Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 1034 ggr
Angelica-Russin
0

Förslag på present man kan ge?

Ville bara höra om ni har några förslag på vad jag kan ge min lilla gris i födelsedagspresent, tänkte kanske ge honom nåt gott som han inte får i vanliga fall. Men jag undrar i alla fall om ni har nåt tips på vad för sak man kan ge honom förutom mat? :)

tantnett
0

Varför inte en knippe äppelkvistar han kan få gnaga på ?

Nu vet jag ju inte vad han har i inredningen, men kanske du kan sy en mysrulle till honom ?

Grattiskram till honom från mig.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

parsley
0

Brukar du ge bladpersilja? Bladpersilja = uppskattad födelsedagspresent

FeliciaS
0

Vad kan han uppskatta för saker tror du? Vad är hans personlighet?

Annars har ju alla marsvin förkärlek till mat och jag tror det är vad de blir gladast för :)

#1 #2 Förutom mat skrev hon ;P

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Angelica-Russin
0

#3 Han är väldigt lugn och snäll, mycket sällskaplig och gillar att va ute på golvet. :)

Joo, kanske ska ge honom något gott i alla fall då. Vad brukar marsvin gilla extra mycket? Förutom bladpersilja som #2 parsley skrev. ^^

Angelica-Russin
0

#1 Vet du hur man syr en myskudde? :) Är det så att man har en mysig pläd och syr så att det blir en stor ficka, liten påse för marsvinen? Vilket mått passar bäst isf tror du?

tantnett
0

# 3 Jag är läskunnig. Äppelkvistar samt mysrulle är väl ingen mat?

tantnett
0

# 5 Gå in på forumet allmänt så kan du hämta upp ett inlägg om Storlek på myspåsar som Parsley skrivit. Där får du jättebra beskrivning på myspåse. Samt bilder.

FeliciaS
0

#4 Okej, om han gillar att vara ute på golvet föreslår jag att du köper/gör något han kan ha nytta av när han är där, exempelvis en vipp-/gungbräda (bifogar bild på min), en motionshage om han inte har det. "Metallbollar" (bild) att fylla med godsaker eller hö är också ett tips, finns i olika storlekar - med eller utan bjällra. Att fylla toarullar med godsaker är ett bra sätt för att få dem att jobba för maten ;)

#6 Hihi :) Äppelkvistar är väl kanske inte mat direkt, men det är ätligt och får gå under min kategori mat ;P
(tack för påminnelsen förresten - jag måste ut och plocka kvistar till grisarna! *ler*)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

tantnett
0

# 8 Mina raringar tycker nog också att jag borde ha några kvistar m.m med mig hem ikväll efter jag varit hos hästen. Dom blir inte nådiga annars. Ha Ha.

Angelica-Russin
0

Okeej, tack för alla bra förslag ;D