Chockad! dräktig hona igen...
Nu har jag märkt att Jonna e på smällen igen!
Var i chocktillstånd för 1 timme sen då jag plockade upp Jonna och kände tydliga sparkar, har inte kännt sparkar innan utan alltid trott att de var fett. Jag var tvungen med min pojkväns hjälp att komma på vem och när hon kan ha suttigt med en hane. Vi kom fram till att dagen efter Jonna hade fått sin unge Martini så kom min pojkvän hem till mig med Ivar och Kelly och vi lät dem (dumt av mig) nosa på varandra och umgås lite på sängen. Men vi var tydligen inte så uppmärksamma som jag trodde vi var. Men han lyckades ändå göra Jonna på smällen tydligen. Så jag har nu varit i chocktillstånd i 30 minuter innan jag väl fattade allt och lyckats skriva de här.
Detta var inte alls planerat att de skulle hända, det är bara tur att hon var i bra hull och bra kondition direkt efter födseln. Har räknat lite på när hon ska föda och det blir om 2 ½ vecka. Så den 29 okt blir de fler bebbisar. Jag som redan har 2 planerade kullar vid samma tillfälle så då lär jag ha fullt med bebbisar.
Lägger in en ny bild på Jonna som e tagen nu ikväll… Jag som bara trodde hon var fett…Där ser man vad fel man kan ha…
Oj där ser man hur det kan gå.
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com

vad är ivar för ras? =)
Ivar är en Satin crested lakeland (hoppas jag skrev allt i rätt ordning nu :p), så det är en fin gosse iaf. :p
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com

#4 Hehe såg inte att du hann före :P
Kan även tillägga att han fick 90p i pet i landskrona nu i oktober.
Varifrån har ni honom?

#7 Han var hos min pojkvän för att para Kelly en annan hona. Men just nu är han hos mig och sitter med en hane. Eller de kanske inte var de du frågade efter?
Hrm, ojdå… Stackars Jonna, men hoppas nu allt går finfint med henne :) Ska hon pensioneras från avel efter den här kullen då?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#9 Detta blir hennes 3:de kull om jag inte minns fel. Hade ju inte planerat att hon skulle få ungar med ivar nu utan senare när hon hade vilat i 10 veckor minst. Så vi får se hur de går med ungarna och i vilket skick hon är i sen efter ungarna. Ifall jag ska ha någon mer kull på henne sen så ska hon få vila ut ordentligt först.
#10 Okej ;) Fast de bör väl inte ha mer än 3 kullar? Hur många ungar tror du det blir den här gången då? :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#11 Hmm jag vet faktiskt inte hur många de blir denna gången men gissar på minst 2 iallafall.