Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 1209 ggr
Bella-R
0

Kan dom äta mjölklinser?

Nån som vet om marsvin kan äta Zoomans mjölklinser (sånt gnagargodis som finns i mataffären)?

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

FeliciaS
0

Jag gav mina första marsvin sådana och dem gillade det, men jag kommer faktiskt inte ihåg innehållet. Men jag avråder från sådant och rekommenderar istället färskt grönt - godare och nyttigare för grisarna, utan massa skräp ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

Jodå det kan dom äta, det största problemet här har varit att få i grisarna dom ;P Totalratade av alla mina tidigare marsvin, slutade med att jag åt upp dom själv men inte var dom goda inte ^^'
Gurka är godare tycker både jag och marsvinen :P

Hanna 

Bella-R
0

Tack för svaren :)
#2 Jag älskar dom, haha Skäms åt dom alltid när jag var liten :P

paronskrutten
0

Det är mest socker, så det är människomat ;D

Helena

Hamzter95
0

Öh nej det får dom inte! dåligt att förpackningen visar att det är till marsvin eftersom det är mjöl och för dom som inte vet är marsvin VEGANER.. Jag skulle aldrig ge mina marsvin nåt som inte är veganskt….. går däremot bra till vissa andra djur tex hamstrar

Abico
0

#5 - Men mjöl är väl ändå veganskt ;P

Hanna 

paronskrutten
0

#6 Jag tror hon menar mjölk

Helena

CamillaS
0

#7 jag tror hanna fattade det ;P

paronskrutten
0

#8 Oh x)

Helena

Abico
0

#7 - Jaha :O

#8 - Tyvärr läste jag just vad som stod och inte en boktav till ^^'

Hanna 

paronskrutten
0

Haha ;D

Helena

CamillaS
0

#7ha ha  ok du hade rätt :P

paronskrutten
0

#12 Klart ;)

Helena

Hamzter95
0

Jag menade mjölk. Man får tänka till lite ;) mitt tagentbord är lite krångligt vissa bokstäver funkar inte ibland >.<
Förrästen Abico har du grisar :O va gulligt ja vill ha en minigris…..

Abico
0

#14 - Det är rätt svårt att tolka alla felskrivningar på internet ibland. Mjöl är ju faktiskt ett riktigt ord, det är möjligt att jag hade kopplat att det var mjölk du menat om du skrivit mjö eller liknande men ordet mjöl tolkade jag som just mjöl i det här fallet.
Visst, jag har grisar… Ett paket från Scan i kylskåpet och ett par påsar på 100g i frysen från Holma.

Hanna 

Hamzter95
0

#15 Ja juste du menar så , tänkte inte på att du är en köttätande djurplågare :/ trodde du menade att du hade grisar som husdjur eftersom du skrev att du inte kunde få i "grisarna" mjölklinserna" vissa kallar marsvin grisar men man kan juh också tro du har riktiga Grisar.

FeliciaS
0

#14 #16 Haha, här på Mif kallar vi marsvin grisar ibland, vilket Hanna syftar på (f.ö. är hon lite skämtsam *ler*) :) Kärt barn har många namn - grisarna, svinen, gullegrisarna, sötnosarna m.m. Listan kan göras lång ;)

Mvh Felicia

Hamzter95
0

#17 Jah, har märkt att många gör det ;)

Abico
0

#16 - Vegetarian sedan ett år tillbaka, själv då?

Hanna 

Caspia
0

Och så var vi återigen i vegetariandiskussionen… :)

Jag gillar de där mjölklinserna. De är jättegoda, som vit choklad. Men att ge dem till marsvinen? Nej.

Envishet och drömmar

Abico
0

#20 - Sorry :P
Vit choklad? Så smakade inte mina ;P Dom smakade dammigt och gammalt (A)

Hanna 

FeliciaS
0

Yoghurtdrops heter de väl också ;)

Mvh Felicia

Caspia
0

Jag har inget emot vegetarianprat ju. Du ska såklart inte låta dem ligga och skräpa så länge att de blir gamla. Fast det var nog yougurtdrops som Felicia säger, som jag åt när jag tänker efter.

Envishet och drömmar

Abico
0

#23 - Vad ska jag göra med dom då? Sune vägrade att äta dom ;P Morötter ska det vara! *s*

Hanna 

Caspia
0

# 24. Hur gamla är de? Jag är inte så petig, du kan ju skicka hit dem? (Hur desperat är man efter svenskt godis om man längtar efter gnagarmat? Bad en vän från Makedonien skicka hit sån där underbar Milka-choklad som är för människor, men den snodde Interpol någonstans på vägen. Fasoner.).

Envishet och drömmar

Abico
0

#25 - Dom är slut nu tyvärr, jag åt ju upp dom ^^
Interpol har nog inget riktigt godis heller, det är synd om dom :P

Hanna 

Hamzter95
0

#19 vadå du är inte vegetarian om du har grisar i frysen ;S eller kylen eller va du skrev .. Själv då ? Ja jag är vegetarian .

Abico
0

#27 - Jag har familj som äter kött.
Vi kan väl fortsätta diskutera min familjsmatvanor och hurvida dom är "köttätande djurplågare", som du så fint uttryckte det, via pm? Jag vill inte förstöra Bella-R's tråd fullständigt med en massa Ot snack.

Hanna 

Hamzter95
0

#28 Inte jag heller så vi behöver juh inte prata mer om det ,Tack men Nej Tack. Vill inte fortsätta diskutera ;P

Bella-R
0

#20 Jaa, dom smakar nästan precis som vit choklad. Mums!