Föräldrar som tröttnar på snacket
Erm kom inte på nån bra överskrift men aja. Någon mer som har förälder, syskon eller kompisar som tycker att du snackar för mycket om marsvin? hihi Jag har. Mina kompisar tycker att jag själv borde va ett marsvin eftersom att ja tycker om dem så mycket och min mamma säger att jag inte kan säga en mening utan att de handlar om marsvin. hihi. Min syster tycker inte att ja snackar för mycket om marsvin då hon själv tycker om dem, men hon har inte lika stort intresse som jag. Min bror sa att om jag prata mer om marsvin så skulle ha ge dom till sina ormar hihi.. (på skojj såklart)
hihihi :)
(Flyttade din tråd till rätt kategori. Mvh FeliciaS, medarbetare)
Samma problem här…. fast några kompisar med intresse för det har jag!=P
Ibland känns det faktiskt som om vissa inte kan respektera att man har stort intresse för en lite udda sak…. =/

Började ny skola, så dom har bara fått höra en liten historia nu, men snart kommer tjatet om det, som i förra skolan om marsvinen och varför jag är vegeterian osv:p
Erhm, ja det har väl hänt ;P Med tanke på att jag inte har en enda kompis med marsvinsintresse så brukar dom väl stänga av när jag mal på för mycket ^^' När jag dessutom slutade äta kött förra året så blev jag ju själv ett fulländat marsvin i kompisarnas ögon ;P Det är nästan så att dom är facinerade över hur jag kan sitta och berätta om hur Vincents bajs blivit större på en vecka, vilken fiffig teknik Donken har när han ska dricka och liknande - i en hel timma XD
Mamma är grym på att stänga av när jag börjar prata för mycket också *s* Det är väl en egenskap man måste ha när man jobbar som IT-tekniker och måste gå på sega möten dagarna i enda (A)
Syrran däremot funkar rätt bra att diskutera marsvin med även om hon tycker att det blir lite väl mycket när jag kommer in och väcker henne mitt i natten för att berätta att Donken pussade mig på munnen när jag kom med paprika till honom ;P
Hanna
hahah Hanna du är för Go´
hahaha xD
Jag snackar inte så mkt om marsvin för mina kompisar är inte intresserade O.o" fast en kompis är det 8D ! fast ohn går inte i min skola :< Brukar diskutera marsvin med mamma ;P
Jodå, visst har det hänt. Absolut ^^,
Inte har jag någon kompis i skolan eller så som förstår sig på marsvin heller så det mesta går ut över mamma och pappa ;) Dock brukar de vara mindre kontaktbara efter en liten stund, och då har de slutat lyssna -.-'
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Jag tillhör ju den äldre kategorin och har faktiskt blivit glatt överaskad över att mina vänner är så intresserade som dom är gällande mina marsvin.
Dom frågar mycket och vill oftast ha någon av dom i knäet och samtliga har sina favoriter.
Oftast så fort dom kommer in så far dom ut i köket till marsvinen innan dom knappt hälsat på mig. Hm. Ha Ha.
Marsvin 4-ever
.
Jo, det kan man säga ;) Pappa tycker att det är en "Hrm, intressant sak att vara intresserad av…", enligt hans ord. :P Brorsorna och kompisarna har noll intresse för djur, så jag ger det inte ens ett försök till att prata om marsvin med dem.
Mamma tycker att det bara är roligt att jag är så intresserad av marsvin. =) Hon brukar faktiskt lyssna till det jag säger om dem och tycker själv att de är väldigt roliga. Så henne dumpar jag väl det mesta av marsvinssnacket på :P
Men syrran är värst. Hon tycker att jag är onormal för att jag tycker om mina marsvin. -.- Ett lite småroligt citat från henne: "Tja, de är ju söta och snälla och så… men allt de gör är ju typ att kissa." xD
Vissa gånger kan hon verkligen tracka ner mig pga mitt intresse, men jag tar det med ro. Hon har ju ingen rätt att säga åt mig vad som är rätt och fel att vara intresserad av ;/ Förstår mig inte på henne. Hon själv älskar allt som har med inredning att göra, vad är det som gör det så mycket normalare? :s Intresse som intresse liksom… (så länge det inte är något galet, bisarrt som man åker i fängelse för om man agerar på det O.o')
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#7 - Kan jag få låna dina vänner? ;P
Mina kompisar har förvisso alla haft någon av mina grisar i knät (mer eller mindre frivilligt ^^) men det brukar sluta med att dom ropar högt för att något av marsvinen smakat lite på dom eller liknande "Hanna, Hanna ta booort den!" *s*
Hanna
#9 hahaha XD Min mamma har en vännina som gillar mina marsvin ^^ Var gång hon kommer ska hon hålla minst två av dom :P Om jag inte kommer ner med någon liten gris kommer hon upp och hämtar en :P hihi
Mina kompisar blir ofta nerkissade eller så tror dom att Marsvinen ska bitas när dom bara slicka haha ^^
Jag pratar inte så mycket marsvin.. inte med folk som inte är intresserade, man får välja samtalsämne efter person.. ;)
Helena
Min bästa kompis var här i dag och blev störtförälskad i Frideborg ;) Hon tycker marsvin är lite småläskiga men tog själv upp Frideborg från handduken och Frideborg såg mest ut att tycka det var skoj att inspektera en ny människa ;P
Hera däremot är av den blyga varianten och håller sig helst till matte, åtminstone ännu. Men så är hon yngre också ^^,
Mvh Felicia

#2 är också vegetarian :D
#13 Jag med ;P Hanna med ^^,
Mvh Felicia

Hihi, man kanske ska skapa marsvinsagarevegeterianer.ifokusxD
Hehe, nämmde nåt om talgkörteln(om den nu hette så :P) och då sa mamma "Vad du tjatar om den där talgkörteln" då blev jag fundersam, när har jag nämnt det xD?
#13 #14 Jag med, har vart det hela livet ;D Fast i och för sig fuskar jag, liksom resten av familjen, när det kommer till ost(mamma vägrar köpa löpefri ost av någon anledning)… men annars så är jag helveg. ^^
**
#15** Bra idé! ;D Vi är ju fem stycken hittills liksom x)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

#17 Yeay! Nä, nu kom jag på det. Tack då Louise xD! Nu måste jag sluta äta ost också, om den inte är löpefri, som aldrig pappa kommer orka att göra.___. Kan du berätta exakt vad det är *via mejl, så andra slipper äcklas?(aa)*
#17 #18 Hur svårt är det att köpa ost som inte innehåller löpa menar era föräldrar? Här går min mamma och endast köper sådan ost, till hela familjen ;P Vem vill äta kalvmage liksom? :)
Känner dock att det blir lite väl OT nu… Var näms marsvinen ;P Vi får ta och sätta igång med vårat nya iFokus, blir nog mycket diskuterat där men kanske inte av så många personer ^^,
Mvh Felicia
#20 Jodå, vi vet :D
Mvh Felicia