OT - Vad i hela friden ? XD
Jag hittade denna annons på en kängruråtta http://www.blocket.se/vi/18296414.htm?ca=11_s .. Asså det var det roligaste jag nånsin sett xD HAHAHAHA
Men usch! säger jag, den ser ju helt vanskapt ut, knappt verklig. måste genast googla.
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
Eller hur ?? Är det en kängru parad med en råtta eller ? XD
Benen ser ut att vara väldigt sköra…
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
Aa ucsh ..
Men snälla… Det där är ett ökendjur som än så länge är ganska ovanligt som husdjur. Det är inget framkorsat eller onaturligt eller så. De ser ut så och är inte konstigare än något annat djur.
#5 vaddå men snälla ? klart mar blir chokad av att se ett sådant djur som alldrig ens hörtalas om
Jag reagerade mest på att man kallar den vanskapt och att den inte skulle vara verklig. Det finns otroligt många spännande djur i världen som de flesta aldrig hört talas om, prova att låna en bok på biblioteket. 
Okk .. Joo det finns det ju men en kängruråtta ? Hehe lite specielt tycker jag :)
Det är ju bara det svenska namnet som är lite märkligt. Marsvin är väl iof också ett ganska skumt namn när man tänker på det.
De kallas också för jerboa :)
Goola på bilder så får ni se, den bilden på blocket ser hemskt konstig ut mot för hur de egentligen ser ut :P
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#7 Det var jag som skrev om vanskapt och overklig och jag ogillar att bli kallad "man", för jag är jag…
Sökte på jerboa .. jösses vilka öron :O Men gud så söta dom var! :D
#12 De är grymt söta! 

Den är inte alls vanskapt ! Den är faktiskt söt :)
benen är så otroligt långa o smala ;P
ja hitta en bild på google där dom hade jättestora öron :O Det visste jag inte :P
Tycker fortfarande att de ser fula ut!!
#15 det har du rätt att tycka oxå :) alla har sina egna åsikter :)

#15 Ah precis man får tycka vad man vill =)
Men kan va "kul" o veta vf du tycker det x'p ,det kanske är för dom har tex långa smala ben och jääättestora öron ?
Du kanske inte bara gillar att dom är annorlunda andra djur .Fast alla djur är olika .
#17 nä nu spekulerar du lite för mkt ser jag! Lugn i stormen så ska jag berätta. Ful pga att benen är så där långa och tunna (som kycklingben) Ja hela djuret har "fel" propotioner helt enkelt. Men jag har inget emot alla djur som ser annorlunda ut, tex pygméigelkottar är skitsöta!
Tycker dom är söta.
dom var ju jätte söta!

#18 okej =P
Ja dom kottarna är jättesöta =)