Färger på Danska
Hej jag letar efter Grey så tittade jag i danmark och hittade två färger. skiffergrå och slate blue. Någon som vet vilken av dessa som är grey? om någon av dem är det? Har bara sett de på långhår på hemsider i danmark. Påminde om grey. Hittade en färg som hette lilla, antar att det är lillac.
Skiffergrå verkar inte vara Grey tycker jag… De ser liksom ut att skifta i färg mer, inte ha en jämn färg över hela kroppen.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag tror att både slate blue och skiffergrå är grey.
Slate blue heter det ju även på engelska, kan tänka mig sedan att skiffergrå är det danska ordet för grey.
#2 Men om du kollar på Kull 13… Där ser ju de skiffergrå ungarna ut att vara lite mörkare/ljusare på vissa ställen…? Eller det kanske bara är att de glänser lite mer/mindre på vissa delar?
Mejla och fråga vettja ;)
Mvh Felicia
#3 De i kull 13 är ju satin…
#4 Ja, det var därför jag tänkte att de glänser mer/mindre på vissa ställen? Att det är vad som gör att de ser ut som nyansen skiljer sig…? Men jag vet inte ;P
Mvh Felicia
vissa grey är ju "flammiga" i färgen om man säger så. alltså att dom inte har en jämn färg. Man försöker avla fram så mörka och jämna som möjligt :)
Tack för hjälpen
Men om man kollar här
ser det ju ut som Vanillas Titus Pullo har golden eller nått i de grå. och den ska va slate blue/hvid. Hmm.. jag blir förvirrad hihi. Kanske bara är bilden?
#7 Det går ju inte att jämnföra färgen på ett långhår med ett korthår heller. Långhåren är ju inte färgavlade på samma sätt som ett korthår och har därför oftast "dålig" färg.
#9 jo de e klart :) hihi Tack för hjälpen. *känner mig lite dum*
#10 Det behöver du inte göra, blev själv lite osäkert, därför jag googlade det.=P