Frågor om brunst och bottenmaterial?
Jag trodde det men hon har hållt på så i ett par veckor nu varje dag flera gånger.Hur ofta och hur länge är de brunstiga.En sak till Vilket underlag är bäst att ha i buren,halm eller spån?
Utökade din rubrik så tråden lättare kan hittas via Sökfunktionen. /Felicia, medarbetare
Du borde gjort en b'ttre rubrik! Do er det lettare att anvenda sokfunktionen
ok jag e lite ny på det här
Jahaa
d[ e det ju inte s[ l'tt att veta.

Det finns en artikel om vad man kan ha i buren. Kolla bland artiklar:)
#2 En Medarbetare kommer antaglien ändra rubriken, till typ "Lite frågor om brunstning & underlag i buren" eller liknande^^
Menar du denna tråd som fortsättning till ditt ämne i den här tråden? Det är helt okej om du ställer nya frågor i samma tråd om ämnet relaterar. :) Då vet man lättare vad du syftar på.
Men som ny på forumet är det inte så lätt att veta. Tänk bara på det i framtiden. ^^
Honan brunstar i ett dygn vart 14:e till 16:e dag.
Jag tror inte att det du talar om är ett brunstbeteende. Jag har själv haft en hona som ofta kurrade åt sin kompis, detta gjorde hon som ett tecken på dominans(hon bossade mycket över den andra honan också). Så jag tror att det kan vara så att en av dina honor är väldigt dominant helt enkelt. Men mellan mina honor blev det inga svåra bråk, mer än tjuvnyp ibland, så jag tror inte att du behöver oroa dig det minsta. :)
Spån är nog lite bättre än halm som underlag, då det suger upp bättre och är lättare för marsvinen att gå på.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.