Ungar på gång!
ooooh! Marsvinsbäbisar. du måste dokumentera allting o ta bilder så att vi får se här!
Det kan du räkna med att jag kommer att göra 
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

ååh finns de nåt sötare?? Vi har fått 3 kullar här men nu är det stopp…mamma vägrar skaffa fler…
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#3. hehe, så va det här med, när vi bodde hemma. Pappa vägrade alltid nya djur, men tror ni inte att han va först med att pyssla me de nya djuren när de väl kommit hem ;)
Vem kan motstå dessa små söta varelse. Klart man smälter som smör i solsken när man ser dom.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Å vad spännande! Jag har aldrig sett riktigt små marsvinsbebbar mer än på bild. De verkar såååå söta! Just det att de är "färdiga" liksom när de föds. Själv har jag bara haft musbebbar o de är ju helt annorlunda när de föds.
Du måste ju visa massa bilder sen på sötisarna!
Jag blir så sugen på att ta en kull till jag också.. Men jag klarar inte av att skiljas från dom och det är bara tjejer jag kan behålla.. vad gör man med galtarna då.. :( suck. Fast nu när man har marsvin.iFokus kanske det blir enklare när man vet hur bra alla medlemmar här sköter sina små rackare!
#6 Självklart skall jag visa MASSOR med bilder, ni får nog säga STOP för jag har en tendens att bli så ivrig och sprutar ut bilder ;-) JAg har haft kullar förut men det är nu ett antal år sedan sist och nu skall det bli spännande och se vad det blir mellan Enköpings Zoo butiks Goldie (som kommer från en tjer i Enköping) och Happy Day's Lëo Sere. Jag håller med om att det är otroligt att dom föds klara för livet! Bara att sätta igång och leva loppan.
#7 JAg tror att det blir lättare att bli av med sina marsvin via iFokus, för här vet vu ju att vi alla älskar dessa rara små ulltussar. Zoo butikerna tar jag i sista hand.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

åååh de finns verkligen inget sötare än när dom springer runt på golver och krumbuktar! så underbart söta! ne nu måste ja snart gå å leta fram filmen på dom
Vad spännande!
Jag håller er informerade och hoppas att allt går bra.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Det roliga är när killbäbisarna börjar burra,( ni vet- trrtttrrrrrrrrrrrrtttrrrrrrr.. När de ska visa upp sig för tjejer) Dom gör det redan efter nån vecka. Haha. Så gulligt.
oooh vad söt! jag längtar redan!
Gissa om vi här hemma gör det? Både min man och jag är ivriga på att se det ske och vi vankar båda här som om det var våra egna barn, vilket det på sätt och vis är. Det är så underbart att min man äntligen har fallit för en av mina marsvin och att samma marsvin har fallit för honom. Alla andra har liksom varit mina grisar och aldrig respekterat min man tills denna "pärla" kom in i familjen. Helt underbart att se hur hon springer fram emot kanten för att möta honom när han kommer och även låter honom att klappa henne medans hon äter. Full respekt har hon för honom (samma för mig naturligtvis) så det känns så roligt.
Se bilden som är tagen när min man kommer med maten.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Vad vacker hon är!
Kanske står nånstans som jag missat, men vad är hon för färg? Fick bara en sån där "vill ha" känsla när jag såg henne. hihi… Tyvärr vet jag att jag inte ska ha fler marsvin pga allergi. snyft snyft snyft…

aaah ja vill osså ha bäsisar! Finns de ingen som har en alpaca-hane nån stanns??
Skönt att höra att han fallit för marsvinen, grabbarna faller lätt när någon visar dom lite uppmärksamhet. Speciellt om det är ett visst marsvin som alltid kommer.. Då kan de inte låta bli att älska!
Elina, det är just det som är så skönt och roligt att han fallit för henne för det gör det hela lättare för mig. Han förstår nu mer min kärlek till dessa djur.
Dreamiz, Jag har frågat folk vi ae-mail med bilder av henne och fått svaret att hon är en lemon agouti. Men själv tycker jag hon är på tok för ljus för att vara en lomon, varpå jag fick svaret att jånghåriga är mycket ljusare i färgen och Goldie är en blandis av Satin Sheltie och något mer. Jag tycker trots detta att hon är mer Cream än lemon. Skall fortsätta att fastställa färgen på henne genom att fråga fler personer. Bäst är nog kanske att ta med henne till en utställning och fråga så man kan se henne "i natura" så att säga. Och vacker är ordet. Hon är våran ögonsten här hemma!
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Diana61 ! Sätt lite fart på ditt marsvin nu, vi vill se bilder 
ElinaK: Jo jag försöker prata vett med henne varje dag att putta ut dom nu för vi orkar inte vänta längre. Och inte blir det bättre när man ser bebisarna sparka och röra sig i hennes mage. Eller när man hållar handen runt hennes mage på sidorna och kan känna dom. Jag vill ju se dom NU!
Skall gå in igen nu och prata lite med henne.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Hehe, hälsa från Elina också att hon vill gärna att bebisarna ska komma ut nu!
Nope! hon vill inte ännu säger hon. Jag försökte med att alla här var nyfikna men hon bara slängde upp nosen och vånde rumpan till
Så det blir att vänta ett litet tag till då.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
HAHAHAHHAHA
hi hi hi
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
hehe dom kommer när dom är klara.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Japp, så är det.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Jag väntar också spänt på att får höra om dom o få se bilder på söta bebisar!!
Håll ut vänner, dom kommer 
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4