Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: boendeinredning
Läst 924 ggr
ladysurprise
0

Kanin och marsvin ihop?

man kan ju ha marsvin o kanin ihop.. om man då har en ute kanin kan man ha ett marsvin med kaninen åtet om eller säter inte marsvin vinterpäls?

Ändrade din rubrik. Tänk på att skriva en så detaljerad rubrik som möjligt, då blir det enklare för alla att hitta bland alla trådarna. //Hanna - medarbetare

FeliciaS
0

Marsvin och kaniner ska inte bo tillsammans, av många anledningar. För det första förstår inte kaniner och marsvin varandra, för det andra har de inte samma näringsbehov (dvs. de behöver olika sorters mat - marsvin ska ha mer grönsaker). Sedan så kan en kanin hur lätt som helst skada ett marsvin. Så att ha kaniner och marsvin ihop är ingen bra idé alls, det är något du bör undvika.

Däremot ska marsvin leva med minst en marsvinskompis då de är flockdjur och vantrivs ensamma. Dessutom finns det lag på att marsvin ska vara minst 2 och 2.

Och nej - marsvin ska inte bo utomhus året om.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

ladysurprise
0

De fins ju dom som har marsvin o kanin i hopp o de går jätte bar i visa fan i i visa fal inte

FeliciaS
0

#2 Jag vet, i många fall är det p.g.a okunskap (som vissa får genom djuraffärer - som i många fall har kaniner och marsvin tillsammans). Vissa har det av andra anledningar, som är lite mer komplicerade. Och visst finns det vissa marsvin och kaniner som går bra ihop - men jag tycker det är dumt att skaffa marsvin/kanin som sällskap till en av den motsatta arten… Ett måste för att marsvin och kaniner ska gå ihop är att det är minst 2 marsvin (marsvin ska alltid leva med marsvinskompis), att buren är tillräckligt stor (inte mindre än en längd på ca 150 cm och en bredd på ca 70 cm) och att kaninen är snäll mot marsvinen. Men jag ser ingen anledning till varför man ska ha dem tillsammans, det är liksom bara "onödigt" eller hur man ska uttrycka det ^^, Svårt att förklara, hoppas du förstår ;)

Mvh Felicia

ladysurprise
0

ok =) var bar nyficken på hur de funka

FeliciaS
0

#4 Okidoki ;)

Mvh Felicia

MikaTela
0

Nej du Ewe kaniner och marsvin ska inte gå ihop, finns gott om fakta om varför och vad det är för nackdelar.

Är det tråkigt med matråttorna nu?!

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Creation
0

Sedan får marsvin inte vinterpäls, man kan inte ha dem utomhus året om. Helst ska de bara vara ute när vädret är bra och temperaturen minst 15-20 grader(så att man själv inte fryser). Mest på sommaren alltså.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

ladysurprise
0

#6 de var värkligen inga mat råttor.. vår orm äter möss.. o vi kunde inte ha kvar råttorna på grund av andra andledningar. och jag vet inte spesielt mycke om marsvin inget alls facktis de var bara en fråga som dök upp i huvet o då valde jag att skriva här..

ladysurprise
0

#7 OK som sakt de var bara en sak som kom upp i huvet.. jag har inga som hälst funderinga på att köpa marsvin inte när jag bor i lägenhet i alla fal