Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 3327 ggr
idipidi
0

Nonself tort & white ungar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dessa tre är födda hemma hos oss i morse. Pappa heter Isoldes Morris och mamma heter Myosotis Amina Yetu och har två cert.

De är egentligen inte mina utan hör till Myosotis uppfödning som haft sina marsvin utackorderade när hon varit utomlands. Små färgglada glädjespridare är de i alla fall. Pigga och tuffa med superduktig mamma (förstagångsföderska!) precis som det ofta brukar vara med tort & whites.

idipidi
1

Kullen består av hane 92g, hona 106g och hona 93g. Hanen är närmst i bild här.

idipidi
0

Här syns den minsta honan närmst i bild.

idipidi
0

En liten mage. Glad

ElinLi
0

Åhh <3 snacka om att man smälter <33 Sikken söt liten magge den hade :) men jag ska ej ha någontill!! men jag puttar järna upp tråden för dom små änglarna<3

Skrotan
0

Oj va söta!:) 1# vilken blick hanen ger<3 *smälter*

FeliciaS
0

Oj vilka sötnosar! Jättefina teckningar :)

#4 Fast detta är ingen annons ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

luneas
0

Oh, så de kom redan nu! :) Skönt att allting gick bra!

CamillaS
0

Jätte söta! älskar Tort & white teckningar. :D

TRASAN
0

så fina ungar ja man smälter. :)

idipidi
0

#7 Ja, jag blev lite överraskad. Mina honor brukar gå öppna i bäckenet rätt länge medan jag märkte att Amina hade börjat öppna sig i söndags (hanen som ska para den andra honan fick flytta ut). I  går kväll var hon mycket öppen och så satt ungarna där i morse då. Långhårshonorna brukar ta god tid på sig från det att jag kännt att de är öppna och gärna gå och se ut som om de ska föda närsomhelst i flera dagar. Flört Men här var det snabba puckar! För att inte tala om hur fort hon blev dräktig. Första brunsten, pang bom. Flört

Abico
0

Naww.. Så sött ^^ Och vilken pussmage Tungan ute

Hanna 

paronskrutten
0

Oj så söt, ge mig hela bunten^^ Det finns inte så mycket som är mysigare än marsvinsbebisar :)

Helena

ElinLi
0

#6 Jaha xD aja dom var endå sööta<33333 :P

Creation
0

Naw :) Tort'n'white är en av de finaste nonselfteckningarna, utan tvekan ^^ Någon gång i framtiden lär det nog bli en igen för min del.
Hur känns det med en släthårskull nu då, Ida? Är det någon skillnad? ;)

En(väldigt gul ;p) bild på min söta gamla Maja. R.I.P. <3 Hon var ju inte renrasig tort'n'white, men liknade åtminstone det. :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Cuyi
0

Älskar teckningen! :D Gud vilka söta små!

idipidi
0

#14 Ganska ballt tecknad ju. Antagligen alldeles för ljus i färgen, men faktiskt ganska rutig ju. Glad

Creation
0

#16 Nä, så ljus var hon inte ;) Bilden var bara ännu gulare från början, så jag "tvättade ur" färgen lite med redigering för att få det lite neutralare. (golvet blev lite mer som sin irl färg, men hon ser ju iofs alldeles blek ut ;P)

På den här bilden ser man hur hennes riktiga färg var(om man bortser från den väldigt gula tonen). :)

idipidi
0

Mjo, fast de ska vara riktigt mörka i den röda färgen. De honorna som jag har här hemma är faktiskt lite ljusa, mer golden än red.

Creation
0

#18 Aha. Nu när jag tittade närmare på bilderna på ungarna så ser jag ju det tydligt(märkte inte färgtonen förut konstigt nog). ;) Oj, så mörka de är! Är det så en bra red färg ska se ut? :) Försöker förstå hur red ska se ut, de 'red' jag sett har varit rödmörka, men inte så mörka som de där ungarna.

FeliciaS
0

#19 Här har du bild på Golden och Red. Titta på Calypsos ansikte (golden) så syns färgen bättre och på Bindi (red). 

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Sen så har du ju cream till vänster där också, på Sira ;P

Mvh Felicia

idipidi
0

#19 Två av ungarna tror jag kommer bli lite ljusa i den röda färgen, men en är mörkare. Inte att de är katastrofalt ljusa, men man ser att en av dem är mörkare. Om de ska bli riktigt mörka och glödiga ser de nästan ut som choklad när de föds. Färgen ändras alltså. Det gör den f.ö. för många varianter.

#20 Mjo… Fast abys säger man ju nästan alltid att de är red enbart av tradition. Snarast är väl coronetten ljus, ljus golden och abyn golden, kanske att klassa som red. Det hade varit intressant att se en bra färgad self golden på samma bild för jag tror inte att abyn hade varit så mycket mörkare (om ens något).

parsley
0

Vad söta de är när de håller varandra i tassen. Glad

idipidi
0

#23 Ja jag såg det också när jag väl hade tagit bilden. Tänkte inte på det när jag fotade. Glad

idipidi
0

Av just dessa tre finns ingen till salu för tillfället, men om någon är intresserad av liknande trefärgade honor till kel och sällskap så kan jag förmedla kontakt. Det är jättetrevliga marsvin, nyfikna och lätta att få tama, ofta med rejäla kroppar och brukar ofta gå bra på petutställningar.

Creation
0

När det blir släthår för mig igen blir det definitivt en tortis! ^^ När det blir något annat än långhår igen blir det med största sannolikhet detta, rättare sagt :) Men för närvarande ligger ju siktet på åtminstone en lockis och jag vet inte riktigt hur tuggbenägna släthåriga marsvin är Obestämd

Hur går det med att ha Kändis i päls samtidigt som han går med två honor, Ida? (Gör han det än?) Är de intresserade av rullarna alls? Visst tuggade den ena av honorna ner sig själv lite när hon var i päls i alla fall, har jag för mig du skrivit nånstans?
(Försöker räkna ut om jag skulle kunna ha ett släthår som ju inte är avlat för att inte tugga ner långhår med ett långhår i päls… skulle ju verkligen bli lättare att bara ha en gris att platt-träna & rulla i alla fall och släthår skulle inte vara fullständigt fel. *s*)

Men fler marsvin blir det ju inte förrän tidigast senare nästa år, så jag har ju tid att fundera över detta. Jag blir lite sugen igen när jag tänker tillbaka på Maja och ser dessa små…. var ett tag sen jag hade släthår känns det som. =/ Ska fundera vidare.

Tipsar i alla fall alla andra på sajten att skaffa en tortis Flört De är ju så oerhört vackra och trevliga! <3

idipidi
0

#26 Det funkade i två dagar typ.. :/ Tyvärr. Xtraw som tuggade sig lite när hon gick i päls har aldrig varit på något annat marsvin och tuggat, men när pälsen satt fast i rullar så var det tydligen för spännande. Så hon eller Ömma hade bitit av hans kinder. Så var det med det…

Creation
0

#27 Ajdå ;/ Låter absolut inte som att släthår skulle funka med långhår då(vilka förmodligen är ännu mer tuggbenägna).

Dianthus var lite på Cinnobers rulle när han hade den. Visserligen satt den lite halvskevt (minst sagt :p), så att han kunnat tycka den varit ännu mer spännande iom det, men han gillade att tugga på den i varje fall. Vet inte om han hade börjat nagga kinderna på kompisen ifall de hunnit bli längre.