Köpa marsvin för att hamstrarna var slut.
En klasskompis köpte i förrgår ett marsvin från Zoo-butiken, för att hamstrarna var slut… Det verkade som hon hade läst på om hamstrar, men jag tror att hon inte hade läst någonting om marsvin.
Själv tycker jag det är inte bra att göra så… "/
"För att hamstrarna var slut"?
H*n kunde ju beställa från djuraffären så att hamstern kommer nästa vecka eller så. =/ Finns ju något som kallas tålamod?
Hm. Hoppas verkligen inte att h*n tror att marsvin och hamstrar är i princip samma sak(största farhågor är att h*n tryckt in ensamma lilla grisen i en liten hamsterbur fri från hö och fyller skålen med gnagarblandningar just nu)…
Jag tycker definitivt att du ska informera din klasskompis om lite basfakta om marsvin(för säkerhets skull) och be honom/henne att köpa en marsvinsbok, ifall denne inte kan så mycket om marsvin! Men eftersom att enbart ett marsvin inköptes, tror jag att så kan vara fallet. Du måste verkligen berätta att marsvin ska ha en artfrände!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Låter som om det är saker det talas om… Typ "det fanns ingen kappa så jag köpte en regnjacka" - helt hemskt!
Usch vilken dålig stil, säger jag bara… Framförallt från hennes föräldrar, för jag antar att hon inte är myndig?
Blir verkligen ledsen och förbannad när jag hör något sånt här, det är ju helt fruktansvärt >.<
Håller med #1 - informera din kompis, för det stackars marsvinets skull.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Tyvär ett alltför vanligt fall av ogenomtänkt införskaffande av husdjur.
Inte så konstigt att man ständigt får läsa om omplaceringsdjur.
Marsvin 4-ever
.

håller med dom andra + vet hon att dom kan leva ca 8 år :O hon kanske tror dom lever i 3 år .. Asså innan man köper ett/flera djur MÅSTE man veta det allra viktigaste. . Tex vet hon att marsvin är veganer ? Informera henne/honom med allt du vet.
DÅLIGT att köpa ett marsvin bara för hamstrar va slut :S va är det för människa ? Om man ska ha ett djur måste man ha tålamod och h*n verkar inte ha det =/

Efter att jag läst denna tråden igår, så drömde jag om att jag skulle köpa mus/hamster, men kom hem med ett marsvin istället:P (fast det märkte jag inte förrän jag var hemma)
Inget jag skulle göra, men det är lite lustigt:P

Fast nu får jag väl erkänna att jag är ju faktiskt inte ett dugg bättre än denna personen
.
Jag gick ju in i en djuraffär för 3 år sedan och skulle köpa akvariefiskar men kom ut med en kanin… Vad hände?
Nåväl kaninskrället "flåt den lilla raringen menar jag" lever trots allt fortfarande i högsta välmåga hos mig.
Fast denna historia är inte menat som att jag försvarar denna människan som skulle ha hamster.
Kom bara att tänka på denna lite komiska story.
Marsvin 4-ever
.
6# och varför kom du ut med en kanin i stället för fiskar?O.o'
#7 - Personalen hävdade att det var en övergödd guldfisk? ;P
Hanna

# 8 Ha Ha Tänk vad dom kan lura på "gamla" närsynta godtrogna tanter.
Nej Flippen som kaninen döptes till spelade upp hela registret av charm iaffären. Så fort jag var i närheten av buren så kastade hon sig fram mot gallret och friade att - Köp mig!
Flera gånger gjorde hon på detta vis, så man föll ju.
Med jag "droppade inte ner henne i akvariet vid hemkomsten" fniss.
Visst har jag många gånger ifrågasatt detta köp. Men hon är supercharmig i sitt sätt att vara. Hon är väldigt bestämd och jag brukar skoja om att hon valde mig till sin undersåte.
Marsvin 4-ever
.
9# haha ok^^