Förslag på present man kan ge?
Ville bara höra om ni har några förslag på vad jag kan ge min lilla gris i födelsedagspresent, tänkte kanske ge honom nåt gott som han inte får i vanliga fall. Men jag undrar i alla fall om ni har nåt tips på vad för sak man kan ge honom förutom mat? :)

Varför inte en knippe äppelkvistar han kan få gnaga på ?
Nu vet jag ju inte vad han har i inredningen, men kanske du kan sy en mysrulle till honom ?
Grattiskram till honom från mig.
Marsvin 4-ever
.

Brukar du ge bladpersilja? Bladpersilja = uppskattad födelsedagspresent
Vad kan han uppskatta för saker tror du? Vad är hans personlighet?
Annars har ju alla marsvin förkärlek till mat och jag tror det är vad de blir gladast för :)
#1 #2 Förutom mat skrev hon ;P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#3 Han är väldigt lugn och snäll, mycket sällskaplig och gillar att va ute på golvet. :)
Joo, kanske ska ge honom något gott i alla fall då. Vad brukar marsvin gilla extra mycket? Förutom bladpersilja som #2 parsley skrev. ^^
#1 Vet du hur man syr en myskudde? :) Är det så att man har en mysig pläd och syr så att det blir en stor ficka, liten påse för marsvinen? Vilket mått passar bäst isf tror du?

# 3 Jag är läskunnig. Äppelkvistar samt mysrulle är väl ingen mat?
Marsvin 4-ever
.

# 5 Gå in på forumet allmänt så kan du hämta upp ett inlägg om Storlek på myspåsar som Parsley skrivit. Där får du jättebra beskrivning på myspåse. Samt bilder.
Marsvin 4-ever
.
#4 Okej, om han gillar att vara ute på golvet föreslår jag att du köper/gör något han kan ha nytta av när han är där, exempelvis en vipp-/gungbräda (bifogar bild på min), en motionshage om han inte har det. "Metallbollar" (bild) att fylla med godsaker eller hö är också ett tips, finns i olika storlekar - med eller utan bjällra. Att fylla toarullar med godsaker är ett bra sätt för att få dem att jobba för maten ;)
#6 Hihi :) Äppelkvistar är väl kanske inte mat direkt, men det är ätligt och får gå under min kategori mat ;P
(tack för påminnelsen förresten - jag måste ut och plocka kvistar till grisarna! *ler*)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

# 8 Mina raringar tycker nog också att jag borde ha några kvistar m.m med mig hem ikväll efter jag varit hos hästen. Dom blir inte nådiga annars. Ha Ha.
Marsvin 4-ever
.
Okeej, tack för alla bra förslag ;D