Första marsvinen
Hej! Nu är det så att jag funderar på att köpa marsvin. Jag har börjat på en skola där dom har väldigt många olika sorters djur och jag förälskade mig direkt i marsvinen x) Någon som har något bra tips på vart man kan få tag på billiga tillbehör mm? Jag vet typ allt grundläggande och så..Men om någon har några bra tips om marsvin över huvud taget, så får ni gärna dela med er.
Hmm, det finns många trådar om det..
Men först och främst ska dem alltid bo med minst en artfrände. Marsvinen ska helst köpas från uppfödare eller privatperson eller tas hand om som omplaceringar. Undvik att köpa från djuraffär. Buren ska vara så stor som möjligt, helst ca 120x60 för två marsvin.
Hö är basfödan, det ska dem ha fri tillgång på alltid. Vatten i vattenflaska, eller skål. Kraftfoder fins det en artikel om som du kan läsa. Även en bra om burbygge.
Hmm.. kolla runt lite på sidan
Helena
Håller med och instämmer i allt som Helena har skrivit ovan. Kika runt på sidan och läs igenom artiklarna så får du många svar.
Välkommen hit! Har du någon fråga så är det bara att ställa den :)
/Felicia, Medarbetare på Marsvin.ifokus
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Välkommen hit! ^^
Hoppas du kommer trivas här!
Som Felicia säger, har du frågor om nånting så tveka inte att fråga, det är därför sidan finns. :)
//Camilla - sajtvärd
Tack ;) Jag ska kolla och se vad jag hittar :)