Välkomna hem Maja o Bella.
Så är då väntandet o längtandet över för nu har Maja o Bella hämtats hem.
Måste säga att lugnare o finare djur får man leta efter.
Nu skall dom få en el två dagar på sig att få vänjas vid allt nytt.
Sen skall dom badas för att kunna introduceras med Röde Orm och Eldiga Iris. Nåväl dom kommer bara att få träffas på rastningsturerna den första tiden.
Men allt känns mycket bra. Föresten nämnde jag att mitt kök ser numera ut som en zoologisk butik.
Ha Ha.
Flyttade din tråd till rätt kategori. /Felicia, medarbetare
Marsvin 4-ever
.
Vad skoj! :)
Vad är det för raser? *tigger bilder*
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

# 1 Jag måste ta tag i detta med att lära mig lägga in bilder. Lovar.
Men Maja o Bella är köpta av Ida, Salladshataren.
Maja är en sheltie och Bella är ju korsningsbebbe till Maja.
Men fick ett gott skratt då jag läste vem som fött upp Maja. Det är samma uppfödare som min rexhona Lovika kommer ifrån. Carolin Gräbner i Båstad.
Marsvin 4-ever
.
Vad roligt :) Bilder är som sagt ett krav när man startar såna här trådar ;P
Det där med zoologisk butik känner jag inte alls igen… På mitt rum bor bara sju marsvin och i rummet intill tre gerbiler och ett par fiskar (A)
Hanna

#3 Men du har ju ett marsvin för mycket. He he. Och tar jag i ordentligt så kan jag nog klämma in lilla Greta här.
Dregel.
Marsvin 4-ever
.
#4 - Greta är miiiin, jag såg henne först ;P
Du kan få Donken, han bara bråkar och svampar sig ändå *s*
Hanna

# 5 Som alla karlar. Fniss.
Marsvin 4-ever
.
#6 - Haha XD
Hanna

Er önskan är min lag 
Detta är Maja
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

…och detta är Bella. (det är en bild på henne när hon var en bebis)

Ja suck nu förstår ni kanske varför man möblerar om hela köket till förmån för dessa underbara varelser.
Ännu har dom inte hälsat på sina blivande "sambos". Hade dom ett tag i rastgården på golvet i förmiddags. Men Eldiga Iris o Röde Orm var morgontrötta och orkade inte masa sig ur buren.
Men så var det ju lörd kväll igår.
Marsvin 4-ever
.
Åh vad fina :D
bara jag som sett att denna ligger unde köp/sälj/omplaceringar? Är det inte liiite fel? ;)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Vad fina! :)
Mvh Felicia

Nu har dom sammanförts och det har gått över förväntan.
Inga höga pip eller skrik bara ljuvligt tjattrande eller vad man nu kan kalla det.
Tog med mig mycket gräs och marskrosblad när jag gick från stallet och gav dom det när dom skulle sammanföras och det har dom mumsat i sig nu.
Röde Orm ångade förstås på efter Maja och hade väl totalt förträngt att han numera är kastrat.
Marsvin 4-ever
.
8# maja borta? xD jag kan inte se bilden på Maja, bugg?
#14 Ja, det har tänt något knas ;P
Mvh Felicia

så, nu syns hon:) vilken vacker tjej:)

Jag vet inte vad som hände när Maja bara försvann.
Tack Ida att du var uppmärksam.
Men gissa vad jag är lycklig idag då jag kan konstatera att sammanförandet av dom har gått över förväntan.
Röde Orm har lugnat sig med sina "skamliga" förslag. Han blev väl klok på att han inte hade så mycket att komma med. fniss.
Men sen fick väl Eldiga Iris ett ryck med att hon skulle hävda sig, så hon red ett par turer på Maja, och körde undan stackars Bella några gånger. Men ingen av dessa fyra har på något vis visat aggresivitet mot varandra utan det har enbart varit dominanshävdande och det är ju ett måste i gruppen.
Detta känns härligt och stackars Flippen "kaninen" som numera är utan marsvinssambo får ju ändå träffa samtliga på den dagliga lösdriften. Gissa vad hon tvättar dom då. Ha Ha.
#17 Tack, visst är hon vacker och hon har även ett underbart psyke. ( ida´s förtjänst ). Och hon älskar när man kliar henne under hakan.
Marsvin 4-ever
.

Äsch, det är bara som du säger Anette 
kna nån snäll Medarbetare göra den klickbar?:)

**Absolut
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Vill se bilder från nya hemmet också!

# 20 Först o främst så valde mina djur detta boende själva, vilket jag påpekat vid flertal tillfällen på detta forum.
Men efter att läst mer än en gång om att man inte bör ha kanin o marsvin i samma bur så beslöt jag att sära på dom.
När jag nu tog detta beslut så tyckte jag att då kan jag ju köpa en jättestor bur och införskaffa en el två marsvin till och förhoppningsvis få en trevlig grupp vilket det ju också blev.
# 23 Har avtalat med en som inom snar framtid kommer och visar mig hur man lägger in bilder.
Marsvin 4-ever
.
#24 ok, väntar med spänning. :)
24# ok, ber så hemskt mycket om ursäkt:)

Kommer så fort jag har körkortet! 

#25 Längtar själv till att få delge er bilder på mina mysisar. Ni kommer att bombaderas av bilder. Ha Ha.
#26 Misstänkte att du missuppfattat det hela. Tack för din ursäkt.
Till Ida säger jag bara att här kommer att hållas både tummar o klor inför din uppkörning.
Marsvin 4-ever
.

Tack tack Anette. Är väldigt nervös inför tisdagen 
28# hehe bomba på bara^^