Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: foder
Läst 848 ggr
Angelica-Russin
0

Hur mäter ni upp maten?

Jag hade tänkt köpa persilja och ge till mina marsvin, och då stod det någonstans att man kunde ge ett antal mg av det. Och då undrar jag hur ni vet hur mycket det är ungefär? Mäter ni upp eller vet ni bara det?

MikaTela
0

Äsch jag ger mina bara. Mina grisar är vana att få grönt ibland så dom tål det. Inte kan jag begränsa något dom tycker är så gott! :D

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Abico
0

Jag kör på ögonmått och har lärt mig vad som går åt i varje bur av olika grönsaker.

Hanna 

paronskrutten
0

Jag slänger bara in ett lass då och då, haha :P

Helena

FeliciaS
0

Att man bara kan ge ett antal milligram av det stämmer inte. För det första är milligram verkligen jättelite, för det andra kan de gott få mer än så ;) Men de behöver inte mer än en viss mängd för att få i sig tillräckligt med c-vitamin, men man ger ju maten för att de ska bli mätta också och inte bara få i sig vitaminer :)
När vi har riktigt mycket persilja i landet så ger jag en handfull åt gången, minst. Men annars får de inte persilja så ofta som varje dag direkt… ^^,

Jag lägger också bara in en hög mat, mäter inte eller så ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

svampi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag brukar köpa en perilja i kruka i affären. Så när mamma har använt det mesta till matlagning och så ställer jag in hela växten till dem. De tycker att det är kul.Skrattande

Emma-U
0

Jag tror att du tänker på vad persilja och annat grönt innehåller för nyttigheter i mg, det har nämnts här några gånger.
Men viktigt att tänka på i början är att introducera grisarna för ny mat försiktigt. Låta dem smaka lite i taget och gradvis öka mängden så att deras magar vänjer sig.

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Boel
0

Här försöker jag ge något: rött, gult, vitt, grönt, orange helst varje dag. Igår blev det blandning av: morot, paprika, fänkål (liten smakbit), majskolv. Jag gör småbitar och blandar i en liten ''skål'.

Persilja kan de få en hel näve. Just nu är det inte så mycket då min nya lilla bebis Winnie inte är så van. Jag köpte henne i en zooaffär där hon var själv och de andra hade kompisar Rynkar på näsan. Och då var det inte hanar bara.

Angelica-Russin
0

#4 #6 Okeej, så i början kan jag alltså ge lite smått för att de ska vänja sig vid det, de har aldrig fått det förr, och sen så spelar det egentligen inte så jättestor roll hur mkt de får? :P

Joo, det kanske stod antalet vitaminer eller nåt sånt, kommer inte ihåg ^^

FeliciaS
0

#8 Du kan ge ett par stjälkar till att börja med. Persilja är inte så väldigt "konstigt" eller vad man ska säga, för magen så det går nog bra ;)

Mvh Felicia

Angelica-Russin
0

Okeej, tack för hjälpen ;D

FeliciaS
0

#10 Så lite så :)

Mvh Felicia