Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1509 ggr
parsley
0

Nya IKEA-katalogen

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90103980

Har ni hittat något användbart i nya IKEA-katalogen? 

Vad tror ni om väggskåpet PAX, se länk ovan? Man borde kunna ställa 2 st bredvid varandra och lägga en bokhyllebur ovanpå och ha foder spån odyl i skåpen. 

Jag har varit på jakt efter någon form av skåp, byrå, stort bord eller något annat smart att ställa min bokhyllebur på, men inte hittat något vettigt hittills.

Vill man ha marsvin i Komplementbackar så borde man ju kunna ha en bokhyllebur (med honor och ungar) överst och 2 komplementbackar i varje PAX-skåp.

IKEA = Glad

Abico
0

Jag såg att katalogen kom igår men har inte hunnit kolla i den ännu, det är inte likt mig ^^ Jag som brukar kasta mig över den så fort den kommer…

Väggskåpet PAX kan nog fungera bra för att få upp buren lite :) Men det är bara stommen som är där? Så man måste köpa lådor/ luckor till separat? Själv tycker jag att det var fasligt dyrt, 330 kr för fyra träbitar som sitter ihop + baksida ;P Men så är jag rätt snål också (A)

Hanna 

MyTwiggs
0

Bra idé!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Axna
0

Hur ser din bokhylla bur ut?

Sajtvärd för Sorgifokus. Välkommna in! :)

FeliciaS
0

Japps, såg att den hade kommit men inte hunnit titta i den än ;)

Jag har min bokhyllebur på en tv-bänk från IKEA ^^,

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

parsley
0

Man kan, men behöver inte, ha dörrar till. Tror att dörrar är att föredra framför lådor. Dyrt eller inte. Jag värderar jobbet jag slipper göra, dvs såga, montera ihop och måla + att jag slipper springa runt på loppis och leta efter sådant som inte funkar till 100 %.

FeliciaS
0

#5 Precis! ;)

Mvh Felicia

Currymarsvin
0

Själv är jag så lat att jag köpte 2 Malm-byråer från IKEA för ca 700:- styck tror jag och ställde bokhylleburen på dem. Skönt för tyggen och gott om plats i lådorna. Men PAX funkar säkert bra! Tips: det mesta brukar vara billigare i vitt, kanske pax också?

FeliciaS
0

#7 Japps, även Pax.

Mvh Felicia

Abico
0

#5 - Jo, det är klart ^^ Kanske köra med lådor i den ena och dörrar på den andra? Så kan man ha smågrejer för sig och de större sakerna för sig :)

Hanna 

Tindrar
0

Jättesmart idé. Kanske kan övertala pappa med att betala det. Fast ska måla om i mitt rum, och sedan flytta grisarna till mitt rum, och antaglien byta bur, fast det kommer ta ett tag att fixa allt det;)

Abico
0

#10 - Självklart ska du passa på att skaffa en ny snygg bur när du gör om rummet ^^ Det måste ju din pappa förstå, annars blir det ju orättvist om du får nytt och fint men inte grisarna Tungan ute

Hanna 

Tindrar
0

#11 Jo, men mitt rum är så litet att det inte är sant. Undrar om jag får plats med buren, men hinner inte släppa ut dom varje dag så då får dom bo i en stor bur istället *synd;/*. Min lillebror har dubbelt så stort rum+två inbyggda gardorober, samma sak med storasyrran. Och i mitt rum har jag klämt in säng (dock för liten för mig), garderob, bokhylla (en låg bokhylle) och ett skrivbord med en dator som är från 1998, som är sämst;) Så kommer lassa ut bokhyllan, datorn & skrivbordet och få en ny säng. Så hoppas få plats med buren om jag har en låg garderob+en låg bokhylla sedan buran uppepå, så sparar jag plats+ slipper få ont i ryggen.

tantnett
0

#12 Kan du inte byta rum med din lillebror?

Jag har inte fått ikea katalogen ännu.  Gråter

Den kommer kanske imorgon? Men då är jag uppe i Växjö och visar vovvar på hundutställning.

Men väl hemma igen till kvällen så gosar jag och grisarna i soffan och förhoppningsvis med katalogen som lektyr.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Stormviskaren
0

#13 denna tråden är skriven för 2 mån sen ;)

tantnett
0

#14 Hoppsansa. Då är det inte så konstigt att jag inte fått någon katalog. Ha Ha.

Tänkte faktiskt att det var väl inte sååå länge sen det kom en katalog.

Men det är jag i ett nötskal. Ständigt tankspridd. Nåväl det får bli någon annan lektyr i soffan i morgonkväll.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Tindrar
0

#13 Har försökt, men han vill ha sin tv som inte får plats i mitt rum, och allt annat.___. Men han kanske blir lite peppad ifall jag målar om mitt rum vitt och vi byter så jag får bil-båt rummet som också måste målas;)