Jag ska bli farmor!
Jag ska bli farmor!
Fick precis ett mms från min kompis som lånade min hane Tabasco, det var en ultraljudsbild från marsvinshonans mage och hon har 3st ungar där inne!
Vi som inte trodde att det skulle bli något eftersom de gått tillsammans hela sommaren utan att nått hänt. Så nu får vi hålla tummarna att allt går bra med födseln!
Gissa om jag är glad :D
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

ååh, grattis!! vad kuul 
Det kändes verkligen som en stor överraskning!
Jag hoppas att det åtminstånde blir en hane som jag kan ta som sällskap till Tabasco ^^
Ska försöka få in bilden från mobilen till datorn så ni kan få se de små liven :P Men jag har ingen aning om hur man gör så det kanske tar någon dag dock
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jättekul, Grattis! :D
Har du en sladd till mobilen så är det bara att koppla in den och har mobilen en flyttbar disk på "Den här datorn" så klickar man på den så finns allting från mobilen där. :)
Nu vet jag iuf inte vad du har för mobil, men så gör jag iaf. ;)
Tack :D
Tyvärr har en sketen gammal sony eriksson utan varken sladd eller kort i :P Men den har blåtand så om jag hittar en dator med det så kan jag ju få in dem i datorn. Men ska be min kompis skicka bilden över msn ikväll om hon kan för jag vet att hon kan få in sina bilder i sin dator :)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#4 ok, ja då är det lite svårt. ;)
Men bra att det verkar lösa sig ändå, är nyfiken på bilden^^,
VAd gulligt! och grattis :D

Grattis!
Men måste få fråga - varför gjorde de ultraljud på honan!?
#7 Vet ej, för att kolla om de var nå ungar kanske?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Grattis! :D
Varmaste lyckönskningar från mig och pälsbollarna!
Hanna

Varmt grattis! Då får vi hålla tummarna för att det blir en liten sonson.
Marsvin 4-ever
.
Grattis! Vad roligt :)
#8 Det kan man ju kolla ändå. Beroende på hur långt hon gått iofs ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#11 Hur då? Är det skadligt med ultraljud då?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Grattis :D
Stirrup.. Nej det är inte skadligt med UL.. det är ju bra att ha UL så får man veta hur många bebbar det blir ju.
Det fanns säkert en anledning i det här fallet, men till andra som läser den här tråden och funderar på att göra samma sak: Normalt sätt är det aldrig att rekommendera att ta en dräktig hona till veterinär om det inte är absolut nödvändigt. Detta eftersom att det innebär stress och därmed ökad risk för toxicos.
#14 Varför skulle det vara bra att veta hur många ungar det? Vad gör det för skillnad?
Vad kul:D då vill vi se bilder när bebisarna har kommit sen;)
Man vill ju kolla om det blir ungar eller så..
Ja.. vad för skillnad.. Många gör ju dräktighetskoll ju.. Vad annars?
#17 Av den anledningen som #15 skrev, så är det i princip ingen som gör någon kontroll på sina marsvin. Förstår inte heller vad det skulle göra för skildnad att veta hur många ungar det blir….?
Om det blir ungar, även om det bara är en unge, syns i regel alltid på marsvinshonan.
#17 Många gör dräktighetskoll skriver du, på vilket djurslag menar du då?
#12 Alltså genom att känna på honan, om man känner foster etc. :)
Mvh Felicia
#20 Haha de visste jag ju bara jag tänkte efter xD Vart lite orolig över att ultraljud var farligt för dem så jag kunde inte tänka klart :P
Det var iallafall 3st ungar man kunde se på ul och eventuellt en till. Men vi vet ännu inte riktigt när hon kommer föda. Hon gick ju ihop med hanen från början av juni till nu i början av september så han måste ju ha lyckats få henne dräktig de sista dagarna de gick ihop. Så kanske någon gång under vecka 46-47 så dyker de små liven upp :)
Bilden kan jag ej lägga upp ännu då den ej finns i digital form. Den som kom till min mobil är så pass liten så den ser man inget på.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#21 Hihi okej :) Så skoj, hoppas allt går bra.
Mvh Felicia
Nu fick jag UL-bilderna!
Det är bara en unge som syns på bilden fick jag förklarat så man er inte alla 3 som de såg när de kollade. Fick även en förklaring på vad allt är eftersom jag inte fattade nått av bilden, därav kladdet på den högra bilden xD
Visst är h*n söt`? ;)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se