Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettlekar
Läst 2347 ggr
FeliciaS
0

Varulvsleken omgång 5

Hela grannbyn blev utplånad av hemska varulvar, som nu dragit sig mot vår lilla by… Trots alla försök och uppmaningar lyckades de blodtörstiga ulvarna ta sig hit! Om dagen visar de sig i sin vanliga människoskepnad och kan vara din närmsta väninna, men om natten smyger de längs gator och skogsstigar, hungriga och blodtörstiga för att sätta tänderna i någon oskyldig bybo. Kanske kan det vara just Du som blir offer för nattens hungriga varulvar! Vem vet, ingen går längre säker…

14 deltagare är med i leken, varav 10 st goda och 4 onda. Följande roller är utdelade:

• 1 varulvsdemon
  • 3 varulvar
  • 1 ängel
  • 1 siare
  • 8 bybor

Deltagare:

1. victoriaB
2. moonlights
3. tindrar
4. CamillaS
5. Inanna
6. Abico
7. Skrotan
8. sandra-b
9. Stormviskaren
10. Creation
11. Aliciia
12. Marsv1n 
13. Cuyi
14. jejjas

Mvh FeliciaS - lekledare

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
FeliciaS
0

Just nu börjar mörkret falla in och varulvarna bli hungriga -  nattens mörker har kommit till byn! Vi väntar på att varulvarna ska välja ut sitt offer, att ängeln ska skydda någon och siaren välja någon att sia…

Deadline: fredag 21.30

Mvh Felicia

Sandra-B
0

Vilka är det som är med i leken?

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Cuyi
0

Jaha.. har återupplevats! Haha ;P

Åhnej! Är varulvarna här igen ;< Suck o stön .. jaja, vi får utrota dom här också :) !

CamillaS
0

Felicia, det blir nog lättare för alla om det finns en deltagarlista med. ;)

*sover i min säng, skräckslagen för att varulvarna kommit till denna byn med* :/

Stormviskaren
0

Ligger gnyr pga mina kramper i magen :( Funderat på att ringa doctorn men vem vågar gå ut såhär dags? :S

Abico
0

*Fräser runt i huset och försöker få ordning på sakerna inför morgondagen, ett marsvin i ena handen och en lunchlåda i andra. Men vart är klosaxen nu då? Cuyi kanske har koll på den, bäst att slå en signal.*

Hanna 

Sandra-B
0

Ligger i sängen och försöker sova men det går inte så bra:-(

Känner mig lite rädd och ensam så jag tar och ringer Hanna men det är bara upptaget, ringer till Camilla ist, hoppas att hon svarar.

**SMF 237 Sweet Dream's 

[jejjas]
0

Sitter i godan ro i soffan å kollar på tv med en stor godiskol brevis mig, Alla dörrar å fönster är låsta

FeliciaS
0

#3 #5 Förlåt, var lite stressad (skulle hinna äta innan ridningen). Fixat nu iaf :)

Mvh Felicia

Sandra-B
0

Camilla var är du!?

Signalerna går fram men ingen svararObestämd

Känns tråkigt det här men jag känner mig säker på att Camilla är en varulv, ute på sin nattliga jakt tillsammans med sina kompisarRynkar på näsan

Kan ju bara hoppas att man inte blir det första offret, cirka 15 minuter tills man får veta…

**SMF 237 Sweet Dream's 

Inanna
0

Huja, vad kommer att hända…? Kommer man att överleva ens första kvällen?

Håller hårt i kudden och sneglar mot den mörka balkongdörren…

FeliciaS
0

Varulvarna smyger tyst omkring i byn, stillsamt men hungrigt letande efter mat. De flesta husen ser mörka och tomma ut, men så står de framför Hannas hus. Varulvarna tvivlar en sekund, men sedan kan inget sätta stopp för deras hunger. De sparkar in dörren och delar upp sig i Hannas lilla hus. I vardagsrummet finner de henne sittandes i gungstolen med telefonen i handen. De kastar sig över Hanna som förtvivlat skriker högt. Ett snabbt bett i nacken och Hanna är död, endast större delar av hennes kropp ligger kvar i vardagsrummet. Marsvinen springer oroligt omkring i sina burar, skräckslagna över den oroliga miljön och oron om att kvällsmaten inte ska komma… Tyvärr har varulvarna lyckats döda en bybo även i denna byn!

Nästa deadline: Lördag kl 21.30

Goda: 7 bybor, 1 ängel, 1 siare 
Onda: 3 varulvar, 1 varulvsdemon

Deltagarelista:

1. victoriaB
2. moonlights
3. tindrar
4. CamillaS
5. Inanna
6. Abico - varulvarnas offer natt 1
7. Skrotan
8. sandra-b
9. Stormviskaren
10. Creation
11. Aliciia
12. Marsv1n 
13. Cuyi
14. jejjas

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Nu är det dag!

Byborna ska fundera över vem som kan vara varulv och sedan välja någon att lyncha, genom att med fetstil ange namnet på den ni röstar på…

Mvh Felicia

Sandra-B
0

NEJ! Inte Hanna:-( Vem ska nu ta hand om Sune, Tilda och de andra grisarna?

Att varulvar är grymma visste vi sen innan men att de är så grymma? Nä, fy!

Jag tycker att vi tar och lynchar en varulv meddetsamma!

Min röst faller på CamillaS är säker på att hon ligger bakom Hannas för tidiga död.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Stormviskaren
0

Å nej inte En Stackars bybo :'( *går och lägger blommor på graven*

jag har misstankar mot sandra-b då jag tycker att hon försöker låta så oskyldig men är hon verkligen oskyldig? Hon kanske skyller på Camilla för att inte själv bli avslöjad. Men jag har inte tillräckligt med bevis för att rösta änu.

moonlights
0

Jag har ingen aning om vem jag ska rösta på hmmm…..

Kanske röstar på CamillaS men det kanske är som stormviskaren säger att sandra-b kanske skyller på Camilla för att inte bli avslöjad… eller så är hon kanske en siare….

Men jag väljer att rösta på  CamillaS  

CamillaS
0

#15  jag låg i badet så hann inte svara när du ringde.
Varför tror du att jag är varulv? Det kan du ju lika gärna själv vara.

Sandra-B
0

Ja, det tror jag säkert att du gjorde, låg i badet för att tvätta bort blodresterna av HannaGråter

Säger som Camilla sa när hon och Hayah argumenterade för några omgångar sen:

"Har inget emot att ni dödar mig om jag har fel men vill ni döda en varulv så döda Camilla!".

Kan även passa på att be ängeln skydda mig, tror verkligen att jag behöver det! Hjälp!

**SMF 237 Sweet Dream's 

Abico
0

Usch på er!
Ängeln får vara bättre på att skydda oskyldiga bybor ^^

Hanna 

aliciia
0

_har inte skrivit något änn, hade inte någon dator igår ^^

_
Men jag tycker Sandra-b verkar misstänksam

Sandra-B
0

Jag står fast vid vad jag har sagt, vill ni lyncha en varulv så välj CamillaS, är hon oskyldig blir jag mer än gärna lynchad (eller varulvsmat) efteråt.

**SMF 237 Sweet Dream's 

marsv1n
0

Herregud, vad hemskt att en oskylidg bybo har blivit mördad så brutalt! R.I.P Hanna!

Kan det vara aliciia som är en varulv eftersom hon inte verkade ett dugg ledsen över abicos bortgång…?

Sandra-B
0

aliciia vet jag inget om däremot vet jag till 110% att Camilla är en varulv.

Så ni som känner för att lyncha en varulv (borde vara 9 st) röta på Camilla!

**SMF 237 Sweet Dream's 

aliciia
0

Jag såg inte att hanna hade dött :O :"(

R.I.P Hanna/ Albico <3

FeliciaS
0

Mörkret börjar falla in även en kväll som denna, snart har vi hungriga varulvar tyst omkringsmygande i byn igen… Vem kan falla offer för dessa hemska odjur denna natt?

Mvh Felicia

Inanna
0

Hu så hemskt! En oskyldig har dött och nu vet man inte vem som är varulv… Kanske är både sandra-b och CamillaS varulvar?! Eller så är båda oskyldoga. Vad som helst är möjligt!

Kankse är det någon helt annan, som nu ligger lågt? Kanske moonlights (namnet låter ju lite spooky) som är varulv? Det är i alla fall min gissning…

Skrotan
0

Jag röstar på CamillaS jag tror på Sandra-b. hoppas hoppas att jag har gjort rätt val:)

Sandra-B
0

Du gör helt rätt om du är ute efter att döda en varulv, det lovar jag dig

**SMF 237 Sweet Dream's 

marsv1n
0

Jaa jag röstar nog också på CamillaS. Hoppas sanddra-b har rätt!

CamillaS
0

#29 ja, du kör med min citering. hmm kan du verkligen vara så säker.
Jag röstar på Sandra-b tycker hon är allt för mån om  att hon vill lyncha mig.
Tror att hon är varulv och försöker villa bort er med att citera mig.

aliciia
0

Jag tycker  Sandra-b är skum, så jag röstar på henne :)!

FeliciaS
0

#32 Giltiga röster måste skrivas med fetstil.

Mvh Felicia

aliciia
0

Jag tycker  Sandra-b är skum, så jag röstar på henne :)!

FeliciaS
0

Byborna har varit minst sagt misstänksamma mot varandra efter varulvarnas frammarsch föregående kväll. Efter att ha pratat ihop sig och diskuterat har de kommit fram till vem som ska få lida för sin kompis hemska död. Byborna samlas i det kyliga höstmörkret och tågar i fackeltåg till Camillas hus. Stämningen är förhållandevis god då byborna är säkra på sin sak - nu ska en varulv utplånas!
De knackar på Camillas dörr, hon öppnar och ser frågande på sina grannar. "Vad vill ni?" säger Camilla och ler. Någon binder hennes händer och någon annan tejpar munnen. De släpar Camilla till en skogsdunge där snaran är förberedd. Hon ställs på en sten och snaran knyts runt hennes hals. Någon knuffar till Camilla och stenen rullar iväg. Snaran dras hårt åt runt hennes hals och dova ylanden hörs samtidigt som de vita huggtänderna lyser i månskenet. Byborna har lyckats! Varulvsdemonen är utplånad. Men - i deras stillsamma skara springer en kär vän iväg med svansen fladdrande, men vem var egentligen det? Byborna är fundersamma och rädda igen.

_Nu är det natt, vi väntar på att varulvarna ska välja ut sitt offer, siaren ska välja någon att sia och ängeln någon att skydda…
_
Nästa deadline: Söndag kl 21.30

Goda: 7 bybor, 1 ängel, 1 siare 
Onda: 4 varulvar

Deltagarelista:

1. victoriaB
2. moonlights
3. tindrar

1. CamillaS - lynchad varulvsdemon natt 2
    5. Inanna
    7. Skrotan
    8. sandra-b
    9. Stormviskaren
    10. Creation
    11. Aliciia
    12. Marsv1n 
    13. Cuyi
    14. jejjas

Mvh Felicia

Sandra-B
0

Vad var det jag sa!?

Ber om änglavakt inatt samtidigt som jag tänker fira att den lömska varulvsdemonen är dödSkrattande

**SMF 237 Sweet Dream's 

moonlights
0

yees! är glad att jag röstade på CamillaS och inte Sandra-b

Sandra-B
0

Tack för detGlad

Ett hett tips för nästa natts lynchning är Stormviskaren, om ni känner för att ta en ulv till vill säga.

**SMF 237 Sweet Dream's 

CamillaS
0

*yyyyl*
Moahaha! ja, så kan det gå.. jag vet en jag ska strypa sen, det är lungtOskyldig

CamillaS
0

varulvskompisar, jag hoppas ni vet vem ni ska döda här näst! ;)

Sandra-B
0

Om du ser till att inte vara så falsk Camilla kommer det gå mycket bättre för digFlört

**SMF 237 Sweet Dream's 

CamillaS
0

#41 ha ha, kan jag rå för att Felicia gjorde mig till varulvsdemon!  :/ ;)

Skrotan
0

yes! vi fick en varulv:D

VictoriaB
0

ojjsan visste inte att vi hade börjat:P

FeliciaS
0

#44 Det gäller att hålla koll… ;P Du har ju fått pm bland annat.

Mvh Felicia

VictoriaB
0

#45 har inte haft tillgång till dator så:)

Creation
0

Tbx till Sthlm igen, sen några timmar tillbaka. ;) Har visst hänt mycket under tiden jag varit borta. Shit, vad snabbt det gick tills ni fick bort ulvdemonen! Bra jobbat! =)

Får hoppas att nästa ulvoffer får änglavakt… stackars Hanna :(

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

CamillaS
0

#47 *biter dig i sömnen* Tungan ute

Sandra-B
0

Det får jag inte:-(

Men som sagt Stormviskaren måte bort, snabbt.

Sen misstänker jag aliciia men det har jag inga bevis för:-/

**SMF 237 Sweet Dream's 

FeliciaS
0

Ni får bli bättre på att diskutera öppet nu bybor!

Mvh Felicia

Abico
0

Jag har mängder med tankar att dela med mig av ;) Någon här som är bra på att prata med döda?

Hanna 

Creation
0

#48 *Vaknar ur min djupa sömn och skriker när jag plötsligt fått känslan av att något hugger mig i benet. När jag tittar mig omkring finns det det ingen i närheten. Benet smärtar ganska länge, men slutar sedan tvärt. När jag drar bort täcket ser jag att det inte finns något sår där jag haft ont. Rycker på axlarna, antar att jag hade sträckt en sena eller något, och lägger mig för att sova igen.*

FeliciaS
0

#51 Jag är jättebra på att förstå döda… Skriv ner alla dina tankar i pm:et ^^,

Mvh Felicia

Sandra-B
0

Jag tror att Creation och ViktoriaB också är varulvar men har tyvärr inga bevis varken för eller emot det heller:-/

**SMF 237 Sweet Dream's 

FeliciaS
0

I nattens mörker har varulvarna har samlats i denna höstkväll. Nu är de ruskigt hungriga! Smygandes längs byns gator letar de efter ett passande byte… Vem kommer bli uppäten inatt?

Mvh Felicia

Sandra-B
0

Jag gissar på att jag är offret men eftersom deadline var för typ en kvart sen borde du redan veta vem tycker jag och därför kunna delge oss deltagareTungan ute

**SMF 237 Sweet Dream's 

FeliciaS
0

Plötsligt ser de en bybo! Mat, tänker alla ulvarna och ser på varandra. Deras blickar säger allt - nu tänker de slå till. VictoriaB fortsätter att gå långsamt mot sin stuga då hennes lilla pudel drar hårt i kopplet så det rycks ur hennes händer. Vad nu? undrar hon och ser sig omkring. Hon hör prasslanden i buskarna och blir genast livrädd. Hon springer så fort benen bär henne, mot sitt hus. 100 meter kvar bara, tänker hon. Kanske spelar bara tankarna på ulvarna mig ett spratt? Eller har de kommit mig på spåren? Från ingenstans dyker plötsligt ulvarna upp och omringar VictoraB som förtvivlat skriker till. En av dem hugger tag i nacken och tillsammans sliter flocken henne i stycken. Platsen lämnas endast tio minuter senare, kvar finns bara en blodpöl och VictoriaB's överkropp. En hemsk syn…
Nästa deadline: Måndag kl 21.45 OBSERVERA ATT HÅLLA DEADLINE!

Goda: 6 bybor, 1 ängel, 1 siare 
Onda: 4 varulvar

Deltagarelista:

1. victoriaB - varulvarnas offer natt 3
2. moonlights
3. tindrar

5. Inanna
    7. Skrotan
    8. sandra-b
    9. Stormviskaren
    10. Creation
    11. Aliciia
    12. Marsv1n 
    13. Cuyi
    14. jejjas

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Nu är det dag!

Byborna ska fundera över vem som kan vara varulv och sedan välja någon att lyncha, genom att med fetstil ange namnet på den ni röstar på…

Mvh Felicia

Sandra-B
0

:-O Jag klarade mig!

Jag lägger min röst på Stormviskaren.

Lika säker som jag var på att Camilla var varulv, lika säker är jag på att Stormviskaren är det.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Inanna
0

Tja, det är klart… Både Stormviskaren och Alicia ville hellre rösta på sandra-b än Camilla - det kan ju tyda på att de ville skydda Camilla (därför att de själva också är varulvar)…

Det är så svårt!

Men om man fullföljer det här tänkandet blir de som röstade på CamillaS bybor (eller ängel eller siare): sandra-b, moonlights, Skrotan och Marsvin. Och så vet jag att jag är bybo.

Vilka kan då vara varulvar? Förutom de båda ovan kanske tindrar, Creation, jejjas och Cuyi.

Har varulvarna förresten blivit fler? Tyckte de var tre först men läser att de nu är fyra?

Någon som har några fler idéer om vilka som är varulvar?

Stormviskaren
0

#60 de var 3 varulvar och en varulvs demon, sen dog demonen och förtrollade en Bybo till varulv så de blev dom 4 varulvar :)

Skrotan
0

jag litar på sandra-b efter som hon haft rätt förut så jag röstar på Stormviskaren

moonlights
0

Jag litar också på sandra-b och röstar på Stormviskaren

marsv1n
0

Jag litar också på sandra-b och röstar på Stormviskaren.

[jejjas]
0

har suttit och opserverat litte nu och följer strömen å rötar på  Stormviskaren

Creation
0

Sandra-b har säkert rätt, så då får Stormviskaren även min röst.

Tindrar
0

Såg inte att leken hade börjatSkäms En ulvdemon död vet inte om det är bra eller dåligt, vi får ju fortfarande en ny ulv ändå:/ Synd med så många oskyldiga bybor döda. Vila i frid Abico & VictoriaB.

Inanna
0

OK, då får Stormviskaren min röst också!

Tindrar
0

Jaja, jag röstar väl också på Stormviskaren. Hoppas nu att hon är! *hoppashoppas*

Inanna
0

Hm, nu är det så många som har röstat på Stormviskaren, så att åtminstone en av dem måste vara en varulv..!

Antingen har vi lurats till att rösta på en bybo, eller så bluffar en varulv för att rädda sitt skinn…!

FeliciaS
0

(Härligt att se lite spel och aktivitet! Bra frågeställninar och diskussioner :D Var bara tvungen att kommentera…)

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Natten har fallit sig in i byn. Trots det lyser det i alla stugfönstrena och byborna håller sig vakna. Anna (Stormviskaren) sitter i sitt hus och dricker te, när hon hör hur det bankar på dörren. Hon tvekar en sekund att öppna, men går sedan till dörren för att kolla vem det är som står utanför. Vad har jag att frukta? tänker hon och ler glatt för sig själv. Där möter hon bybornas arga ansikten, med ljuslyktor i händerna. Sandra kliver fram och förklarar vad de kommit fram till. "…och nu är det din tur! Vi alla vet att du är en hemsk ulv!" blir hennes sista ord innan byborna hurrandes binder händer och fötter på Anna som kämpar för livet. Två bybor knyter snaran runt hennes hals, och en annan hänger upp den på takkroken i hallen. Instämmande rop hörs från alla bybor "Häng henne! Häng henne! Häng henne!" och det är vad de gör. Till en början visar sig en änglalik gloria kring kroppen, men bara några sekunder senare försvinner den i tomma intet och de vita tänderna och sylvassa klorna visar sig i mörkret samtidigt som plågsamma ylanden hörs. Byborna jublar. Ännu en gång har de valt ut rätt, nu finns ett mindre hot att oroa sig för!

Nästa deadline: Tisdag kl 21.30 OBSERVERA ATT HÅLLA DEADLINE!

Goda: 6 bybor, 1 siare 
Onda: 3 varulvar

Deltagarelista:

2. moonlights
3. tindrar

5. Inanna
    7. Skrotan
    8. sandra-b
    9. Stormviskaren - lynchad varulvsbannad ängel natt 4
    10. Creation
    11. Aliciia
    12. Marsv1n 
    13. Cuyi
    14. jejjas

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Nu är det natt, vi väntar på att varulvarna ska välja ut sitt offer och att siaren ska välja någon att sia (och givetvis att byborna ska fortsätta diskutera om vilka som kan vara varulvar)…

Mvh Felicia

Sandra-B
0

HURRA!

Ytterligare en varulv död:-D

**SMF 237 Sweet Dream's 

FeliciaS
0

Japp! Grattis bybor!

Mvh Felicia

Creation
0

YAY! =D Bravo, Sandra, än en gång har du lett oss på rätt väg! ^^
Fortsätt i samma stil, tack. ;)

Skrotan
0

yes:D bra jobbat sandra-b ;)

CamillaS
0

*Ha ha jag tog er älskade ängel mohahaha!!! :P*

Cuyi
0

Shit, jag har glömt bort leken totalt :S

R.I.P <3

Sandra-B
0

Är det någon som har några teorier?

Jag är helt tom på idéer nu:-/

**SMF 237 Sweet Dream's 

Abico
0

Jag har mängder av teorier ;P

Hanna 

Stormviskaren
0

jag har också jätte bra teorier :P

Inanna
0

Creation, kanske? Eller Cuyi, som till synes verkar så icke-närvarande?

Sandra-B
0

HJÄLP HANNA!;-P

**SMF 237 Sweet Dream's 

Creation
0

*Kokar en kopp kaffe för att få tankehjulet att snurra igen, så att jag kan lista ut vilka dessa avskyvärda varulvar är. Tar en slurk och funderar vidare.*

Moonlights: Var först med att hänga på Sandra-b's teori om att CamillaS var ulv, var nr 3 med rösta på Stormviskaren. (BYBO)
Tindrar: Har inte varit med på leken så mycket än, så det är svårt att finna en uppfattning om henne. =/ Men hon röstade inte alls vid första omröstningstillfälle och andra gången följde hon strömmen sist av allt. (VARULV?)
Inanna: Röstade på moonlights vid första omröstningen, istället för säkra ulvdemonen. Var sist av alla att hänga med på att rösta på Stormviskaren. (VARULV)
Skrotan: Var först med att hänga på Sandra-b's teori om att Stormviskaren var ulv. Röstade på CamillaS vid första omröstningen. (BYBO)
Sandra-b: Har hjälpt övriga bybor att finna två varulvar! (BYBO)
Creation: Inget snack om saken. Jag vet ju att jag själv är bybo. ;P (BYBO)
Aliciia: Röstade på Sandra-b vid första röstningen, röstade inte alls gång två. (VARULV?)
Marsv1n: Verkar ligga lågt… men röstade på varulvarna båda gångerna i alla fall. :/ (BYBO?)
Cuyi: Har inte röstat någon gång ännu. Men verkar inte tillräckligt engagerad i vad som händer för att kunna vara ulv, så kanske är hon en bybo ändå? (BYBO?)
Jejjas: Knystar inte mycket. Röstade inte alls gång ett och röstade väldigt sent gång två. (VARULV?)

Vet inte om mina misstankar stämmer, men är väldigt säker på att Inanna är ulv i alla fall. =/ Vilka två som är onda av de tre andra jag eventuella ulvarna jag nämnt har jag ingen aning. O.o Det här är svårt…

Abico
0

#84 - Jag är helt överygad om att 3 av 7 är onda ;P Bara en sån sak (A)

Hanna 

Sandra-B
0

Nä, verkligen?:-O

Det hade jag aldrig klarat av att lista ut själv;-P

**SMF 237 Sweet Dream's 

Inanna
0

Måste bara försäkra alla om att jag verkligen INTE är varulv!!!

(Förresten var jag inte sist ut med att rösta på Stormviskaren!)

Normalt skulle jag tycka att det gör Creation är skum, som säger att jag är det - å andra sidan misstänker Creation både tindrar och Aliciia som jag också tror är varulvar. Alltså verkar hon ju trovärdig. (Om hon inte bluffar, förstås?)

Förmodligen misstror Creation mig för att jag misstänkte henne.

Om Creation ändå är bybo: i så fall tror jag att varulvarna är Aliciia, tindrar och antingen jejjas eller Cuyi

Men, jag lovar, jag är bybo!!!

Sandra-B
0

Jag är helt övertygad om att även Cuyi är varulv.

Misstänker även Tindrar, Inanna, Creation, Aliciia, jejjas vilket är för många… Inte lätt det här:-/

**SMF 237 Sweet Dream's 

FeliciaS
0

Fullmånen lyser med sitt starka sken över den lilla byn. Himlen är sjärnklar men annars kolsvart. Varulvarna smyger sig fram ur sina gömmor, beredda att hitta ett offer. Efter många timmar utan mat har hungern börjat ta plats i deras tomma magar. I ett litet stugfönster ser de en lampa lysa och tar genast chansen. De sliter upp dörren till stugan, skyndar sig in och nosar runt i alla rum. Men - inget offer! Då hör de en grupp människor utanför stugan och varulvarna blir skrämda. Genom bakdörren kryper de sig ut och in i skogen igen. Inget offer för de hungriga ulvarna denna natt! 

Nästa deadline: Onsdag kl 21.30

Onda: 3 varulvar

Deltagarelista:

2. moonlights
3. tindrar

5. Inanna
    7. Skrotan
    8. sandra-b
    10. Creation
    11. Aliciia - ersatt av Abico
    12. Marsv1n 
    13. Cuyi
    14. jejjas

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Nu är det dag!

Mvh Felicia

Abico
0

Haha! Där fick ni ulvar ^^
Guess what :P Abico is in the game *s*

Hanna 

Inanna
0

Nej, verkligen inte!

Kanske klarnar läget efter nattens otäckheter… Men, om varulvarna skulle dräpa mig inatt, så kan ett gott tips vara att läsa mina gissningar en gång till…;-)

Sandra-B
0

Jag lägger min röst på Cuyi. Nån som är mer misstänkt får man verkligen leta efter!

**SMF 237 Sweet Dream's 

Inanna
0

Oj, jag skrev samtidigt som FeliciaS!

Skönt att ingen dog inatt - å andra sidan blev man inte sådär väldigt mycket klokare…

Inanna
0

Jag kan också lägga min röst på Cuyi!

marsv1n
0

Hu, vilken tur att varulvarna inte tog någon inatt! Jag röstar på cuyi och lyssnar på sandra-b även denna gång!

moonlights
0

jag litar på sandra-b den här gången också och röstar på cuyi

Skrotan
0

jag litar på sandra-b och röstar också på Cuyi

CamillaS
0

varulvar var håller ni hus?

Creation
0

Sandra-b har säkert rätt än en gång, så även jag hänger på och röstar på Cuyi. Sandra har lett oss rätt två gånger, så varför inte igen? :)

Abico
0

Cuyi har jag haft misstankar mot ett bra tag nu, utan möjlighet att rösta *gaaah* Men nu så *s* Min röst faller på Cuyi, måtte vi knipa en ulv i natt nu.

Hanna 

[jejjas]
0

ja jag får väll följa stömmen nu med då jag inte är någon bra på att analysera så jag röstar med på Cuyi,

FeliciaS
0

Efter en trevlig middag hos jejjas reser sig nästan samtliga bybor upp från sina stolar, kvar sitter Cuyi och stirrar frågande på resten av sina grannar. Sandra pekar mot henne "Du är varulv!" påstår hon och hånler, "Inatt är det din tur att dö!". Cuyi försöker snabbt resa sig från sin stol men Inanna som sitter på stolen bredvid grabbar tag i hennes vänsterarm, "Tro inte att du kan smita" säger hon. Fler bybor tar tag i Cuyis motsträvande kropp och de binder armar och ben, samt tejpar för munnen. Trots att ulvarna inte fick något offer föregående natt är de rädda och vågar inte riskera att fler varulvar ska leva, så de har förberett en plågsam död för sin, vad de först trodde, kompis. Nu är det starkt tvivel och alla är eniga om att hon är varulv. De bär ner henne till sjön och binder två stora stenar vid hennes fötter; någon ville göra något liknande "häxtricket". De puttar i Cuyi från bryggan och hennes kropp sjunker till botten. Kvar blir en vargkropp flytandes på ytan…

Nästa deadline: Torsdag kl 21.30

Onda: 2 varulvar

Deltagarelista:

2. moonlights
3. tindrar

5. Inanna
    7. Skrotan
    8. sandra-b
    10. Creation
    12. Marsv1n 
    13. Cuyi - lynchad varulv natt 5
    14. jejjas

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Nu är det natt!

Vi väntar på att varulvarna ska välja ut sitt offer och siaren ska välja någon att sia…

Mvh Felicia

Inanna
0

Vilken lättnad! Ännu en varulv borta! Glad

Abico
0

Yes! :D

Hanna 

Creation
0

Wihoo! =D

Sandra-B
0

Det känns bra det här!:-D

Frågan är bara vilka är de resterande två ulvarna?

Jag har några olika teorier men inga känns klockrena. Någon som har nån koll?

Hanna, du skrev ju innan att du hade teorier, kom igen med dem nu!

**SMF 237 Sweet Dream's 

Inanna
0

Jag tror att Aliciia och tindrar kan vara varulvar… Vad tror ni andra?

Skrotan
0

jag tror också på tindrar men har ingen riktig teori. hmm får väl fundera vidare;)

Stormviskaren
0

#110 Aliicia är inte med i leken, hon är ersatt av Abico

Inanna
0

Tja, isåfall är Abico (i sin nya roll, förstås!) kanske varulv?

FeliciaS
0

2 min kvar till deadline!

Mvh Felicia

Sandra-B
0

Tänk på att kolla PM även om där inte står att du har några, med tanke på buggen

**SMF 237 Sweet Dream's 

FeliciaS
0

#115 Jo, jag vet, men de har ca en kvar på sig efter deadline också. Men den är kollad ett par gånger sedan halv nu så ;P

Mvh Felicia

Sandra-B
0

Dör jag inatt vill jag pasa på att tipsa er om att ni bör lyncha Tindrar imorgon, är övertygad om att även hon är en ond varulv!

**SMF 237 Sweet Dream's 

Sandra-B
0

Okej:-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

FeliciaS
0

Byborna börjar tro att varulvarna dragit sig tillbaka och flyttat från byn, men kanske lurar de bakom nästa gatukrök?

Jag har tröttnat på att varulvarna inte bryr sig om sin roll längre, tyvärr. Tre gånger har jag varit utan klart varulvsoffer. Det är tre gånger för mycket! Den här kvällen får ni klara er utan berättelse. Jag ber hemskt mycket om ursäkt och hoppas på "bättre tider" :)

Nästa deadline: Fredag kl 21.45

Onda: 2 varulvar

Deltagarelista:

2. moonlights
3. tindrar

5. Inanna
    7. Skrotan
    8. sandra-b
    10. Creation
    12. Marsv1n 
    14. jejjas

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Nu är det dag!

Mvh Felicia

Abico
0

Vad segt att varulvarna inte är aktiva :/

Hanna 

CamillaS
0

mhe! Vad är det med er varulvar? :O
Vill ni gå hungriga hela spelet ut? skärp er!

Sandra-B
0

Min röst faller på Tindrar.

**SMF 237 Sweet Dream's 

moonlights
0

Jag litar på sandra igen och röstar på tindrar.

Inanna
0

Ja. Tindrar.

(Men vem är isåfall den sista varulven? Jag börjar tvivla på mig själv eftersom det antyds att varulvarna är inaktiva - och Abico är ju ganska aktiv?)

Sandra-B
0

Kanske är inte ulven alls oaktiv utan bara luras….

Fast iofs så förlorar de bara själva på det så det är nog inte så troligt:-P

**SMF 237 Sweet Dream's 

Sandra-B
0

Vad tror ni andra om jejjas?

Hon har bara skrivit tre inlägg vrav två i röstningstider, iofs så har hon röstat på varulvar…

**SMF 237 Sweet Dream's 

marsv1n
0

Jag röstar på Tindrar.

Abico
0

Jag tycker att Jejjas och Tindrar är skumma…
Att varulvar röstar på varandra har ju hänt förr liksom :/

Hanna 

Skrotan
0

jag tycker också jejjas och tindrar är skumma… båda är oaktiva så min röst faller på Tindrar

Abico
0

Jag röstar också på Tindrar, men är som sagt fortfarande osäker på jejjas :/ Det vore ju ett elände om det visar sig att Tindrar är oskyldig nu… Hoppas att hon är ulv :D

Hanna 

FeliciaS
0

Tindrar la på luren efter samtalet med Sandra. Visst, en promenad nu när regnet upphört är faktiskt inte fel, tänker hon. Hon sätter på sig jackan och sätter fötterna i stövlarna innan hon låser dörren och promenerar de hundra meterna till torget. Några osäkra bybor möts upp vid byns torg, beredda att möta upp Tindrar som de stämt träff med. Där borta ser de en människogestalt som kommer närmare och byborna kollar oroligt på varandra. "Okej, nu gäller det" säger Inanna osäkert, "jag tror faktiskt hon är varulv ändå." Någon slinker upp bakom Tindrar och grabbar tag runt hennes armar och knyter ett rep hårt runt handlederna. Innan Tindrar hinner säga det minsta lilla knyst sätts en händ för munnen och de går fram till brunnen. "Vi vet att du är varulv! Det är på tiden att ni hemska ulvar utrotas nu!" skriker någon. Så kliver Tindrar motvilligt upp på kanten och får en knuff i ryggen. Byborna står spänt och väntar. Efter en hög duns som ekar i hela brunnen, hörs ett plågsamt ylande.

Nästa deadline: Lördag kl 21.30

Onda: 1 varulv

Deltagarelista:

2. moonlights
3. tindrar - lynchad varulv natt 6

5. Inanna
    7. Skrotan
    8. sandra-b
    10. Creation
    12. Marsv1n 
    14. jejjas

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Nu är det natt!

Vi väntar på att varulvarna ska välja ut sitt offer och siaren ska välja någon att sia…

Mvh Felicia

marsv1n
0

Yay, vi tog en varulv!

Sandra-B
0

Klart vi gjorde, tror ni inte att jag har koll?;-P

**SMF 237 Sweet Dream's 

Abico
0

Yes :D One to go!

Hanna 

CamillaS
0

hm.. hm.. hörru du varulv som är kvar, gör ett förnuftigt val nu. ;)

marsv1n
0

Det är inte sandra-b, det är inte jag, det är inte skrotan, inte inanna, inte moonlights, jag är ganska säker på att creation, och då är väll jejjas den sista varulven.

Creation
0

Ops, glömde visst rösta igår. *s* Fastnade vid idol.
Men ni fixade att ta ännu en varulv ändå :) Bra!

(Tycker dock att den här leken blivit väldigt tråkig då bara två av ulvarna var aktiva, och de åkte i början… känns inte som det spelar roll om man gör något, ulvarna åker fast hur som helst.)

Förmodligen är väl jejjas den sista varulven.

Skrotan
0

#139 ja tyvärr. fast dom kanske har nån speciel anledning? nåja se det från den ljusa sidan byborna vinner!^^

FeliciaS
0

En ensam varulv på sin ensamma jakt. Den skickligaste av dem är kvar, ljudlöst smygandes kring byns varma stugor. Magen kurrar, varulven tänker att nu - nu måste jag få mat. Överlevnadsinstinkterna är stora, så stora att denne riskerar att bli avslöjad när dörren till Sandras hus dras upp. Sandra ser förvånat mot dörren och ler mot sin kompis. "Vad vill du?" säger hon. Varulven agerar snabbt, tar död på sin, en gång i tiden, kompis - nu måltid. Ett snabbt hugg i nacken, och Sandra ligger livlös på hallgolvet. Varulven äter fort upp sitt byte och smyger vidare till skogs… Kvar på golvet ligger resterna av byns enda siare. Hon är död!

Nästa deadline: Söndag kl 21.50

Goda: 6 bybor
Onda: 1 varulv

Deltagarelista:

2. moonlights

5. Inanna
    7. Skrotan
    8. sandra-b - varulvsoffer natt 6
    10. Creation
    12. Marsv1n 
    14. jejjas

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Nu är det dag!

Mvh Felicia

Stormviskaren
0

men deadline har ju inte varit änu?

Sandra-B
0

Lite tidig uppdatering idag…

Står att deadline ska vara 21:30Obestämd

Iaf så är jag helt övertygad om att jejjas är oskyldig till alla eventuella anklagelser. Min röst skulle nog gå till Creation men det är svårt *hmm*.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Creation
0

#144 Varför skulle jag vara aktiv hela tiden men inte välja ett offer? *s*

Undrar om det inte kan vara så att Aliciia *ersatt av Abico* är ulv. Och att Abico inte valde offer direkt för att inte bli avslöjad på direkten heller? Men det kan jag inte veta säkert.

Men nu har vi ju inte vår siare längre! :O Hur ska vi klara oss utan dig, Sandra? :'(

Abico
0

Inte bra det här, siaren död! Stackars Sandra :'(

Om nu Sandra säger att Jejjas är oskyldig nu när hon bevisats vara siare så borde hon ju ha rätt. Så Creation verkar ju misstänkt, siarens sista ord…

#145 - Som du själv säger, varför skulle jag vara aktiv utan att välja någon? Om jag vore varulv så skulle min taktik vara att ta ut så många bybor som möjligt så snabbt som möjligt…

Hanna 

Creation
0

#146 Fick för mig att du övertog rollen mitt under ulvarnas tystnad, men när jag tittar tillbaka var det visst inte så ;) Tar tillbaka misstanken.

Siaren misstänkte också jejjas till att börja med, men det visade sig ju vara fel…

Men nu blev det svårt att veta vem som är ulv *s* Det måste varit en ulv som faktiskt pratat och varit aktiv, men aldrig valt offer.. moonlights då? Hon har bara varit aktiv under röstningsdagarna, aldrig nätterna då varulvarna ska välja offer vad jag ser(mer än första natten) =/

moonlights
0

har inte orkat vara så aktiv då min katt nyligen har dött

FeliciaS
0

Ikväll är det lynchning, men ni bybor kanske inte vill utplåna den sista uvlen? ;)

Mvh Felicia

Inanna
0

Tillbaka från en kryssning till Helsingfors och jag upptäcke att vår älskade siare sandra-b är död! Fasansfullt! Hon som visste så mycket!

Självklart vill vi utplåna den sista varulven!

Två är misstänkta: Creation och Abico.

Och jag röstar på Abico (fetstíl, som jag inte lyckas få in nu!)- som ersatt Aliciia! Aliciia var ju misstänkt länge.

Inanna
0

Nu får jag in fetstil!

Jag röstar alltså på att Abico (tidiigare Aliciia) är varulv.

moonlights
0

jag röstar också på Abico

Creation
0

Själv tror jag på att Abico faktiskt hade valt ett offer om hon varit ulv =/ Även om man vill hålla låg profil så är det ju inte till ulvarnas fördel om man inte dödar någon. Byborna har ju avverkat ulv efter ulv, så vem den sista ulven än är tror jag att denne har varit relativt oaktiv..

Moonlights och marsv1n har båda varit borta de dagarna som ulvarna skulle välja offer, men visat sig ha glömt det. Men moonlights var frånvarande även denna gång som ulvarna skulle välja offer, medan marsv1n börjat vara aktiv innan offervalet först nu… så min röst går till marsv1n!

Inanna
0

Skulle inte tro på marsvin, har röstat på varulvar relativt tidigt ett par gångar, men ja, säker kan man ju inte vara…

Creation
0

#154 Håller med om att det är svårt :/ Typ alla kvarvarande har röstat tidigt på någon ulv och varit ganska så aktiva hela tiden.
Kan ju påpeka att moonlights var först med att följa sandra-b vid första omröstning, innan man förstod att sandra var siare. Tror därför inte att moonlights är.

Iofs har abico varit ganska sen med att rösta de senaste gångerna(de gånger hon varit Alicias ersättare)… men jag kan inte förstå varför hon inte skulle välja ett ulvoffer iså fall, när hon ändå varit aktiv de senaste gångerna? :s Hon kommenterade ju till och med att de var så tysta.

Vi klarar oss inte utan dig, Sandra!! :( Vad ska vi göra?!

Denna kommentar har tagits bort.
Sandra-B
0

Jag vet, jag är oumbärligFlört

Kan avslöja så mycket att jag vet vem den skyldige är och att jag följer er med spänningTungan ute

HEJA BYBORNA!!

**SMF 237 Sweet Dream's 

Abico
0

Det känns inte alls bra att vara utpekad som varulv :( Hoppas nu att ni tar ert förstånd till fånga och inte dödar er oskyldiga granne, jag har redan åkt ur den här omgången en gång ^^'

Själv röstar jag på Marsv1n, Creation har tagit upp de främsta anledningarna. Jag tror att det kan vara den sista ulven, men visst är det svårt nu :/

Jag kan inte använda fet stil *grr* Hela texredigerings listen i överkant är helt borta… Vad är detta ? -.-'

Hanna 

FeliciaS
0

#158 Det brukar hända mig rätt ofta, men den kommer efter ett tag ibland.

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Det är kallt och mörkt. Vinden drar med sig både det ena och det andra i sin väg, men viljan att ta död på en varulv finns kvar i bybornas huvuden. Den lilla bestämda skaran har samlats för att utplåna den sista hemska ulven som finns i deras by, men ännu är de inte helt säkra på vem denna är. Efter många långa diskussioner de ärliga vännerna emellan har de beslutat att - för säkerhets skull - ta död på två invånare i byn. De vet att en utav dem är oskyldig, men de är envisa med att få död på en ulv! Den lilla skaran som möts upp delar upp sig och går mot varsitt varulvshem. Innana leder skaran som tågar mot Abicos hus. Väl där ringer de på dörren. Abico öppnar och ler. "Jag är inte dum. Ni tror att jag är ulv va?" säger hon. Mer hinner hon inte reagera, för slaget med spaden träffar mitt i pannan och Abico faller till golvet. Samtidigt har snaran runt Marsv1ns hals dragits åt. Hon gråter förtvivlat, ber och bönar för sitt liv. Men hennes vänner tror henne inte och snaran dras åt hårdare. De två byborna står och stirrar framför sig, väntandes på ett ylande eller ett annat tecken från Marsv1ns livlösa kropp. Men det kommer inget - Marsv1n var en ärlig bybo! Efter yttligare ett slag mot Abicos bakhuvud bekräftas hon död. En plågsamt, skärrat ylande hörs i den mörka natten och en vilsen vargsjäl lämnar människokroppen.

Grattis bybor! Ni har utplånat byn från varulvar!

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Deltagarelista:

2. moonlights BYBO

5. Inanna BYBO
    7. Skrotan BYBO
    8. sandra-b - varulvsoffer natt 6
    10. Creation BYBO
    11. Aliciia - ersatt av Abico - lynchad varulv natt 7
    12. Marsv1n - lynchad bybo natt 7
    14. jejjas BYBO

Mvh Felicia

Sandra-B
0

JIPPI!

Misstänkte aliciia från början men blev förvirrad av bybornas teorier, skulle gått på min egen känsla.

Tur iaf att vi vann!!:-D

**SMF 237 Sweet Dream's 

Inanna
0

Tänkte väl det! Aliciia ersatt av Abico var varulv!

Vi vann, kära bybor! Mycket tack vare vår siare! Synd att Marsvin måste stryka med… Samtidigt, förlåt Creation, att jag länge misstänkte dig!

En blodig historia det här, av 14 är vi bara fem som överlevde. Men vi är i alla fall bybor allihop… (om nu inte någon av oss blivit biten och för arvet vidare till omgång 6…)

:)

Creation
0

Yay, we are the champions! :D

Men, Hanna, varför valde du aldrig offer då?? xD Det var ju varken till ulvarnas fördel eller din egen. *s* Nu får du ta och förklara dina planer.

Din dumma manipulerande ulv förresten! ;p Jag misstänkte ju dig där ett ganska långt tag, men så fick du mig att tvivla.

Sandra-B
0

Jag skulle gissa på att hon inte gjorde det för det hade avslöjat henne meddetsamma, om ulven från att har varit oaktiv och inte valt helt plötsligt blir aktiv och börjar välja när aliciia är utbytt.

Hon hade ju även en chans att byborna började lyncha oskyldiga bybor när ingen säkert visste vem som var ulv eller ej.

Tycker det var ett smart drag av Hanna:-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

Abico
0

Neeeej XD Jag dog igen, rekord att bli ihjäl slagen två gånger i samma omgång *s*

#164 - Grejen var att jag skrev att jag skulle käka Inanna till Felicia, fast kvällen före. Sedan skrev jag inget kvällen ifråga och då blev det ingenting *s*

Observera att Felicia använde orden "Den skickligaste av dem är kvar" om mig ;P Jag är utmärkt som ulv, jag fick dig att vända dig mot dina egna *s*

Hanna 

CamillaS
0

Vi tar er nästa gång bybor!  >:)
(om man inte blir bybo själv nästa gång iuf, vilket jag lär bli)Oskyldig

FeliciaS
0

#164 Tss… Där blev det lite klurigt för er bybor ;) Eftersom ingen av de andra ulvarna hade varit med och bestämt offer på 3 dagar tyckte jag de skulle få vara med och bestämma, men så var de ju bara så borta från leken så de fick sin lilla konsekvens ;P haha

Nu ser jag fram emot en ny lek där jag får vara med :D

Mvh Felicia

Creation
0

#166 Bli inte för självgod nu. ;)

Men du har inte anmält dig till nästa omgång än, förresten! *chockad* :O Nu får du ta och skriva upp dig på listan fort som attan. ^^

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.