Välkomna hem Frideborg och Cherchez!
Nu äntligen har de kommit hit! :)
Efter all längtan och väntan finns nu de söta små bustrollen Luneas Frideborg och Halloweens Cherchez här hemma hos mig. Vi åkte och hämtade Cherchez hos uppfödaren sent igår kväll och på tillbakavägen plockade vi upp Frideborg som transporterades med tåget.
Igår blev det inte mycket mer än att de fick sättas ihop i buren och vänja sig vid allt nytt… Idag har jag gosat med dem hela förmiddagen och de fick komma ut en liten sväng i solen och värmen. De smaskade även på lite maskrosblad, särskilt Frideborg var väldigt glad i dessa! :)
Otroligt välkomna ska ni vara, Frideborg och Cherchez!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Så små att de får plats i handen ;)
Luneas Frideborg, Crested saffron (lite vit i cresten) f. 8 juli
Mvh Felicia
Här nedan otroligt spralliga och blyga lilla Hera.
Halloweens Cherchez, Crested CH-teddy goag/go/wh f. 25 juli
Mvh Felicia
Aaaw jätte söta tjejer du skaffat. ^^
Tack :) Det tycker jag med, de undrar nog vad jag är för skum typ som avgudar dem ;P
Ber om ursäkt för bilderna, lite brusiga då jag har ISO 800 eftersom mitt rum var så mörkt ;P (pappa har hängt upp lakan framför fönstret -.-') Som ni ser är jag med på varje kort också, marsvinen är i min ena hand ^^,
Mvh Felicia
he he^^
Åhh grattis felicia :D:D:D så sööta dom ee!!! :D:D
Gaah! Så sötelitöta så :D
Nej, men så söta ^^
Phuss på dom från galningarna härhemma ;)
Hanna
Tack tack ^^,
#8 Givetvis ;P
Mvh Felicia

Ska du tömma prisbordet i petclass i fortsättningen, eller…? Jättesöta, bebbar. Lycka till med dem.

Sötnosarna då! :) Jag hoppas att du blir nöjd med Frideborg, här hemma var hon en väldigt kavat och framåt liten tjej. Minns ju hur hon var tuffast i kullen redan från början och travade runt i buren på höga ben bara några timmar gammal. :) Saknar henne faktiskt litegrann och det är sällan jag gör med bebisar som jag hela tiden har varit inställd på ska flytta. Men Frideborg var (är) en speciell liten tjej! Mamma Quilla och Yalima verkar också sakna hennes busiga upptåg, nu ligger de mest och vilar. Så iofs kanske de tycker att det är skönt med lite lugnt och ro!? ;)
Verkar flickorna trivas tillsammans? Inget gnabb?
#10 Självklart ^^, Här blir det Petgrisar för hela slanten ;P
Tack ska du ha :)
#11 Har tagit lite nya bilder på dem som jag skickar till dig när vi har ätit. Jadå, det kommer jag absolut bli. Hon har redan anpassat sig betydligt jämfört med igår! :) Hon slickar på fingrarna, äter ur handen, somnade nästan på min mage och hon är den som piper när det prasslar i någon påse ^^, Så söt så.. Det märks att hon är väldigt nyfiken, men att hon inte vågar visa det fullt ut riktigt än. Naww, lilla sötnosen <3 Det ska verkligen bli roligt att få se hur hon blir. Vägde henne och Hera idag också, hon väger 401 g och lilla Hera väger 296 g. Nu ligger de halvt utslagna i buren och vilar efter den långa händelserika dagen ;P
Ja, det kan jag förstå men som du säger kanske de också tycker det är skönt med lugn och ro :)
Mvh Felicia

Helmysiga goingar pussa dom från mig.
Marsvin 4-ever
.
Nämen, vilka sötnosar(ännu en anledning till att jag borde åka till Boråsutställningen xP)! ^^ Kommer de bra överens och så?
Har du någon bild på Hera från sidan? (a) Kanske är lite konstig fråga, men jag vill se hur en ch-teddys bebispäls ser ut. Framifrån ser hon lite ut som en merinobebis på några veckor nämligen :P
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Så söta o underbart vackra marsvinen är. :) lycka till med dom små liven :)
#14 Visst är de ljuvliga! <3 Självklart måste du komma till Borås, annars kanske du inte får se dem förrän de är vuxna och Hera har fällt sin bebispäls ;P
Jag har en söt liten bild på henne från sidan, dock på den andra datorn. Men så fort brorsan lämnat den ifred ska jag lägga upp den :) Pälsen är mjuk, 3-4 cm och krusig - som en långhårig Teddy typ ^^,
#15 Tack ska du ha :)
Mvh Felicia
Men gud så söta, Felicia :)
Helena
Här kommer en bild på Halloweens Cherchez!
#17 Tack Helena ;) De är underbara smågrisar <3
Mvh Felicia
Jag vill också ha bebisar.. men mamma tycker det räcker med 5 grisar^^
Helena
#20 Bebisar är underbara :) De hade gärna fått vara små och söta för evigt. Iofs är de ständigt söta, men inte små ;P Haha, min pappa tycker att det räcker med 2 ^^,
Mvh Felicia
Mjo, det gör nog min mamma egentligen också.. men jag har ju tvingat på henne ett antal omplaceringar, samt förälskat mig i några marsvin, samt tagit en kull.. hmm, min mamma är ganska lätt att övertala ;D
Helena
#22 Haha ;P Min pappa är den svåraste som finns att övertala, typ… Mamma däremot går det att luta lite på huvudet, le och blinka lite mot ^^,
Mvh Felicia
#16 - Om du behöver hjälp att klippa ner Hera så hör av dig ;P
#18 & #19 - Hjälp så söta :O Jag kanske grisnappar Frideborg i Borås..
#22 - Haha, min mamma köper marsvin åt mig XD
Hanna
#24 Det gör min mamma med.. jag köpte dock McGuiver ;D Men jag har fått tre marsvin också
Helena
haha Min mamma försökte få mig att köpa en sheltie hona hon tyckte var söt, när jag födde upp alpaca XD ^^ Hade blitt fina krusiga långhår med lugg då ^^
#26 - Mamma var inne på liknande idéer i Borås ^^' Men ett långhår får räcka tyckte jag ;P
Hanna
#24 Hon ska inte klippas heller ;P
Bäst jag håller hårt i henne då… Eller målar om henne så känns hon inte igen ^^,
Nu måste de väl ändå ätit upp maskrosbladen, klövern, gräset och röllekan de fick… Då kan jag gå och gosa lite med dunbollen och Miss nyfiken ^^,
Mvh Felicia
#18 Hjälp, så söt pälsboll :o Har faktiskt aldrig sett en ch-teddy bebis förut, vad jag kommer ihåg x) Väldigt intressant ras… nästan så att jag vill skaffa en ch-teddy själv… eller ännu bättre: Grisnappa din bebs =D
#19 Naw, vilka söta, utåtstickande öron ^^ (själva grisen är ju inte alls söt, absolut inte ;P nej, nej, bara öronen)
#23 Öhum, min pappa lärde sig inte namnen på mina förra marsvin(eller alla djuren vi haft öht) förrän efter de gått bort(och då bodde han ändå här i 4 år, samt att jag haft dem i 7 år) ^^'' Han har verkligen noll intresse för mina djur…. O.o Fast mest tror jag "bara" att han har dåligt minne och glömde bort namnen efter de tre år han inte bodde här.
Än kan han dock inte Dianthus och Cinnobers namn och han förstod förresten inte att jag hade skaffat nya marsvin förrän två månader efter att jag skaffat dem. Detta trots att jag sagt det många gånger redan *s* I och för sig bor han inte här hemma med grisar i huset numera men liksom, det är ju mina djur ;P Tänker att om jag får åka ner till Borås kanske han äntligen kan lära sig lite om mina nuvarande grisar ;)
#27 Klart det inte räcker med ett långhår heller! Lyssna på din mamma, Hanna! ;P Hemma hos mig ska det i alla fall bli långhår för hela slanten, därmed basta. ;)
#28 Ooh, om du ska måla om Hera tycker jag att du ska köra på limegrönt eller himmelsblått, för då kan man snacka om ett unikt marsvin ;D I och för sig kanske det inte hjälper dig med tanke på att du INTE vill att hon ska kännas igen… ^^' Men visst vore det charmigt, ett cybersvin? xD Du kan regga henne som rasen "E.T.-teddy" då istället xP
Jäklar, så flummig jag är ;D
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Hahahahaha, Louise, E.T-Teddy x)
Helena
#29 Hade det inte varit för utseendets skull hade du gärna fått ta den lilla pesten ;P Nä, nu ska jag inte vara elak, men hon är j*drigt jobbig ibland :) Lite bebishumör antar jag, går nog över med åldern (A) Fast så farligt är det egentligen inte… Hon är desto charmigare, ljuvligare och framförallt tystare och mysigare när hon är lite trötter <3
Frideborg har inte riktigt vuxit i sina öron än, det är väldigt sött ^^, Dock tycker jag att hon växer så att det knakar, hon ser grymt stor ut jämfört med när hon kom. Men mamma tror bara att det är inbillning, och jag måste hålla med lite på ett hörn, för hon får fortfarande plats att sitta i min ena hand (och jag har små händer som inte har vuxit på några dagar ;P).
Haha, vilken trög pappa ^^, Min pappa har redan lärt sig vem som är vem, men vet inte vad Hera heter ;P Bara att "Frideborg är den ljusa".
Synd då bara att hon är reggad redan och där står det "Crested CH-teddy" och inte "E.T.-teddy" *fniss* ;P
Mvh Felicia
Frideborg och Hera har verkligen vuxit! De får knappt plats att sitta i en hand längre ;P
Igår fick de en vuxen kompis, Saga (Choco-Crisp från en annons här). Hon är så otroligt cool och utåtriktad, inte det minsta rädd ;)
Bilder kommer, nu ska jag snart iväg på träningsläger…
Mvh Felicia

Men Frideborg gullet då. Hon är för ljuvlig i sina öron.
Marsvin 4-ever
.
#33 Ja, det var det första jag sa till Saga när jag släppte ihop dem "Rör inte Frideborgs öron, då får du med mig att göra - hon ska bli Petstjärna" ;P
Mvh Felicia

Går det bra med saga och småttisarna då? Är hon snäll mot dem?
Visst är Frideborgs öron underbara, så stooora, tunna och sladdriga! ;)
#35 Ja, det går utmärkt! :) Hon är jättesnäll mot dem, det är Frideborg som är tuffast mot båda de andra. Igår när jag satte ihop dem gjorde alla tre popcornskutt, särskilt Hera blev överlycklig! Hon sprang runt, runt, runt och gjorde hundratals popcornskutt! ;)
Mvh Felicia
Här kommer en bild på Hera och Saga igår när de släpptes ihop. Hera var smått hyper och gjorde diverse skutt hit och dit ;P
Mvh Felicia

#36 Ojojojdå, så hon är kaxig också lilla Frideborg. ;p
#37 Jättesöt bild! Saga ser lite fundersam ut över att ha en Hera på ryggen. :)
#37 - Ooohh.. Saga är ju helt underbar, hon får gärna komma hit och bo (A)
Hanna
#38 Ja, det är hon ;)
Idag har dock Saga brummat ett antal gånger och lunkat efter Frideborg lite, som säger till genom att göra ett litet "hugg" mot Sagas ansikte (inte med tänderna, utan bara huvudet).
Haha, jo, hon undrade nog vad som hände ;P Vad det var för knäpp kompis hon hade fått ^^,
#39 Visst, när hon ätit upp sig och blivit tjock och fet ska jag se om hon kan skickas på posten ^^,
Mvh Felicia
#40 - Maila du, jag är modärn ;P
Hanna
#41 Aja, okej då ;P Om du nu är så modern! ^^,
(Förresten - svara på vårat pm är du gullig
)
Mvh Felicia
#42 - Hanna gullig (A) ;P
Hanna

Härligt att läsa att det går bra. Alla 3 är ju underbara hoppas nu att allt går bra med dem så att dom blir en harmonisk grupp.
Marsvin 4-ever
.
#43 Duktig ^^,
#44 Tack :) Jodå, det hoppas jag med. Blir spännande att se hur bebbarna utvecklas så småningom ^^,
Mvh Felicia