Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 3701 ggr
Saiop
0

Uppfödare i stockholm

Hej, jag undrar vart jag kan hitta uppfödare i stockholms trakterna.? svar önskas fort, tack på förhand

YlvaW
0

Gå in på SMF hemsida under uppfödare. Titta på uppfödare i lokalföreningen Norrort, där hittar du registrerade uppfödare i bla Stockholm med omnejd.

Söker du nå´n speciel ras?

Själv föder jag upp rex, men har ännu inte fått nå´t uppfödarnamn registrerat. Väntar ungar med bra stam i dagarna!

FeliciaS
0

Här kan du se uppfödare nära dig! :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Saiop
0

Tack så hemskt mycket för information!

#1 Det är inte jag som skall ha marsvinet utan en vän till mig som skall köpa, hon har dock inte tillgång till internet, men har fått en uppfödares telefon nummer nu, så jag hoppas hon hittar någon :)

åter igen tack för hjälpem med snabba svar!

Cavia
1

Ett annat tips är att besöka utställningen i Kallhälls folkets hus den 1 november. Då kommer en hel del uppfödare vara på plats och säkert ha en de saludjur med sej =)

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Creation
0

#3 Du menar väl marsvinen? Marsvin ska nämligen vara minst två, för att de mår bäst så(och så finns det en djurskyddslag som säger det). ;)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Saiop
0

#5 Jag sa det till henne att dom skall vara två och dom hade det, men den ena dog i ålderdom sa hon och nu blev den andra ihjälbiten =(, men i förrgår köpte dom två små bäbisar från en zooaffär men dom kommer från en uppfödare från väddö :) Så det löste sig! tack för hjälpen