Öron - hår eller inte bakon dem?
Hur ser era marsvin ut bakom sina öron? Har de hår hela vägen mot?
Våra killar har det, men tjejerna är utan och det ser skorpigt ut fast inte sårskorpor… svårt att förklara.
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
Det är olika på olika raser.
Min rex har inget bakom örat och det ser lite "skorpigt", antar att det är fullt normalt ^^
#2 skönt att höra!! Jag blev orolig att de hade kliat sig en massa… Men de har aldrig visst varit sjuka och det låter ju bra! :-)
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

min rex har också likzom som det fattas päls men ser normalt ut där iaf :)
Jag ska ta en bild sen så ni får se vad jag menar :-)
Det är nog bara jag som är överbeskyddande åt mina små bebisar.
#5 Haha ;)
Marvin svettas inte och kan därför inte typ ''kontrollera värmen'' Så det enda kylan dom får in är via bakom öronen där dom ej har päls :).
Det ska dock inte se torrt eller skorpigt ut, slät och mjuk hud ska där vara. Smörj med samma salva som du använder på tassarna så blir det bra :)
Hanna

Jag har faktiskt aldrig sett nån som har hår precis bakom örat. Vad är det för raser som har det? Alla mina har kala fläclkar bakom öronen.
Även mina skinnys 
Tycker inte att det ser så mycket skillnad ut mot hur det såg ut på mina förra grisar… men någon annan får bedömma. ^^Mina två långhår(coronet) är håriga bakom öronen, så jag har inget att jämföra med i dagens läge. ;)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Har en teddy/rex & virvel här hemma och ingen av dom har hår bakom öronen, men inte "skrovel" heller…
#10 - #9 - Inget fel på dom öronen :) Jag antar att det blir mörkare där för att öronen är mörkare än övrig hud bakom öronen, men det är en gissning. Jag trodde att du menade att det var torrt och fnasigt eller åt det hållet, här ser det fint ut :)
Hanna
#14 jag var orolig att de mörka var gamla sår, sönderkliade skorpor typ. Men de känns inte som att de är nya men lite uppåt är det, inte helt slätt…. ska till en tjej som föder upp idag och då kan hon säga va hon tycker å tror :-)
Tack fö alla svar!!
#15 Nej nej, du kan vara lugn ;) Jag har haft marsvin som har haft så hela sitt liv.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus