Röstning: Månadens marsvin september 2008
Hej!
Nu har alla haft chansen att skicka in bidrag till Månadens marsvin september och det kom in 16 st bidrag. Det innebär att alla inskickade bidrag är med och tävlar om att bli månadens marsvin.
Nu är det dags för röstning! Det finns några enkla regler:
- Man har 2 röster/person på 2 olika marsvin.
- Man får inte rösta på sitt/sina egna bidrag.
- Din bedömning ska ske utifrån både text och bild.
- En giltig röst måste innehålla en motivering till varför man röstade på just det/de bidragen!
> Bidrag som är med i tävlingen:
Bidrag nr 1 - Miranda av Cuyi
Bidrag nr 2 - Ådi av CamillaS
Bidrag nr 3 - Istas av Sannich
Bidrag nr 4 - Merian av Stormviskaren
Bidrag nr 5 - Valkyria av Stormviskaren
Bidrag nr 6 - Stellan av lomsen
Bidrag nr 7 - Karizma av Luneas
Bidrag nr 8 - Alva av svampi
Bidrag nr 9 - Irma av Abico
Bidrag nr 10 - Donken av Abico
Bidrag nr 11 - Rufus av MementoMori
Bidrag nr 12 - Kitty av Hayah
Bidrag nr 13 - Jasmine av Hayah
Bidrag nr 14 - Tilda av Caspia
Bidrag nr 15 - Julgrisen av Caspia
Bidrag nr 16 - Theodor av Sannich
Alla tävlande bidrag (bild & text) finns att se här. Röstningen avgörs den 30 september! Lycka till 
/Värden & medarbetarna på marsvin.ifokus
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
röstar på nr 7 i höstens färger, och nr 16 gogubbe så fin!
Värst vad få det var som anmälde bidrag och väldigt få som röstat, hittills… Det är väl bara att skriva vilket bidrag man gillar mest och varför, när man väl är inne på sajten ;) Hur lätt som helst!
Mvh Felicia

Jag röstar på:
Bidrag nr 7: Otroligt bra bild för det första. Ett lite annorlunda perspektiv, gör det intressant att titta på. Fin text.
Bidrag nr 14: Vilken härlig blick, det är det som är viktigast för mig. Det är ju då bilden får lite personlighet liksom! Bra och beskrivande text.
#8 Det är svårt att välja mellan alla fina bidrag ju. Klart att det tar lite tid innan man bestämmer sig. ;)
Mina röster går i alla fall till…
Bidrag nr 3 för att det är en rar bild på ett dundersött marsvin. :) Texten stämmer nog väldigt bra in på henne, det kan jag tänka mig. _Riktigt snyggt att halva nosen är svart och halva vit förresten! ^^
_Bidrag nr 4 för att hon verkar vara en sådan söt, älskvärd liten dam! Såå gulligt att hon sitter i skålen och äter maskrosblad från utanför den. :p Ser verkligen mysig ut, som texten beskriver.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Nr 16: helt otroligt mysig bild, marsvinet ser så glatt och lyckligt ut där i det rosa fluffet =P Färger och komposition är klockrent.
Nr 8 : skön stil marsvinet har, ser riktigt charmigt ut.
Jag röstar på bidrag nr 4 För att Merian är en sån söt och fin gris.
Och så ser hon så gullig ut där hon sitter i sin skål. ^^
Och bidrag nr 5 för att Valkyria är precis den sortens gris som jag vill ha. :P
och så är hon en riktig sötnos. <3

Mina röster går till:
**Bidrag nummer 4
Merian av Stormviskaren
**Fantastiskt söt där hon sitter i skålen och käkar. Just att hon försöker att se oskyldig ut tycker jag är oerhört charmigt.
**Bidrag nummer 9
Irma av Abico
**Jag har på senaste tiden varit väldigt svag för dessa lurviga små saker. Helt underbart söt och bedårande.
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus

Mina röster denna gång går till samma ägare
**Bidrag nummer 9, Irma
**Tycker Irma verkar vara en oerhört charmig liten flicka och Hannas beskrivning gör åtminstone inte att jag börjar tvivla, dessutom är bilder riktigt gulig.
**Bidrag nummer 10, Donken
**Faktiskt dags för en liten teddy att vara med i toppstriden tycker jag och bara tita på den söta munnen (Hanna, marsvin får inte äta grädde
). Sen har den lille stackaren ju dessutom fått vara med om en del, blivit klippt bland annat, stackars liten strävis
Och som sagt ovan, Hannas beskrivningar är kanon.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Jag röstar på:
**Bidrag nr 3:
**Det är en söt bild på ett jättesött marsvin. Jag tycker att det var väldigt fint när den ena sidan är vit och den andra svart. Istas verkar ha en skön personlighet också, mysig och kittlig. :)
**Bidrag nr 10:
**Donken verkar vara ett roligt marsvin, lite irriterande men söt och go'. Man får en väldigt bra uppfattning om honom i texten, och så ser han ju så himla söt ut ^^
Bidrag nr 4:
för att hon är ett sånt vackert och gulligt marsvin som verkligen ser ut att ha en stor personlighet.
Bidrag nr 9:
För att det är en super fin bild och marsvinet, som man uppfattar den verkar vara efter texten, verkar en sån fin liten prinsessa:)
Härligt med många röster! Fortsätt så! 
Mvh Felicia
Man får väl ta och lägga några röster. :)
Bidrag nr 4 Merian. En urgullig bild som jag bara måste lägga en röst på. Låter som en riktig mys-gris. En sån vill jag också ha :)
Bidrag nr 14 Tilda. En otroligt bra bild av en (säkert) väldigt duktig fotograf. Väldigt fint att det blev en vit bakrund på allt så man verkligen fokuserar på marsvinet. En rikigt rolig beskrivning. Gummi handskar xD.
Donken och Irma tackar för rösterna och ska strax avlägga sina egna ^^
Hanna
Bidrag nr. 5, Valkyria får första rösten. Jag har alltid älskat den här honans utseende, hon är så vacker *smälter*
Bidrag nr. 15, Julgrisen. Även han är en gris som jag sedan första stund tyckt är såå cool. Och sedan tycker Greta att han är väldans snygg också (A)
Hanna
Några fler medlemmar hinner väl rösta innan dagen är slut…? :)
Mvh Felicia
Mitt röst får nummer 10 Donken. För hans fina vita skägg var så fint! 
Jag röstar på:
Bidrag nr 10 Donken: Han är så gullig med sin vita fläck på hakan 
och
Bidrag nr 12 Kitty: Hon har så fin färg och är jätte gullig.