Mitt första marsvin. Tips?
Japp. Jag har köpt en sju veckors marsvins kille. Trodde att man skulle ha två men tydligen kan hanar börja fajtas när de blir könsmogna… Jo… lite tips på hur man kan få honom tam och Nice kanske? Tacksam. ^^
Det e lag på att man ska ha två! Hanar funkar utmärkt ihop!
Välkommen hit :)
Du har helt rätt, marsvin ska enligt lag vara två så det blir till att köpa en kompis till din pojke. Visst kan det bli lite gnabb men det brukar inte vara så värst våldsamt, jag har haft honor som är bitchigare mot varran än mina hanar :P
Prova sökfunktionen här på sidan, det finns mängder med information om hur man får sina marsvin tama. Jag rekomenderar också artiklarna på sidan :)
Hanna

ok. Then I will do that
Bra att du bryr dig om ditt djur :). Det e såå många som inte bryr sig!

Typ som han som sålde det till mig… Ofta han inte vet att det är lag på att de ska va 2 Han bara: Aaaa men det går bra med ett ju… Mah… ddet borde vara lag på att man kan lite om djur om man jobbar i djuraffär… 

Vad kul att du har fått en marsvin!
Grattis
Vad heter han?

Men nu fick väl jag en idé.
Vad säger ni andra här på forumet?
Kunde det inte vara lämpligt att No-Idea skaffade ett äldre omplaceringsmarsvin till lill-killen?
Man läser ju ofta att äldre hanar ofta är goa mot ungar.
Då behöver det ju inte bli någon större fight när rangordningen skall göras upp.
Här finns ju en del jättefina omplaceringshanar.
Detta var ju bara ett tips. 
Välkommen hit No-Idea.
Marsvin 4-ever
.
Djuraffärer brukar vara en klass för sig, helt klart -.-'
Om du köper en hane som är äldre eller yngre än din så blir det enklare att få ordning på rangordningen fort :)
Hanna
#5 man g[r alltid en kurs innan man b;rjar jobba i en djuraffer men den kursen handlar sellan mycket om sm[djur.. mest om hundar och katter .. s[ jaa dom vet inte s[ mycket om smodjur
Omplaceringshane är nog en bra idé. :)
**
#8** För en sju veckors unge skulle det nog vara svårt att hitta någon tillräckligt mycket yngre hane för att det ska bli lätt för dem att göra upp om rangen ;P
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Välkommen hit! ;)
Roligt att du skaffat marsvin, men som de övriga nämnt ska marsvin bo minst två och två av diverse olika viktiga själ… Det finns också många anledningar till varför det inte är bra att köpa djuraffärsdjur, den viktigaste tycker jag är att man inte bör stödja den marknaden eftersom den är grym mot djuren. Men men, nu är det gjort och ta hellre en omplacering som sällskap till din hane.
Annars så kan jag inte tipsa om mer än att du läser artiklarna på sidan och kollar i trådar. Man lär sig med tiden som marsvinsägare.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus