Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 567 ggr
Diana61
0

Oj vad det sparkars!

Har suttit en lång stund igår och tittat på min gravida hona som skuttar omkring i buren och pratar hela tiden. Ibland busar hon med sin hane genom att visa vem som bestämmer och det ser så kul ut. Som när hon stal till sig maten ifrån honom och han blev snopen över det och försökte att få tillbaka biten, men glöm det! Goldie snodde hela godsaken och vände rumpan till (som nu är STOR) och fortsatte att mumsa i sig. Lëo började då med sin plan att få tillbaka maten och började att smyga sig frem (så som katter gör) och dök in under höet och fortsatte smygandet och svängde runt tills han var centimetern vramför henne men fortfarande under höet. Han stannade till för att vara säker att hon inget såg och så stack ahan ut nosenoch drog till sig maten! HAHAHA Han är för rolig! Men vinsten varade ej länge för Goldie störtade på honom direkt och tog tillbaka den, varpå Lëo lade sig till rätta som vilade en stund istället.

Nu till saken, efter att ha beskådat denna "teater" så började jag att titta på Goldies mage. Oj oj oj vad det sparkas därinne. Det är livliga rörelser nu och det måste vara obehagligt för Goldie, för vissa sparkar är så hårda att hon hoppar till. Kan inte vara långt igrån nu innan ungarna kommer.

Vi är båda här så spända på det och till min stora förtjusning så har min man bett om att få behålla en unge själv och att få välja först ! Vad gör man inte för att få sin man invigd i marsvinens härliga värld? Flört

Kram påer ala !

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

ElinaK
0

Hehe! Vad gulligt att han vill ha en egen! Så bra att ni kan dela intresset! hoppas hoppas att ungarna kommer snart, jag längtar!

Diana61
0

Vi längtar vi med och hoppas att allt går bra.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4