Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 797 ggr
Pauli
0

Dom har börjat bita varandra...

Jag har 2 marsvin som blir 1år snart. Nu har det ena marsvinet börjat bita det andra så hon piper till. Dom jagar inte varann i buren el nåt annat som visar tecken på att dom inte tycker om varandra. Dom har bott tillsammans i ca 10 mån. E dom uttråkade el nå?

FeliciaS
0

Hrm… Det låter mindre bra! Är det två honor? Bits den ena så det blir märken? Jag har nämligen haft ett par grisar som tjutit så fort kompisen kommer nära (även om denne inte är elak på något sätt). Se till att de har en lagom stor bur med massa saker att göra: rör, tunnlar, hus och lite "leksaker", en stor sten, gärna ett våningsplan att hoppa upp på och grenar och knäckebröd att knapra på.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Creation
0

Mina två tjejor som levde ihop hela sina liv (6½, respektive 7 år), de tjaffsade ganska regelbundet. Den dominanta nafsade mot den andra ibland("läxade upp") så att denne pep till, men aldrig blev det märken, inte ens så lite som naggade öron. Antar att det som såg lite värre ut bara var tjuvnyp för att sätta den lilla söta busen på plats. ;)

Håll bara koll så att dina raringar inte skadar varandra så att det blir sår eller att den ena mobbar den andra så att den verkar må dåligt.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.