Isadora är dräktig
Jippi efter två kastningar efter bege parningarna med rufus är isadora dräktig. Vi gjorde ett sista försök nu å denna gången med Billyh å nu har hon dräktig hon är inne i 6 veckan. Har inte vågat käna på henne rädd för att skada fostrena men i går tog jag upp henne å vägde henne hon väger nu 1219´g när vi satte i hop dom den 4 augusti vägde hon 992 g. hon har blivit mycket lungnare och rundare *L* så nu är längtan stor. Har ju inte vågat hoppas för mycket phav kastningarna tidigare men antar att något va fel på dom eller att hon inte va i kondistjon då. så nu är det 4 långa veckor kvar. hon är inne på dag 45 så det är ju än så länge en bit kvar och mycet kan hända.
Ungarna kommer att bli Coronet eller Sheltie. Vi vet inte änu om vi kommer spara någon det återstår att se men vi vill gärna ha en litte hona effter henne.'
Färgerna som ev kommer att bli är Black Golden Withe
(Tyvär det va bästa bilden på henne ska fota itte i dag )
Vad skoj :)
Lyfter du henne försiktigt är det inga problem, det skadar inte fostrena. När det har gått lite längre kan du vara mer försiktig och undvika att bära runt på henne ;P Hoppas nu allt går bra med henne ^^,
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jo vi är väldigt försiktiga med henne nu vill inte bära runt henne i onödan. blev ju så besviken när hon kastade sist
I morgon ska hag städa isadoras och skades bur. hon går in i 7 veckan i mor och när jag kolla på henne förut så kokom jag fram till att hon behöver ett bad samt klipning i bak, nu till frågan är det riskfrit att bada henne nu när det är ca tre veckor kvar på drektigheten hon luktar värkligen urk och är väldigt fet i pälsen
jag badade bara baken och klippte lite på en som var så långt gången men var försiktig! Du kan bada hela henne sen efter någon vecka efter födseln tycker jag, så gör jag!
#3 Klipp henne kort runt bakdelen och bada försiktigt bakdelen. Ta det lugnt och håll om hela henne, inte om magen alltså ;) Det ska nog gå bra. Går hon och Skade tillsammans?
Mvh Felicia
#5 okej jo jag är så rädd om henne så kände små sparkar i går
. jo dom går tillsamans va inga problem sist hon fick ungar on va som en extra mamma till dom då *L* så jag hoppas det går lika bra nu

Kan även bli lockiga långhår i denna kombination ;) Då Isadora är lockbärare.
Lycka till med Isadora och bebisarna.

vad kul med bebisar:) lycka till:)
#6 Åh, vad skoj ;) Då finns det liv i magen iaf ^^, Så skönt, det brukar ju vara så med många honor :)
Mvh Felicia
#7 jus det det är hon har inte tänkt på det Tack jenny.
#9 japp det kan man lungt säga att det finns *L* har inte vägt henne på några dagar nu men ska göra det i kväll vill ju inte bråka för mycket med henne. som jag ahar märkt av billyhs tidigare kull har han en förmåga att ge många ungar förra kulle va det 8 st i men alla överlevde inte av 8 verlevde i alla fall
#10 Oj, 8 st ungar!
Mvh Felicia
Har nu vägt henne hon har minskat i vikt till 1166
men det är fortfarande aktivitet i magen i mor går hon in i vecka 8 och dag 56, Är det normalt attdom går ner i vikt?
i dag är det 16 dagar kvar till 73 dygn så nu börjar man bli reält nyfiken på vad som gömmer sig där inne
i dag går isadora in på dygn 63 så nu börjar det bli spänande
#12-#14 Precis i slutet av dräktigheten kan de minska lite i vikt vad jag hört.
Mvh Felicia
#16det kanske dom gör tänkte aldrig på det när hon fick förra kullen. då kan jag kanske sluta oroa mig men ska nog ändå köpa fortinell i mor .

I slutet av dräktigheten ja, inte 10 dagar innan…..
Tycker absolut att du ska köpa fortimell och ge till henne, Isadora och Aztrid är beräknade ungefär samtidigt och jag matar med fortimell flera gånger om dagen eftersom Aztrid gick ner ganska mycket i vikt.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Misrtänker att isadora är dålig hon vill inte äta alls nu
hon va hur pigg somhälst i går eftermidag, ungrarna rör sig som dom ska. finns det något jag kan mata henne med tills apoteket öpnar?

Jag har aldrig tänkt på att de minskar lite i vikt någon dag innan honan föder, någon som vet hur mycket som de brukar gå ner som vanligast?
Har själv en hona här som e dräktig som får tidigast på fredag (vet ej vilken dag parningen var på), men jag tycker hon har gått ner lite i vikt.
morotspure för barn finns på alla affärer de älskar det ge med samma spruta som fortimel! Eller om hon vill äta det ändå är det bra! Dessutom går de upp i vikt av morötter!
Jag räddade ett marsvin med det!
ge persilja också
just ja det var en annan som gav med spruta inte du, sorry!
alltså en matspruta för medicin till småbarn men du kan pröva med lite på en skedspets också.
R.I.P Isadora