Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 2896 ggr
ElinLi
0

Vill skaffa virvelmarsvin!

Asså jag sitter här å bara värkligen vill ha ett virvelmarsvin !!!!!!! Men jag tror inte att jag kan ta hand om fler .. Men jag vill JAG VILL JAG VIIIIIIIIIIIIIILL!!!! HJÄÄLP MIGXD

Ändrade din rubrik, tänk på att skriva en lite mer detaljerad rubrik så att det blir lättare att hitta mellan inläggen och att stora bokstäver och utropstecken kan uppfattas som skrik på nätet. //Hanna - Medarbetare på marsvin

ElinLi
0

och nu har mamma sakt att jag får skaffa mig ett om jag vill nu blir det ju ennu svårare XD e det nån skillnad att ha 3 marsvin istället för 2 ? jag hadde tänkt mig en hona i sådant fall som jag hadde tänkt att vanezza sklulle få nån rplig att leka med eftersom att hon e så liten :) finns det någon uppfödare här i närheten av stockholm ?

Cavia
0

Är det en abessinier du menar? För ett virvelmarsvin är ju inget rasrent marsvin, utan en benämning på ett marsvin där stammen ofta är okänd, men har virvlar lite här och där på kroppen. Man ser ofta virvelmarsvin i djuraffärerna tex. 

Men om det nu är ett rasrent marsvin du vill ha så gå in på SMF Norrorts hemsida så hittar du en lista över uppfödare, finns några stycken som föder upp abessinier där =)

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

ElinLi
0

Jaa det e abessinier jag menade :) Okej ddet ska jag göra tack så jätte mycket :)

ElinLi
0

någon här på iFokus som har någon liten bebis tjej till salu ? :)

Abico
0

Klart att det är skillnad på att ha tre marsvin mot två :) Det är ju ett extra marsvin att mata och sköta om. Men så mycket extra tid tar det inte med ett till marsvin när man redan har två tycker jag. Har man bara plats, pengar, tid och intresse så.

Hanna 

ElinLi
0

#5  joo det förstår jag ju :P jag e verkligen dö sugen :P

MikaTela
0

Att ha 3 är ingen större skillnad mot 2 bara man har utrymmet anser jag.

Jag hade två från start och skaffade sen en till. Jag märkte det inte på ekonomin eller rengöring av bur bara att det fanns en till att kela med och man hade en trevligare flock enligt mig. :)

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

ElinLi
0

Okej det låter ju jättebra :):)

Sandra-B
0

Jag tycket inte heller att ett marsvin mer eller mindre gör nån skillnad (så länge det inte blir fer burar).

Att skära grönsaker till två eller tre är ingen skillnad tycker jag, inte att skära till tolv eller 13 heller.

Att städa till två eller tre spelar ingen roll, inte heller om man ska städa till tolv eller 13.

Däremot så är det ju ett marsvin extra att klippa klor på, ett till att hålla koll på etc men det tar inte så mycket extra tid tycker jag.

Däremot så är det skillnad på at5t städa till två-tre och städa till tolv-13, men det är mest för att edt är fler burar och man sk aju flytta alla grisarna. Tar även mer tid att klippa klor och hålla koll på tolv-13 än två-tre, däremot tycker jag inte att skära upp mat är nån större skillnad, det är en störr mängd men jag håller ju ändå på att skära upp:-)

Jag tycker absolut att du ska skaffa ett marsvin till om du känner att du vill det:-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

ElinLi
0

Okk Jo det vet jag ju men det gör inget för mig :P jag ska ha dom i en bur på 120x60 i sådant fall :)

FeliciaS
0

#10 Det är i minsta laget för 3 marsvin, tycker jag. Hade själv 3 vuxna marsvin i en sådan stor/liten bur några veckor, och det var verkligen i minsta laget. Ska du ha 3 marsvin i en 120-bur bör de definitivt få komma utanför buren minst 1h varje dag.

Sedan tycker jag man ska överväga om man verkligen kommer sköta om yttligare en gris till i kanske 8 år. För att köpa ett marsvin och sedan sälja för att man tröttnat är väldigt dumt ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

ElinLi
0

#10 joo jag vet det med buren så jag e cälldigt fördersam .. det kan ju leda till bråk lisom i en liten bur :/ men jag tror att jag ska vänta endå det känns bäst så :)

FeliciaS
0

#12 Okej, låter förnuftigt :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[findusen]
0

#11 en 120bur är inte för liten för tre marsvin om man bara har dom ute o kelar o låter dom springa lite varje dag.. men visst är större bättre men det kan ju komma med tiden.. om hon känner att hon vill ha större bur när abbysen blitt större är det ju bara att bygga ut/byta :)