Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 596 ggr
jossan-pt
0

registrera icke egenuppfött marsvin?

Ja, som sagt, kan man registrera ett marsvin som man inte själv har fött upp? Jag har köpt en liten lunka-hane, men han är inte registrerad. Jag har hela hans stamtavla…och i så fall, hur gör man då?

Caspia
0

Ja, det kan du göra.

Där det står "uppfödarens underskrift" stryker du över och skriver istället "ägarens underskrift". Annars gör du som vanligt.

Envishet och drömmar

jossan-pt
0

Ok, så man använder bara en vanlig kullregistrerings-blankett?  Det var ju enkelt!:)

Caspia
0

Det skulle jag gjort.

Envishet och drömmar

jossan-pt
0

Ok, tackar!

Caspia
0

Nu har jag ändrat mig… Det ska visst inte vara underskrift längre. Hmm.

Skulle jag vart i dina skor skulle jag fyllt i blanketten som det står men skrivit i brevet till registratorn dit den skickas att det är jag (dvs du) som äger marsvinet och att det är dit som reg:et ska skickas när det är klart. Du ska inte skriva dig själv som uppfödare, det var inte så jag menade. Blanketten såg annorlunda ut förut, jag var inte uppdaterad.

Envishet och drömmar

jossan-pt
0

Men på blanketten står det ju underskrift….men jag ska alltså fylla i uppfödarens namn och adress, men skriva till att jag är ägaren? Vems medlemsnummer ska jag skriva då? Jag kan ju inte deras…

moonlights
0

du skriver ditt eget medlemsnummer det ända du skriver som är hennes är hennes namn (på uppfödare) och eventuellt uppfödar prefix. Du fyller i din epost och ditt telefonnummer och ditt medlemsnummer. så gjorde iallafall jagGlad

jossan-pt
0

Ok, då gör jag så! Tack för hjälpen!:)

parsley
0

I vissa fall föredrar jag att regga inköpta djur själv, istället för att hoppas att uppfödaren kommer ihåg att göra det. Glad