Hjälp isadora är dålig
Jag vet inte va jag ska göra isadora är sjuk hon är inne på 65 dräktighets dagen i dag. hon vill ine äta inget som juds inte äns persilja som hon bara älskar. sitter med henne i knät nu å försöker få i henne ren c vitamin via spruta i munnen vad ska jag göra? hjälp snälla

Det låter tyvärr som om hon har eller håller på att utveckla toxicos.
På min hemsida under avelsfakta och sedan komplikationer kan du läsa vad man kan göra för att försökafå honan upp ur toxicosen. Men det är tyvärr väldigt svårt om det har gått så pass långt som du beskriver.
Jag håller tummarna för Isadora!
hon har piggnat på litte sen hon fick c-vitaminen men är ändå fruktansvärt slö reagerar inte på dom grejer hon brukar reagera på som när jag tex borstar henne hon är fruktansvärt håröm men ingen reaktjion på det. sitter nu å ska försöka få i henne päron som jag lästepå din sida va bra
I princip är det så att om det gått så långt att honan är slö och matvägrar så är det enda som hjälper att hon får kortison från veterinär och att man sen tvångsmatar väldigt envist. Men det är inte lätt… Lycka till!
Är det bara att ringa vet å be dom skriva ut det eller måste man dit åpå ett besök?
Man måste nog åka dit skulle jag tro! Men även med tvångsmatning är det så svårt att få honan frisk . en av mina förra marsvin fick toxicos .. tyvär finns hon inte längre pga av det :'( Men jag hoppas värkligen att din klarar sig!! jag håller tummar och tassar !
ringer vet nu sitter i kö får låna pengar av pappa till allt om de behövs
#6 Bra mycket snällt av din pappa oxå! nu hoppas jag väkligenatt hon blir frisk!!
nu åker jag till vet håll tassar och tummar

Hoppas att hon klarar sig! Alla tassar hålls här.
Undrar hur det har gått för er?
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
Ja, hur gick det för er?
Tråkigt när det händer, känns som att det händer ganska ofta bland marsvin att dom får toxicos? :/
Det är med tungt hjäerta å gråten i halsen jag skriver detta. Precis när vi kom till vet somnade isadora in
. Vetrinären snitta upp henne i ett försök att rädda ungarna men dom hadde troligt viss dött tidigt i morses det va tre stycken en hane och två honor i dom mest fina färger jag set. En hona va precis kopia av isadora,
R.I.P Isadora 2006-12-05 till 2008-10-08
Du kommer alltid att vara saknad.
Nej vad hemskt :( Sörjer med dig!
Rip Isadora
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Men aouuuh vad SMÄRTSAMT! *Frivillig kram*

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
så hemskt! tröst&bamsekramr till dig.
R.I.P Isadora <3
Neeeejh!!! åååh :'''(
Jag skickar dig en massa tröst kramar .
R.I.P Isadora <3 vila i frid <3
Tack det som käns värst är att skade är ensam nu det är andra gången det händer henne
#17 Åh. Stackarn ;( Jag hade två marsvin från början. Den ena dog av sjukdom, så vi skaffade en ny. Sen dog det vi hade hafrt från början.. så nu är vårat nyaste ensamt.. ;(
Det bästa är såklart att hitta en ny.
vila i frid fina Isadora!
Nej, vad tråkigt att det inte gick..
Du gjorde iaf det bästa du kunde *tröstkramar*
R.I.P Isadora och dina söta ungar
Just nu vet ja inte om vi ska låta kastrera en av hanarna eller köpa en ny litten tjej anna ville fundera till vi åker till borås hon kanske hittar någon där så jag får stoppa undan pengar till de.
Ska snart gå och begrava dom. veten hadde gjort det så fint i transporten tillåmed sytt ihopp isadora effter att han snitta upp henne. det va dom längsta 5 min i hela mitt liv å vänta på besked hur det va med ungarna.
Nä, så tråkigt :( *tröstkramar*
Vila i frid!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Nej, vad hemskt Jessica! Fina Isadora… Och stackars ungarna. Vilken hemsk historia :( Att hon inte har blivit dräktig de andra gångerna kanske var ett sätt att visa att hon inte borde bli dräktig. Vila i frid! <3
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Så oerhört tråkigt att höra.
Vila i frid fina mamma och smågrisar 
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus

Så tråkigt att hon inte klarade sig:-(
RIP
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!