt blir dom väldigt gosiga *s*
Hanna

#1 Vissa gånger blir det värre än andra, men en reaktion blir det varje gång. En beteendeändring.
#3 Åh, vad skönt att höra att jag inte är ensam :)
Mina killar är också väldigt haniga av sig. & det eskalerar under den veckan i månaden. Men det låter underligt, men ändå något logiskt, att de uppfattar sånt :S
--------------

Jodå djuren märker av "lingonveckan". Den går inte obemärkt dom förbi då man har det. Vi utsöndrar många dofter som ju talar om för dom våra tillstånd.
När jag jobbade med riktiga grisar så märkte jag på galtarna att dom var medvetna om när jag hade mensen. Dom var mera på hugget då till suggornas glädje.
Marsvin 4-ever
.

Älghanar reagerar på samma sätt. Älghanen på skansen gör det, går vi tjejer förbi honom och har mens så kommer han att föfölja en. Vi var där på föreläsning, och då sa hans skötare det. Som var tjej, så hon talade av egna erfarenheter! Tur att man inte hade lingonveckan just den dagen. ;)
#6 - Hellre bli uppvaktad av mina marsvinsälsklingar än en älghane ;P
Hanna

Ha Ha! instämmer med # 7. 
Marsvin 4-ever
.

Dåda? :P En uppvaktande älgtjur vill väl alla bli uppvaktade av? ;)
#3 #4 Jaså, okej… Lite intressant det där ;P
#7 Haha, precis! ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#9- En tjugotaggare vore väl inte helt fel iof ;P
Hanna
#11 ha ha xD

#11 Haha! Kan du tänka dig en sån som partner? :P

Har faktiskt aldrig tänkt på att djur kanske känner av sånt…
#13 - Tja… Jag har ju ingen större erfarenhet av relationer mellan älgtjurar och människor som mig.. Men om båda parter jobbar på relationen så ska det väl gå ;P
Hanna

#15 Jaa. :) Komma gående på gatan med en egen älg. ;)
Hahahaha, du är så härlig, Hanna :)
Helena

Skulle uppskatta om alla som känner sig träffade försöker att låta bli att skriva en massa onödig OT i denna tråd..
--------------
#18 - sry.
Hanna
Coolt, tänkte igår på att Knut var extra mycket på Melwin igår..kan ju ha med mens å göra. Minns att när jag var inne hos vargarna på kolmården förra året så sa ena skötaren att de märkte av ifall man hade mens.
Tycker synd om Knut som verkligen kämpar för att göra marsvinsbebisar med Melwin till mig, men det blir ju aldrig några