Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 833 ggr
Rajamaja
0

Teckningar och färger

Hej!

Finns det någon hemsida där de visar samtliga teckningar och färger, samt rasbeskrivning på marsvin. Jag skulle vilja se bild och beskrivning tillvarje. Är nykomling här och kan inte alls mycket om marsvin än. Har googlat runt lite och läst att det tydligen finns ganska många raser, färger och pälstyper att välja mellan.

Bor i Örebro län, så om ni vet någon hemsida till uppfödare härikring så kan ni även lägga in det också. Glad

Har de senaste månaderna börjat fundera på att skaffa marsvin, men känner att jag inte kan något alls om dem. Så jag vill ha så mycket info som möjligt.

parsley
0

http://www.svenskamarsvinsforeningen.se/

På Svenska marsvinsföreningens hemsida finns en del av de uppgifter du vill ha. Klicka på förening och lokalavdelningar så hittar du länk till SMF Svealands hemsida dit Örebro hör.

Abico
0

Gå in på Svenska marsvinsföreningens hemsia - Info om marsvin/ De olika raserna. Där finns ett par bilder.

Om du vill läsa mer om marsvin och hur man ska sköta dom så läs artiklarna härinne (du hittar Artiklar under bannern till vänster) och titta på www.humlansmarsvin.se

Hanna 

FeliciaS
0

Här kan du se fina bilder på olika färger och teckningar.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

#3 - Oh, en sån sida har jag letat efter ^^

Hanna 

FeliciaS
0

#4 Jaså? ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[starlights]
0

Inne på humlans sida finns det ju också bilder på de flesta färger/raser.=P
http://www.humlansmarsvin.se/marsvin/om_marsvin/raser_och_farger/korthariga.html

Rajamaja
0

Tack! Blev förvånad över hur många färger det finns att välja mellan. Kul! Skrattande

Ireth
0

Ser att du bor i Karlskoga precis som jag ;) Jag har köpt mina marsvin av Tina (Heartbreaks). Hon bor ca 25 min härifrån på väg mot Nora. Hon väntar ett antal långhårskullar inom kort. Sedan så finns även Lillhagas åt Nora-hållet

Rajamaja
0

#8 Jaha, där ser man! Ska kolla upp dem när jag får tid. Det roliga är att jag jobbpendlar till Gyttorp, så jag åker Noravägen varje dag. Glad Vilket sammanträffande! Kan ju vara ett bra tillfälle att besöka en uppfödare om inte annat. Även om det möjligtvis inte blir något köp. Ska höra mig för om det. Tack för tipset!

Ireth
0

#9 Där ser man som sagt :) Vilket ypperligt tillfälle att stanna till någon dag ;) Man kan ju alltid åka och kolla, inget tvång på köp