Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1701 ggr
marsvin2008
0

Bilder på sjukdomar

Många skriver om svamp och jag kan inte låta bli att undra hur vet man om de har det?

Sen andra sjukdommar som många undrar över och jag också såklart, kan ni inte ta och lägga in bilde rpå de sjukdommar/missbildningar osv era marsvin har haft så kan jag få se och kanske lättare känner igen Om jag misstänker nått?

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Abico
0

Jag har faktiskt funderat på att skriva en artikel om just svamp. Skulle det vara intressant?
Själv har jag haft svamp här hemma det här året så att det räcker för en hel livstid -.-'

Hanna 

Tindrar
0

#1 Jo en artikel om svamp vore bra då det verkar vanligt hos marsvinsägare.

Jag har aldrig haft svamp på mina grisar, så har då inte heller bilder dock:/

marsvin2008
0

# 1 Givetvis, släng gärna med nån bild också om det är möjligt rent praktiskt. (kanske svårt å fota i deras mun tänker jag)

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Emelie-E
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På bilden är det ett marsvin som hade skabb. Detta är ett av två sår som han hade kliat upp.

Abico
0

#3 - Just munsvamp har jag aldrig haft på mina, ännu -.-'
Jag hittade en bild på Donkens svamp från i våras som jag kan lägga upp senare.

Hanna 

marsvin2008
0

#4 Stackars liten! men det är ju tur att sånt går över. (hade löss på hunden en gång och det gick fort över tack å lov)

marsvin2008
0

Inga bilder?

Creation
0

I denna tråd finns en bild.
Sedan finns det också en bild i en tråd på marsvinsnätet också. Tror i alla fall att det är munsvamp? =/ Här är den tråden.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.