Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettlekar
Läst 2834 ggr
Creation
0

Varulvsleken omgång 6

Allt var lugnt och stilla i den lilla byn, som det alltid brukade vara såhär vid skymningsdags. Syrsorna ljöd sin sista melodi medan solens sista, svaga strålar slocknade i horisonten och månens blåskimrande ljus tog över. En uggla hoade lågt ifrån en närliggande skogs dunkel.

Långt bortifrån hördes ett olycksbådande, skärande yl. Det var ett främmande ljud för byns alla invånare och väckte dem med fasa. De kände inte igen det som vargens ynkliga klagosång och heller inte en människas gälla skrik. Det som framkallade ylningarna, närmade sig fort denna enkla by och snart kunde människorna känna varelsens närvaro i skogen nära intill. I månljuset rörde sig skuggan av djuret, den väntade bara på att få slå till. De flesta av människorna stängde nu in sig i sina hus av skräck och gömde sig för de yttre farorna, men tre obotligt nyfikna bybor tog sitt mod till fånga och tillsammans begav de sig ut i mörkret för att få sig en titt på detta främmande djur.
Länge kunde de övriga, skygga byborna höra människoskrik och bestens vrål i natten, men så fort tystnaden tagit över försjönk de alla i en orolig sömn.

Nästa morgon samlade sig alla bybor, ingen saknad, ut till den del av skogen där de hade hört ylen under natten. Kvar på platsen låg en blodig vargkropp av människoliknande karaktär. De förstod vad detta måste vara, en varulv. Man hade hört historier om denna typ av odjur. Att grupper av bestar som denna förintat hela byar och spred sig vidare till nya orter som pesten.
Efter att ha undersökt varulvsspåren kunde byborna bekräfta att denna varulv inte längre varit ensam vid tiden av dess död. Tre olika varulvsspår hade börjat från platsen där den döde varulven låg och lett in i skogen. Och alla förstod vad detta måste betyda. Tre av människorna i byn var numera varulvar om natten._
Men frågan är bara vilka?_

---------

Denna omgång är tretton deltagare med i leken. Tio stycken är goda, tre är onda.

Dessa roller har delats ut:

• 1 varulvsdemon
  • 2 varulvar
  • 1 ängel
  • 1 siare
  • 8 bybor

Deltagare

1. sandra-b
2. FeliciaS
3. CamillaS
4. Aliciia
5. VictoriaB
6. Stormviskaren
7. moonlights
8. inanna
9. jejjas
10. strawberries97
11. Abico
12. Marsv1n
13. Tindrar

------------

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Creation
0

Mörkret tog över fortare än byborna kunde ana det. Snart är de alla fyllda med skräck än en gång och vet inte vem de borde eller inte borde lita på. Vem kommer att bli varulvarnas första mänskliga offer?
**
Det är NATT!**
Vi väntar på att siaren ska sia, att ängeln ska beskydda någon och att varulvarna ska välja vem som blir deras nästa offer.
Deadline: Torsdag 21.00

FeliciaS
0

Nej! De hemska människoätarna har kommit till vår by

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Tindrar
0

Nej, inte nya ulvar i byn, åter igenObestämd

Sandra-B
0

Nej, inte ulvar igen, ge de aldrig upp?:-(

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

[jejjas]
0

nej varför jyst våran by Gråter

marsv1n
0

Att aldrig varulvarna ska ge sig!Rynkar på näsan Hoppas vi tar dem på direkten nu!

FeliciaS
0

#6 Ja! Här ska lynchas ulvar! ^^,

Mvh Felicia

Abico
0

Usch och fy :( Att vi aldrig får lugn och ro.
*slevar in en stor sked gröt i munnen och tänker att om ulvarna kommer så är jag åtminstone redo att slåss, gröt blir man stark av!*

Hanna 

CamillaS
0

Men suck.. blir vi aldrig ulvfria i våran lilla by? :/
*Letar fram nattlinnet och funderar på att lägga sig om man nu vågar*

FeliciaS
0

*Efter en utsökt måltid - bestående av gröt - hos Abico går jag hem till min lilla stuga. Kokar upp vatten och tar en kopp te samtidigt som jag funderar på alla möjliga sätt att hindra varulvarna från att ta sig in i min egna stuga. Vad är det nu som hjälper…? Hrm… Vitlök; Var det inte så? Kors på dörren?*

Mvh Felicia

Tindrar
0

Äter toast. *Funderar på att gå och handla nya grönsaker på torget.*

FeliciaS
0

#11 Ska du gå och handla på natten? Jag tror affärerna är stängda.

Mvh Felicia

Tindrar
0

#12 Natt? Creation's första inlägg är det ju natt, inte nu? Klockan var ju 08-10-29 21:14 när hon skrev det, eller? Om jag förstod allt rätt iallafall.

Abico
0

#10 - Vitlök är ju mot batman väl? Påle genom hjärtat är på vampyrer… Det finns kanske inget mot ulvar?

Hanna 

VictoriaB
0

#10 vitlök är väl mot vampyrer?:)

moonlights
0

#15 Ja det är det

Abico
0

#15 - Nåja ;)

Hanna 

Sandra-B
0

Passar syskonbarn idag, de ska sova över så jag sitter uppe och väntar på att se ska somna innan jag själv går och lägger mig.

Hoppas att vi alla kommer bli förskonade från dessa hemska ulvar snart.

**SMF 237 Sweet Dream's 

[jejjas]
0

Sitter å myser i soffan efter en god kvälsmat å bara hoppas att ulvarna inte ska komma

Stormviskaren
0

*kommer hem efter en jobbig shoppingrunda. med tanke på allt snöblandat regn. Halt på vägarna. Men jag fick i varje fall tag på mina kanin hinder som jag var ute efter.*

Tindrar
0

Nu har vi fixat pumpan som vi ställt ute:)

Ja, jag tror inget hjälper mig ulvar, iallafall vad jag har hört talas om;/

Creation
0

Mörkret har slukat byn. Från skogen hörs inget förutom varulvarnas smygande steg, då de är ute på jakt och väntar in sitt första offer. De flesta bybor har redan dragit sig tillbaka till sina gömmor, men en liten klunga människor sitter vid en varm brasa på stranden och väntar spänt. Denna grupp har utmanat varandra att hålla sig ute och stå emot rädslan för nattens faror så länge som möjligt. Allteftersom farans skuggor växer sig hotfullare försvinner de en efter en från brasan, tills det bara sitter en lite småskraj bybo kvar. Av elden lyser bara en svag glöd numer. Bybon tänker till slut att det inte är värt att sitta kvar där för all ära i världen. Inte tänker hon riskera sitt liv för det. Hon reser sig darrigt upp men fryser till när hon får en stark, orosväckande känsla av att hon är iakttagen. Skräckslagen börjar hon småspringa hemåt. Bybon nådde sin ytterdörr och trodde för ett ögonblick att hon var utom fara, när hon kände en varelses frustande andetag i nacken. Det dröjer mindre än en bråkdels sekund innan tre par varulvshänder klöser henne på ryggen och våldsamt tvingar ner henne till marken där de tar sitt första hugg. Hennes skrik ljuder igenom natten och får varje levande väsens blod att isas.

Vid gryningen stiger sömnlösa bybor ut från deras tillhåll för att nervöst söka efter den saknade. De finner inte mer än blodspår och benrester på platsen där dråpet skett. Men en person är saknad denna morgon och det råder ingen tvivel om vem som dödats denna natt, där de står utanför bybon CamillaS ödsliga bonad och ser blodspår dragna av fingrar på hennes dörr.

Återstående onda: 1 varulvsdemon och 2 varulvar
Återstående goda: 1 ängel, 1 siare och 7 bybor

**
Deltagare**

1. sandra-b
2. FeliciaS
3. CamillaS - dödad bybo natt 1
4. Aliciia
5. VictoriaB
6. Stormviskaren
7. moonlights
8. inanna
9. jejjas
10. strawberries97
11. Abico
12. Marsv1n
13. Tindrar

FeliciaS
0

Neej! Inte Camilla! Vila i frid vännen, byn kommer vara så tom utan dig <3

Mvh Felicia

Creation
0

Byborna står kring CamillaS grav och svär allihopa på att de ska få fast de som gjorde detta mot henne!
**
Det är DAG!**
Vi väntar på att folket ska rösta om vem som ska lynchas.
Deadline: Fredag 21.00

VictoriaB
0

ush vilken dålig start:(   R.I.P CamillaS

Stormviskaren
0

ååå nej, inte Camilla. Vila i frid min vän <3

*går runt i mitt lilla hus och funderar på vilka dom andra var som var ute i natt, man har ju hört rykten om att de var några som skulle våga sitta ute hela natten. hmm*

moonlights
0

R.I.P CamillaS :(

Undra vilka som kan vara varulvar hmmm….

Sandra-B
0

Nej, inte Camilla:'(

Vilka är dessa tarvliga varulvar som återigen dödar våra vänner?

**SMF 237 Sweet Dream's 

Tindrar
0

Nej, Camilla. Vila i frid. Nu ska vi hitta första ulven imorgon kväll!

Abico
0

Usch, Camilla :'(
Jag kommer inte sova gott inatt, mardrömmar om otäcka ulvar och dylikt. Dock har jag lite misstankar när det kommer till vilka som kan tänkas vara ulvar :/

Hanna 

CamillaS
0

Mhe! Nu har man varit upptagen hela dagen och helt slut efter natt städningen av 4 burar *pust* Så tittar man in här för att spana efter varulvar och så blir man dödad! Förvånad

Hämnas mig ni riktiga bybo vänner!

Inanna
0

Hu, så hemskt! Stackars CamillaS!Gråter

Och aj så svårt… Så här i början vet man ju inte vem man ska gissa på… Jag missade starten och (var i Hudiksvall i två dagar), men är det någon annan som har någon missstänkt?

Abico
0

Jag tror att FeliciaS som så gärna ville ha koll på om folk skulle ut och shoppa på natten i nr. #12 kan tänkas vara mer än bara en vanlig bybo… Men det är bara mina tankar.

Hanna 

FeliciaS
0

Jag var som sagt inne i min stuga hela kvällen efter åttatiden. Det lovar jag, för jag pratade med Moonlights i telefon mellan 20:07-21:26. Vi pratade mest om marsvin, hennes dräktiga hona ska snart föda. Givetvis lite ruskigt snack om vem som kan vara misstänkt, men eftersom ingen av oss är säkra på sin sak blev det inte mycket kring det ämnet. Därefter la jag mig för att somna, läste lite i min nya roman, dock inte så länge för ögonlocken var väldigt tunga. Tyvärr har jag inte en susning om vem som kan vara en av byns hemska ulvar. Hrm… Vilka var det nu som sa att de skulle utmana ödet? CamillaS, Abico, Innana och Sandra har jag för mig… Då kan ingen av dessa vara varulvar. Stormviskaren var ju garanterat i sin stuga och vågade sig inte ut, så vem vet vad hon gjorde. Det blir att spekulera lite till i alla fall. Hrm… *gnugga geniknölarna*

Mvh Felicia

Abico
0

Betydligt mer misstänkt att försvara sig själv såpass snabbt, kan Moonlights dessutom vara en medbrottsling i mordet?

Hanna 

Tindrar
0

Usch, hatar att kasta ifrån mig röster utan några bevis. Så funderar om jag verkligen ska rösta (om jag inte blir helt bombsäker på något).

FeliciaS
0

#11 Hon har ju skrivit "Det är NATT!" ^^,

#35 Om du syftar på mitt inlägg #34 så skrev jag det samtidigt som dig - hade inte sett vad du skrev alltså.

Vadå vill ha koll på folk? Jag tyckte bara det verkar konstigt att hon skulle gå och handla på natten när affärerna är stängda (eller hade de nattöppet?)… Kanske är det hon som ska ut och leta offer istället.

#36 Samma här, därför försöker jag tänka ut om det finns någon som kan vara varulv och inte rösta hej vilt. Jag vill faktiskt inte att en oskyldig bybo ska lynchas i onödan när det är de hemska ulvarna som ska bort :)

Mvh Felicia

moonlights
0

misstänker tindrar lite då hon skulle gå till affären på natten men jag är inte säker så jag ska inte rösta på nån riktigt än.

*Går ner till marsvinen för att se till att alla marsvinsbebisar mår bra*

Tindrar
0

#37 Jo, men det där kan tolkas lite olika. Att det är natt nu, och när jag skriver är klockan ca 10. Eller att det fortfarande är natt som du trodde:)

Tindrar
0

Blir lite misstänksam mot moonlights, om man kollar i infotråden så verkar det som om du VILL att ulvarna ska vinna… Men det verkar som jag skyller ifrån mig då, så bara en misstanke.

FeliciaS
0

#39 Jo, iofs - men i spelet är det dag under ett dygt och natt under nästa dygn osv.

#40 Ja! Det stämmer! Moonlights är helt klart misstänkt… Och Tindrar. Vill inte vara först med att lägga min röst, är så osäker ^^, Det finns ju många deltagare som inte yttrat sig någonting heller, så ulvspår kanske kommer fram under dagen :)

Mvh Felicia

moonlights
0

#40 jag vill inte att varulvarna ska vinna men jag skrev så för att jag tycker att det är "orättvist" mot varulvarna att ängeln kan skydda sig hela tiden och att då har varulvarna ingen chans alls att vinna.

alltså det jag menar är att jag tycker att ängeln bara ska kunna skydda andra inte sig själv.

Fast det är ju bra för oss bybor att hon kan skydda sig själv för om hon gör det hela omgången så vinner ju vi :)

Abico
0

#41 - Men inte skulle en varulva misstänka en annan varulv om ingen annan visat misstankar mot denne först?

Isf. är antingen FeliciaS varulv och både moonlights och Tindrar oskyldiga.. Eller så är Tindrar varulv och moonlights oskyldig men isf. är inte Felicia varulv eftersom hon påstår att hon tycker att Tindrar är misstänkt ;)
Eller så är ingen av dom varulv och alla ulvarna sitter och trycker någonstans, för mesiga för att säga något *s*

Hanna 

Tindrar
0

#41 Jo…
#43Jo, det är ju lite olika teorier, men nu har vi bara misstänkt dom som har skrivit någolunda mycket i tråden, som du skrev, kanske ingen av oss är. Men om jag skulle vara ulv skulle jag hålla mig undan lite, inte diskuterat så mycket eller kastat anklagelser hur som helst om inte alla skulle kasta allt på mig, då skulle jag börja kasta ifrån mig.

moonlights
0

nån som inte har skrivit ngt i tråden är strawberries97

Tindrar
0

#45 Jo, men sedan är det ju bara du, jag, Felicia & Hanna som har varit spec. aktiva i leken.

FeliciaS
0

#43 Din andra teori är nog mer trolig då, för jag är ingen hemsk ulv! Och förhoppningsvis inte moonlights heller! Men som sagt - vi får vänta och se vilka som skriver mer under eftermiddagen/kvällen.

#45 Ja, och inte heller Marsv1n på ett litet tag.

Mvh Felicia

moonlights
0

#47 Aa

Inanna
0

Jag var också lite misstänksam mot FeliciaS, eftersom hon har varit så "på" - men det är ju läskigt att kasta ut någon anklagelse, om den personen är oskyldig… Sen tänkte jag att sandra-b kunde vara en otäcking, eftersom hon förra omgången var så aktiv, men denna gång ligger mycket lågt… Fast å andra sidan var hon ju siare förra gången och det var därför hon visste så mycket!

Suck, vem ska man välja??

FeliciaS
0

Bara för att jag vill hålla igång leken blir jag misstänkt?
Vet själv hur trist det är när det är rätt dött, särskilt som lekledare ;P

Mvh Felicia

Creation
0

Deadlinen närmar sig, glöm inte att rösta innan tiden går ut! :)
Skriv er röst i fetstil.

Stormviskaren
0

Nu har jag kommit hem, läst igenom allas inlägg och de lutar mot att jag tycker att moonlights är vääääldigt misstänkt med tanke på vda hon skrev i info tråden, men eftersom ingen annan röstat så vågar man inte, tänk så är hon en av oss. då kommer ju jag bli misstänkt eftersom att jag är då den ända som röstade på henne :S eller?

Stormviskaren
0

#46 Det är kanske inte så konstigt att inte alla är inne dagtid? Man går i skolan, jobbar eller är hos kompisar. Men nu på kvällen när man kommer hem så är man ju mer aktiv. så jag tycker att du är  lite så kritiserande mot dom som inte kan sitta vid datorn hela dagen.

Tindrar
0

#53 Nej, jag vet:) Förstår det också, men kom på det för ett tag sedan… Sorry…:/

Har förtfarande inga teorier om vem som kan vara:)

Sandra-B
0

Jag har haft väldigt mycket att göra (barnvakt samt lite annar personligt) och det är därför jag inte varit aktiv än.

Fööra omgången skrev jag vad jag visste efter att jag hade siat eftersom ujag var rädd att bli dödad och de jag siasde var ulvar och det ville jag självklart att de övriga byborna skulle få veta så att inte en sån viktig hemlighet dog med mig.

Jag garanterar på hedersord att jag är lika oskyldig denna omgång som jag var förra, vill ni lyncha en varulv så är inte jag rätt person.

Har dock inga bra teorier denna omgången:-/ *hmm*

Drygt 1½ timme kvar till deadline dock så än finns det lite tid att fundera. Återkommer igen senare:-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

Abico
0

Jag tycker att det är misstänkt om man klumpar ihop sig såpass här tidigt om man är oskyldig, då bör man ju inte ha koll på om den andre är oskyldig också… Fast det är klart att om den ena är siare så kanske hon (dvs. FeliciaS) har kollat upp den andre (Moonlights) och håller ihop med denne eftersom att hon än så länge bara är säker på att den här personen är god… Men frågan är hur smart det är att göra en sådan sak, det är ju som sagt ganska misstänkt - åtminstone i mina ögon.

Och sedan borde ju faktiskt minst en av ulvarna ha varit aktiv i tråden iom. att vår Camilla blev slaktad häromnatten.
Jag har väldigt svårt att tro att alla dom som är aktivast just nu skulle vara oskyldiga, det funkar inte i mina teorier ;P
Så jag tycker fortfarande att FeliciaS och Moonlights är främsta misstänkta… Om det skulle visa sig att en av dom är det så är nog den andra det också ganska garanterat och då kommer nog jag att ryka dagen därpå. Men OM jag gör det så kom ihåg vad jag sagt för då känner dom sig uppenbarligen hotade.
Nu känner jag att jag flyger iväg väldigt i mina teorier här *S* För det är just vad dom är, inget annat än teorier. Men ibland kan dessa visa sig förvånansvärt sanna.

Hanna 

Stormviskaren
0

Ne någon måste faktiskt rösta, så då får jag vara den första.

Jag lägger min röst på MOONLIGHTS

Kan inte skriva med fet stil så skriver med stora bokstäver.

FeliciaS
0

Ja, snart är det dags att lägga sin röst. Jag är fortfarande osäker på vem jag ska rösta på, det är så svårt *s*
Vill inte heller vara den första som lägger min röst, men någon måste ju vara det. Väntar liiite till iaf (A)
Gör man en utläggning om vilka roller man tror deltagarna är tilldelade kommer man väl bara bli lynchad, som oskyldiga jag blev på grund av det en annan omgång =/

(#53 Precis. Är det inte alla som har höstlov? Bara västsverige?)

#56 Nu lite verklighet och inte inlevelse i storyn; jag bara valde en helt vilt som jag skrev att jag pratade i telefon med, precis som att jag var hemma hos dig och åt ^^,

Mvh Felicia

Abico
0

Jag röstar på Moonlights, skulle hon vara ulv så tar jag FeliciaS nästa gång oavsett vad hon säger till sitt försvar ^^'

Hanna 

moonlights
0

Jag misstänker Stormviskaren eftersom att hon har varit väldigt frånvarande i tråden och bara för att jag kommenterade en sak i info tråden så anklagar hon mig. Varulvarna kanske har varit inne på mif och valt sitt offer men inte skrivit så mkt i tråden för att ingen ska misstänkta dem.

Sandra-B
0

Har suttit och funderat en del nu och instämmer i att moonlights verkar skum, därför får hon min röst.

**SMF 237 Sweet Dream's 

FeliciaS
0

Oj, det har visst kommit lite röster ;)
Tror faktiskt inte Stormviskaren är varulv… Jag väljer att lägga min röst på moonlights, tror nog mer på att hon är varulv än Stormviskaren även om jag inte vill tro det då det var henne jag valde att vara kompis med vilket tydligen gör mig misstänkt =/

Mvh Felicia

Creation
0

Kom igen nu! Bara tio minuter kvar av deadline!
Ni är tolv med i leken, men bara fem har röstat (!?) :o

Rösta då! Flört

[jejjas]
0

Har väll ingen direkt motevering till min röst men får följa grupen av bybor i dag så mun röst faller på moonlights

Creation
0

Solen stod som högst på himlen denna stilla domedag. En sorgsen bybo föses framåt med handbojor om händerna av två andra stumma gestalter. En skara bybor står och betraktar dem i tystnad. Den tagna bybon förs upp till en galge och de två andra byborna lägger gemensamt snaran om människans hals, ger denna en sista klapp på axeln och stiger ner igen.
"Du har dömts till döden genom hängning, misstänkt för onda varulsdåd. Har du några sista ord?"
Den dömde skakar tyst på huvudet. Spaken dras och misstänkte moonlights faller. Nacken bryts och hon är död på mindre än ett ögonblick.
De övriga byborna väntar spänt, det är en ödesdiger stund för folket. Långsamt muteras moonlights utseende och snart hänger där en luden varulvskropp istället. Folket triumferar, men det varar inte länge.
"Jag kommer att komma åter…", säger spöket som lämnar moonlights kropp och skrattar ondskefullt. "…och då blir varulvarnas antal än en gång tre. Passa er!"
Folket har dödat sin första varulvsdemon!

Återstående deltagare: 11 st
Varav onda: 2 varulvar
Varav goda: 1 ängel, 1 siare och 7 bybor

Deltagare

1. sandra-b
2. FeliciaS
4. Aliciia
5. VictoriaB
6. Stormviskaren
7. moonlights - dödad varulvsdemon dag 1
8. inanna
9. jejjas
10. strawberries97
11. Abico
12. Marsv1n
13. Tindrar

Creation
0

Mörkret faller än en gång. De har fått undan en varulvsdemon, men två varulvar återstår. Ännu en nattsömn i oro. Vem blir varulvarnas offer härnäst?

Det är NATT!
Vi väntar på att siaren ska sia, att ängeln ska beskydda någon, att varulvsdemonen ska utnämna någon ny till varulv och att varulvarna ska välja vem som blir deras nästa offer.
Deadline: Lördag 22.00

Sandra-B
0

JA!

Varulv nummer 1 är död:-D

**SMF 237 Sweet Dream's 

moonlights
0

men var inte jag varulvsdemon det stod det i pm:et jag fick av dig??Obestämd

Stormviskaren
0

#60 inte aktiv i tråden? :S jag kanske har lite annat för mig än att sitta vod datorn hela dagarna ^^

Yes! jag kände det på mig, vår första ulv är död! Keep on going :D

Abico
0

Yes ;D

Hanna 

Inanna
0

Å så skönt! En varulv borta! Hoppas bara att man inte blir dödad av varulvar inatt…

*stänger fönsterluckorna*

Creation
0

Ursäkta, nu har jag visst gjort ett misstag. Moonlights var varulsdemon. Så till imorgon ska hon få välja ut en ny person till varulv.

Ändrar i mitt inlägg nu också…

FeliciaS
0

Ja! Hon var en ulv ändå! :D Dock hjälper det väl inte så mycket då hon var demon… Undra vem som blir varulvsförbannad *s*

*låser dörren och ser till att alla fönster är stängda. Går motvilligt och lägger mig efter att ha sett på en komedi, men det är mycket svårt att sova när man vet att det finns hemska ulvar därute. Drar täcket över huvudet och får en kall kåre längs ryggraden.*

Mvh Felicia

Tindrar
0

#73 Nej, det är ju synd att hon var varulvsdemon men hon har ju misstänkt mig, Stormviskaren & strawberries97, och endast en kan bli demon, men funderar om någon av dom har blivit, då jag inte fått något mejl, så kanske någon annan i leken. Sedan borde dom ja, vi säger två första som röstar på moonlights också vara oskyldiga så alltså Abico. Då har vi lite personer som kan vara, men dock endast en max om ens det, bara en tanke alltså;)

marsv1n
0

JA! Vi tog en varulv, fast iofs får vi ju en ny på direkten. Rynkar på näsan

Stackars camillaS som blev så brutalt mördad! :((

Abico
0

#74 - Fast det var ju först efter att vi röstat som hon valde ny varulv. Alltså kan nästan vem som helst vara..

Jag tycker att det är ett plus att vi fått ut varulvsdemonen och fått in den nya ulven i byn såpasshär tidigt ändå, när siaren fortfarande är kvar! Det hade varit mycket värre om den nya ulven fötts i slutet av leken när allt hopp nästan vore ute…

Hanna 

Sandra-B
0

Men det är ju bra att bli av med demonen så här i början när man inte hunnit skaffa sig några egentliga teorier och siaren bara hunnit sia en person, nte så mycket tid som går till spillo som uvarna kan anvädna till sin fördel.
Är mycket värre när demoen inte avslöjas förrän i mitten eller tom slutet.

Tycker jag iaf.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Stormviskaren
0

#74 förstår inte alls hur du menar :S

Abico
0

#77 - Precis :D Då är vi inne på samma tanke där ^^

Hanna 

Tindrar
0

#78 Alla dom hon har misstänkt borde ju inte vara för att hon var ju ulv, och varför döda sina kompisar? Sedan dom som ville döda henne borde ju inte heller vara, och du var först sedan Abico därför borde inte Hanna eller du vara onda, då ni lyckades döda och övertala dom andra *elr vad man ska säga* och därför gör oss till oskyldiga/oskyldig bybor/siare/ängel *säkert felt i gramatik*. Men om hon var ulv (inte demon) hade ju vi räknat som oskyldiga och det blivit lättare. Men hon var demon och kan ju därför välha någon av oss som nästa ulv, så tillitet finns inte längre. *sämst på att förklara* Men det leder i stort sett inte till någonting utan om vi får tag på en ulv bland oss, så borde det vara den förtrollade och tillitet finns där igen. Gud vad dålig jag är på att förklara, men det spelar ingen roll egentligen så ingenting man "måste" veta utan bara en tanke…

Abico
0

#80 - Mycket bra förklarat!

Hanna 

Stormviskaren
0

#80 ja men nu fatta ja :D hihi

CamillaS
0

Heja bybor! Bra att ni hängde den hemska demonen! :D

FeliciaS
0

#76 #77 Ja, det klart! ;) Tänkte inte så långt ^^,

Mvh Felicia

strawberries97
0

Har inte hunnit skriva nått har inte haft tid Skäms

Jippi vi fick våran första varulv nu är det bara att hitta dem andra tre!

* Sätter mig framför tv och zappar mellan kanalerna när jag hör något utanför fönstret jag springer fram till fönstret för att kolla vad det var*

VictoriaB
0

Yes!! en varulv

aliciia
0

Har helt enkelt varit blind, har varit inne här men har inte sett tråden :P

Göttmos på vårad första ulv

Tindrar
0

Ikväll blir det en ny varulvsätning;/ Hoppas att ängeln skyddar denne personen, dock mycket liten procents chans;S Funderar på vilka som kan vara…

Stormviskaren
0

guud ja är rädd nu :/ vill inte bli dödad :S

Går och gömmer mig

Abico
0

Jag känner mig lite hotad ikväll :/ Men blir jag tagen så vet ni vem ni ska ta som nästa man (varulv?) ;)

Hanna 

Tindrar
0

#90 Jo, känner mig också hotad;P Inte lika dock, men samtidigt så är du det mest uppenbara valet för varulvarna så ängeln kanske skyddar dig, eller så vill dom inte döda dig, rädd för att ängeln skyddar dig och dom offrar en natts mat. Men om man fortsätter gissa om och om igen på det här sättet är det omöjligt att komma någonstans, för både varulvar och bybor. Sen skulle ju du kunna ha blivit varulv, men det skulle alla andra också kunna vara:P

Inanna
0

Usch ja, jag vet vem jag misstänker, men man törs ju nästan inte prata nu, med tanke på att varulvarna kommer att vara ute och jaga inatt…

Jag säger som Abico: om jag blir dödad inatt kan ni väl läsa igenom vad jag skrivit tidigare!

Tindrar
0

#92 Jo, men jag är faktiskt väldigt peppad på att ta varulvsdemonens efterföljare, som betyder att man kan lita på många fler, och vissa utesluts som varulvar som skulle göra leken lättare, dock är det bättre att ta en person som man vet säkert, än att ta en man bara tror är lite svagt;) Så ja, ni har min röst med er i nästa lynchning:D

FeliciaS
0

*Låser dörrens båda lås och sätter mig framför tv:n med en godispåse i handen. Kurar upp mig i soffan och zappar mellan kanalerna när jag känner vindens kraftiga tag kring min lilla stuga. Mörkret har fallit och det känns inte annat än läskigt att sitta ensam hemma i stugan… Ännu värre känns det att någon jag trodde jag kunde lita på var varulv! Känner mig orolig inför natten, bara man själv eller någon annan oskyldig kompis inte blir offer för dessa hemska odjur!*

Mvh Felicia

Abico
0

Är den nya varulven utsedd ännu? Och kommer hon få reda på sin nya roll ikväll redan?

Hanna 

FeliciaS
0

#95 Hon hade ju till idag på sig och antar det gäller till deadline…? Eller hur har det gått med det Creation? Undrar också, så man kan börja spekulera i det hela…

Mvh Felicia

Abico
0

#96 - Ja, så kan man se om någon ändrar beteende…

Hanna 

FeliciaS
0

#97 Precis, det var så jag menade ;)

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Kommer nog bli misstänkt bara för jag gör en liten spekulation, men jag bara försöker lista ut vem som kan vara varulv. Jag vet att jag själv är bybo, det lovar jag. Jag tycker Tindrar verkar lite misstänkt som varulv, hon skriver ju att hon inte känner sig lika hotad som offer inatt. Hon röstade inte heller vid lynchningen… Inanna vet jag inte mycket om, men jag tror att hon är oskyldig - liksom Stormviskaren och sandra-b. Jag tror också att Strawberries97 är bybo då hon varit så oaktiv. Jejjas känns också misstänkt då hennes kommentarer har varit rätt neutrala och ganska få, hon röstade dessutom sist av alla - hade hon inte röstat på moonlights som var varulv hade moonlights ändå dött. Jag tror också Aliciia eller VictoriaB (som varit ganska oaktiva) kan ha blivit varulvsförbannade. Men det är jag väldigt osäker på. Sedan Marsv1n har jag ingen aning om…

Observera att jag dock inte känner mig 100% säker, utan jag bara försöker lista ut vilka som kan vara onda/goda. Hjälp mig gärna bybor! :)

Mvh Felicia

Tindrar
0

#99 Det där med jejjas tycker jag är lite roligt;P Din röst är lika lite betydelsefull som hennes;P Sedan ser jag inte att Abico är med på din gissning? Vad tror du om henne? Att du misstänker mig är konstigt, jag har faktiskt misstänkt moonlights med hennes kommentar i infotråden, sedan att jag inte hann rösta är en annan sak. Så mina misstankar stärks bara ännu mer nu mot dig, för att dina misstankar inte är så logiska. Så ja, du blir mer misstänkt med din spekulation som du säger;)

Creation
0

En specifik person i byn satt oroligt i sin mysigaste fåtölj denna kyliga natt och drack en kopp varm choklad. Varulvarna härjade i byn och alla visste att ingen gick säker om de var ute på ödsliga gator vid den här tiden. Denna bybo var speciellt rädd om sitt eget skinn, för hon bar på en djup hemlighet som kunde vara av stort värde för många.
Mitt i den tyngande tystnaden knackade det på dörren. Kunde det vara varulvarna som kom för att ta henne, tro? Hon satt och tryckte i sin fåtölj. Det knackade igen.
"Kom igen! Öppna, det är jag!" ropade en bekant röst till henne.
Det lät som en av hennes vänner, men hon kunde inte vara helt säker. Vilken bybo var ute en natt som denna? Hon rörde sig inte ur sin fåtölj.
"Varför skulle varulvar knacka på dörren för?" sa vännen irriterat.
Där hade kompisen en poäng. En varulv hade bara slagit in dörren, eller hur? Försiktigt smög hon bort till ytterdörren och öppnade den på glänt. Det var hennes vän trots allt. Hon drog en suck av lättnad och släppte in denne.
"Vad gör du här vid den här tiden?" frågade hon.
"Det är så tomt och läskigt i mitt hus, jag känner mig säkrare här", svarade hennes vän.
En kort stund efter att bybon låst dörren till sitt hem knackade det än en gång.
"Vem är det?"
"Det är jag!" sa en röst hon inte kände igen.
"Och jag!" sa en annan okänd röst.
"Vilka då?" frågade hon förvirrat.
"Det är ingen fara, jag känner dem", sa vännen helt plötsligt och släppte in de två utifrån.
Nu var de fyra där helt plötsligt. Trots att hon borde känna sig säker, grodde oro i bybons bröst.
"Jag tror att det är bäst om ni går…", sa hon lågt.
"Va? Vad talar du om?"
"Jag skulle må bäst om ni lämnade mig ifred just nu", fortsatte hon.
"Vad menar du?" frågade den bekanta.
Strimmor av månens ljus sipprade igenom fönstret. Rösten övergick till en mörk och skrovlig ton, samtidigt som vännens ansikte förvreds och tog varglik karaktär:
"Festen har ju bara börjat…." Natten övertogs av Inannas skrik och varulvarnas hånskrattande yl. Nu skulle ingen höra henne yppa sin hemlighet. Hon kunde se vad för själ en människa egentligen bar på. Byn har förlorat sin siare.
**
Återstående deltagare:** 10 st
Varav onda: 3 varulvar
Varav goda: 1 ängel och 7 bybor

Deltagare

1. sandra-b
2. FeliciaS
4. Aliciia
5. VictoriaB
6. Stormviskaren
7. moonlights - lynchad varulvsdemon dag 1
8. inanna - dödad siare natt 2
9. jejjas
10. strawberries97
11. Abico
12. Marsv1n
13. Tindrar

Creation
0

Sorgen över byns siare är stor. De måste få fast de skyldiga. Men hur ska det gå till utan en hjälpande hand?

Det är DAG!
Deadline: Söndag 22.00

Abico
0

Neeej :( Nu gäller det att kolla upp vilka Inanna har misstänkt!

Hanna 

Abico
0

FeliciaS och Sandra-b är huvudmisstänkta helt klart :/

Hanna 

FeliciaS
0

Neeej! Inte våran siare! Vilken katastrof >.<
Nu måste vi själva vara hjärnor i byn och spela våra kort rätt, en miss kan kosta vår vän livet. Vila i frid Inanna *lägger rosor på graven*

#100 Som sagt försöker jag bara få igång en liten spekulation, jag är långt ifrån säker osv. som jag skrev. Du får gärna hjälpa till och bidra med dina tankar :) Ett steg i rätt riktning mot att lyncha en varulv igen är inte fel ;) Det är konstigt att man inte kan få låtsas vara lite hjärna utan att bli misstänkt, så har det verkligen varit i alla lekar och byborna har p.g.a det lynchat en bybo gång på gång ^^,

Mvh Felicia

Abico
0

#105 - Du spekulerar alltid för mycket ;P

Hanna 

FeliciaS
0

#106 Tydligen -.-'

Denna gången ska det inte betyda att jag ska lynchas. Om inte byborna vill mista en hederlig granne då, dvs *s*

Ingen annan som har teorier? Hanna, du som är aktiv nu - bygg på mina!

Mvh Felicia

Sandra-B
0

Nej, inte vår siare:'(

Hur ska vi klara oss utan henne?

Jag röstade på moonlights som nummer tre. Jag garanterar att jag är en helt vanlig bybo.

Jag gissar därför på att vår siare har siat FeliciaS och därför lägger jag min röst på henne och hoppas att det är så.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Tindrar
0

#107 Bygger på dina:
Kommer nog bli misstänkt bara för jag gör en liten spekulation, men jag bara försöker lista ut vem som kan vara varulv. Jag vet att jag själv är bybo, det lovar jag. Jag tycker Tindrar verkar lite misstänkt som varulv, hon skriver ju att hon inte känner sig lika hotad som offer inatt. Hon röstade inte heller vid lynchningen… Inanna vet jag inte mycket om, men jag tror att hon är oskyldig - liksom Stormviskaren och sandra-b. Jag tror också att Strawberries97 är bybo då hon varit så oaktiv. Jejjas känns också misstänkt då hennes kommentarer har varit rätt neutrala och ganska få, hon röstade dessutom sist av alla - hade hon inte röstat på moonlights som var varulv hade moonlights ändå dött. Jag tror också Aliciia eller VictoriaB (som varit ganska oaktiva) kan ha blivit varulvsförbannade. Men det är jag väldigt osäker på. Sedan Marsv1n har jag ingen aning om…

Det jag la märke till var att du säger oskyldig till inanna, medans du kallar strawberries97 bybo. Samma sak "vet jag inte så mycket om" säger du om sandra-b & stormviskaren. Jag tror ulvarna trodde stormviskaren var siare, men beslutade sig för inanna till slut, turen var på deras sida och inanna var siare. (Dom valde henne för hon hade valt både sandra-b OCH felicias, vem gissar rätt på båda?) Sedan är det bara tankar om vem som är sista ulven.

moonlights
0

Skrattande! hehe hejja varulvarna!

Tindrar
0

#110 Du ska bara vara tyst;P

Creation
0

#110 Nej, hylla lekledaren ;D

Abico
0

#112 - *applåder*

Hanna 

Sandra-B
0

Instämmer!

Jättekul med de långa berättelserna ju:-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

Creation
0

#113 Jag visste väl att du skulle falla för min styrka xD

#114 Vad smickrad jag blir. Skäms Tack!

moonlights
0

tycker också att det är kul med berättelserna :)

Tindrar
0

Ja, det är jättebra berättelser tycker jag också:)

FeliciaS
0

Jag undrar vem som kan vara vår kära ängel…? Kanske någon som har varit oaktiv i tråden, som inte har skyddat någon av de som framkommer som god…? Kanske Marsv1n, VictoriaB, Aliciia eller Strawberries97?

Ja, jättebra berättelser! Vilken fantasi :) Men sånt får vi ta i infotråden tycker jag och fortsätta "leka" ^^,

#104 Jag huvudmisstänkt? Nej nu… >.<
Jag var ju hos dig på middag häromdagen, kom du inte ihåg vad vi snackade om? Kanske får jag ta och bjuda över dig igen. *ringer Hanna och frågar om hon har tid att komma över på lite fika*

#108 Om hon hade siat mig och jag skulle ha varit varulv tror jag hon hade varit lite mer rak på sak och sagt som det var, det inte inte precis vad hon gjort - antagligen därför att hon inte har fått reda på min identitet som bybo.

#109 Så du tror att jag och sandra-b är varulvar? Nehej du, jag svarar för mig; jag är oskyldig i dessa mord! Däremot kan sandra-b helt klart vara det då hon röstar på mig.

Mvh Felicia

Tindrar
0

#118 Jag vill fortfarande veta vad du tror Hanna är. Jag tänker faktiskt inte ta emot ursäkter. Siaren sa som hon trodde att du & sandra är, som siare vill du ligga lite lågt bland byborna men även berätta vad du vet, och du får inte heller säga att du är siare, nu hade byborna ingen aning om att hon var siare då hon varken röstat på moonlights eller sagt något man trodde på eller var säker på.
Jag kommer förmodligen lynchas för det här. Men jag är ingen ängel eller ulv, alltså ingen speciell pusselbit. 

1. sandra-b - ulv?
Röstat: 3: e moonlights
Misstänkt:

2. FeliciaS - blir varulv av varulvsdemonen?
Röstat: 4: e moonlights
Misstänkt: moonlights, Tindrar

4. Aliciia -
Röstat: -
Misstänkt: -

5. VictoriaB -

6. Stormviskaren - bybo?
Röstat: 1: a moonlights

7. Moonlights - ulvdemon lynchad
Röstat: 1: a Stormviskaren
Misstänkt: Strawberries97, Tindrar, Stormviskaren.

8. Inanna - siare
Misstänkt: felicias & sandra-b
Siat:
1: a natten:  någon oskyldig, förmodligen någon aktiv 
2: a natten: Sandra-b
3: e natten: Felicias, hon har då förvandlats till ulv, av moonlights.  

9. jejjas -
Röstat: 5: e moonlights

10. Strawberries97 -  

11. Abico - bybo?
Röstat: 2: a moonlights
Misstänkt: Tindrar, moonlights, felicias & sandra-b.

12. Marsv1n

13. Tindrar - bybo
Röstat:
Misstänkt: moonlights

Tindrar
0

Ifall jag har fel dödas jag förmodligen imorgon natt av ulvarna, och ifall jag har rätt får jag antagligen leva någon natt till.

Glömde skriva in att jag misstänker felicias & sandrab, men jag har ju inte skrivit att jag gör det tidigare.

FeliciaS
0

#119 Vad jag tror om Hanna… Jadu… *tänka*
Hon är väldigt duktig på att spela oskyldig i alla lägen, men denna gången tror jag nog på henne. Men det är lite osäkert. Hon misstänker ju mig som ulv. Eller åtminstone misstänkte, hon har inte direkt uppgett några teorier det sista.

Att däremot utesluta de som är oaktiva tycker jag inte man bör göra, men varulvarna (åtminstone en) är aktiv eftersom denne har valt offer. Eller så är alla varulvarna aktiva… Jag vet inte. Vad man röstat spelar ju egentligen ingen roll har vi klart märkt i de andra omgångarna. Det är mer en slump när man är inloggad osv.

(ang. din teori om mig *skratt* - jag svär över min döda kropp att jag inte har blivit varulvsförbannad)

Mvh Felicia

FeliciaS
0

#120 Borde det inte vara så att om du har rätt, då dödas du? Om du har fel bryr sig väl inte varulvarna, då har ju inte de blivit avslöjade. Eller? Bara en tanke.

Mvh Felicia

Tindrar
0

#122 Najj ;P

Abico
0

Jag håller fast vid mina teorier även om jag börjar tvivla lite på Felicia :/ Det känns som om en varulv borde hålla sig lite lägre.
Felicia och Sandra är fortfarande misstänkta. Och jag har dragit ur telefonjacket ;)

Hanna 

Tindrar
0

Byter min tankebana. FeliciaS är oskyldig vad jag tror. Postar snart ett nytt "schema".

Tindrar
0

11. Abico - ulv?
Röstat: 2: a moonlights
Misstänkt: Tindrar, moonlights, felicias, sandra-b
Varför? Jo, Abico var andra personen som röstade på moonlights, moonlights väljer då Abico då hon inte är det mest uppenbara valet utan alla tror är oskyldig. Abico försöker sedan hålla med dom flesta så att hon verkar oskyldig. Abico skyller sedan på vad siaren har sagt fast det bara är sandra-b som är ulv inte felicias. Abico drar tillbaka sina starka misstankar om att sandra-b & felicias är för om hon drog ifrån misstanken från endast sandra-b hade man lagt märke till det för mycket, därför nu vid lynchnings dax så drar man tillbaka misstankarna lite svagt. Felicias är alltså helt god, och ifall man nu inatt skulle lyncha sandra-b först och hon visar sig vara ulv så tror jag Abico är.

FeliciaS har jag skyddat i en annan varulvslek & jag ser faktiskt ingen större skillnad på hennes roll då & nu. Men ifall jag inte får er att ändra er och FeliciaS lynchas & visar sig vara god, så tycker jag den här teorin verkar rimlig och till och med så stark så man kan gå på den. Ulvarna gissade mellan stormviskaren & inanna men inanna hade svagare bevis än stormviskaren och ändå säkrare på sin sak. Alltså, dom valde inanna som visade sig vara siare, fast hon bara hade en sak rätt, och valde en person som varit aktiv i leken som blev FeliciaS. Dock så försökte Inanna gömma sig, men den enda som hade misstänkt någon åt rätt håll så ulvarna valde henne. Så jag tror inte båda personerna är då inanna var rädd att bli upptäckt och därför bara använder info från en medans den andra är bara en gissning. För FeliciaS verkar inte vara rädd om sitt skinn, som man borde som varulv då man är "utrotningshotad". Abico är ju aktiv, lika mycket som FeliciaS, men det för att hon inte kan ändra beteende då det märks så mycket och misstanken skulle höjas rejält. Alltså tror jag endast att Abico är men inget jag är säker på utan endast en tankebana som sagt;)

Tindrar
0

Det är inget jag tänker rösta för, men dock kommer jag rösta på Sandra-b ikväll, men får se om jag ändrar min röst eller inte.

Sandra-B
0

Jag svär på att jag inte är något annat än en oskyldig bybo.

Lika säkert som jag var siare förra gången, lika säkert är jag inget annat än en bybo denna!

**SMF 237 Sweet Dream's 

Stormviskaren
0

Ååå nej, vad har nu hänt undertiden som jag varit iväg hos en väninna. Siaren död! åå nej :/ hur ska detta nu gå för oss, tur att änglen är kvar än.

Jag har länge funderat på Felicia, hon har väldiga tankar om andra, sen Tindrar gör ju stora scheman om sina teorier. hmm *tänka*

Tindrar
0

#129 Ja, scheman gör det lättare, då man kan anteckna  lite & man slipper hoppa skriva texter som ingen kanske förstår;)

Abico
0

*asg* Så jag är misstänkt ulv? Jaha ;P
Jag röstar på FeliciaS, jag tror fortfarande att hon är ulv.

Hanna 

Sandra-B
0

Nu har jag suttit och funderat ett tag och detta är mina slutsatser:

1. sandra-b, jag vet att jag är en fullständigt oskyldig bybo. Siaren (Inanna) misstänkte mig eftersom jag har varit väldigt oaktiv denna gången till skillnad från förra (när jag var siare) men det beror inte på att jag är ulv utan för att jag förra gången trodde att jag skulle bli dödad snabbt och jagh lyckdes sia ulvar nästan alla gånger och ville inte att hemligheten om deras identitet skulle dö med mig. Denna gång har jag även lite personliga angelägenheter som har gjort att jag har varit ganska oaktiv (bland annat så har jag passat mina syskonbarn fyra dagar, min farmor har dött och jag har mist två marsvinsbebisar och det har varit väldigt jobbigt vilket gjort att jag inte orkat skriva så mycket i tråden).

Som jag sagt tidigare så garanterar jag att jag inte är något annat än en oskyldig bybo.

2. FeliciaS, siaren (Inanna) misstänkte mig och Felicia. Jag är sokyldig men jag misstänker verkligen Felicia. För det första så är hon misstänkt av siaren och för det andra så röstade hon på mooniligts (varulvsdemonen) som näst sista person, en röst som inte spelade någon roll egentligen, dessutom var det bara 14 minuter kvar till deadline när rösten kom.

Jag tror att Felicia är varulv.

3. CamillaS, inget att säga nåt om. Camilla blev ulvarnas första offer.

Vila i frid kära bybo.
DÖD

4. Aliciia, är väldigt tveksam till henne. Felicia säger att hon är oskyldig, sen till och med att hon eventuellt är ängeln. Är tveksam men gissar på bybo.

Bybo

5. ViktoriaB, precis som ovan, är väldigt tveksam. Felicia kallar även Viktoria för oskyldig samt säger att hon eventuellt är en ängel… Jag gissar på bybo

Bybo

6. Stormviskaren, röstade som nummer ett på moonlights, Felicia kallar henne oskyldig. Är hon det eller är det så att hon än en gång blivit förvandlad till varulv? Här väljer jag att hellre fria än fälla.

Bybo

7. moonlights, sa att oaktiva kunde mena skyldiga och pekade ut strawberries97 men inte Marv1n.

Varulvsdemon

DÖD

8. Inanna, misstänkte mig och FeliciaS

Siare

DÖD

9. jejjas, röstade på moonlights fem minuter innan deadline, en röst som ine spelade någon som helst roll. Felicia kallar henne skyldig, jag är osäker men gissar på bybo än så länge.

Bybo

10. strawberries97, Först sa Felicia oskyldig, sen eventuellt ängel. moonlights menade att oaktiva var onda och pekade ut strawberries som oaktiv.

Varulvsförbannad bybo

11. Abico, Hanna är väldigt svår men hon var numer två som röstade på moonlights så om hon inte blivit förbannad så tror jag att hon är oskyldig.

Bybo

12. Marv1n, moonllioghts sa ingen om att Marv1n var oaktiv i början. Felicia var tveksam, trodde senare eventuellt ängel.

Varulv

13. Tindrar, Felicia misstänkte henne.

Bybo

**SMF 237 Sweet Dream's 

Tindrar
0

Med den här texten försöker jag inte bevisa någon skyldighet/ oskyldighet.

Har läst om vad vi skrivit och lägger märke till Abicos #59 "Jag röstar på Moonlights, skulle hon vara ulv så tar jag FeliciaS nästa gång oavsett vad hon säger till sitt försvar ^^" Och ifall man läser från början förstår man varför Abico säger det här. Men skulle man verkligen offra att bli påkommen som ulv, om nu båda är ulvar, skulle man verkligen klumpa ihop sig som Abico säger? Sedan verkar det mer som om moonlights klumpar ihop sig med FeliciaS än FeliciaS med moonlights (förutom ett telefonsamtal med en i byn, som visar sig vara ulvdemon) Frågan är om FeliciaS då vet att moonlights är en ulv, för isåfall om moonlights sedan lynchas så utsätter sig Felicia sig själv för en väldigt stor risk, som man inte borde ta som varulv. 

Även

_"#41 - Men inte skulle en varulva misstänka en annan varulv om ingen annan visat misstankar mot denne först?

Isf. är antingen FeliciaS varulv och både moonlights och Tindrar oskyldiga.. Eller så är Tindrar varulv och moonlights oskyldig men isf. är inte Felicia varulv eftersom hon påstår att hon tycker att Tindrar är misstänkt ;)
Eller så är ingen av dom varulv och alla ulvarna sitter och trycker någonstans, för mesiga för att säga något *s*"_

Ingen sak om att moonlights kan vara ulv, utan endast mig & FeliciaS som kan vara ulvar. Även första meningen visar att Abico själv som ulv skulle kunna tänka sig att rösta/misstänka som andra person på en annan ulv, även fast hon själv är ulv, då för att sitta säker.

Men nu är det ju det här siaren har sagt om FeliciaS & sandra-b, att dom är misstänkta. Utan några särskilda anledningar.

Tindrar
0

Allt i min text är ju bara misstankar men som bybo är det bra att berätta hur jag tänker för så många andra som möjligt. Tror dock mer att en ulv är aktiv i tråden medan de andra ulvarna sitter och gömmer sig utanför tråden.

Stormviskaren
0

Jag litar på Siarens ord och röstar på FeliciaS

Tindrar
0

Ändrar min röst till FeliciaS.

Tindrar
0

#132 En av dom siaren har siat är skyldig eller hur, och du vet att det är FeliciaS?

marsv1n
0

Nej vad hemskt, våran siare är död! :(

Jag är fortfarande lite osäker på vem jag ska rösta på idag… Men jag har mina misstänkta ;)

Sandra-B
0

Jag utgår från teorin att en av dem som siaren har nämt vid namn (jag och felicia) är skyldig och eftersom jag vet att jag själv är oskyldig så måste Felicia vara det, men helt 100 på att det är så kan jag aldrig vara.

Det är som sagt min teori.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Tindrar
0

#139 Så om Felicia dör oskyldig så är det ca 90% risk att du är ulv eller?

Sandra-B
0

Nä, det är 0% att jag är varulv för jag är inget annat än en vanlig bybo.

Lika säkert som jag var siare förra gången är jag oskyldig bybo denna, jag lovar.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Tindrar
0

#141 Jahapp. Men vaddå, så det är lite utav en chansröstning på Felicia? Men varför skriver du i din "checkning" att hon kanske är istället för att det är säkert? Och bara för att Felicia har misstänkt mig är inte jag? Eller vaddå? Min anledning jag tycker som jag är god på är att jag skrev att moonlights verkade skum när hon skrev i infotråden det där med ängeln. Inte att Felicia är i dina ögon, utan Felicia kan ju göra så för att skydda mig, om hon nu är ulv.

Abico
0

Tindrar, jag har lust att rösta för din hängning bara för att slippa dina konstiga teorier hela tiden XD

Först är du övertygad om att jag är, ändå röstar du inte på mig? Sedan röstar du på Sandra-b eftersom FeliciaS enligt dina teorier är oskyldig (en stund åtminstone) och Sandra då garanterat är ulven. Men så fort du inser att alla andra röstar på FeliciaS så ändrar du dig?

Jösses ;P

Hanna 

VictoriaB
0

har vart på handbolls match hela dagen så har inget att gå på och röstar på FeliciaS

Tindrar
0

#143 Ville se om någon skulle ändra sig när jag bytte min egna röst. Jag var rädd att du var ett tag, hittade lite små bevis, men inget jag tror du är varulv för;) Nu tänker jag nog ta tillbaka min röst då jag inte har en aning om någonting. Men om FeliciaS inte är så är sandra-b och vi hade hur som helst dödat båda två *antagligen*

Så jag raderar min röst** ------
**Bara för att jag inte har någon åsikt, och då är det onödigt att rösta enligt mig själv;P

FeliciaS
0

Alla de oaktiva lämnar ni tydligen bakom misstankar, mest troligt är att några av dem är varulvar.

Allvarligt talat, säger jag som bybo, varför skulle jag ringa moonlights om jag var varulv? För att koppla er till att döda min i så fall kompis? Hallå eller ;P

#131 Varför röstar du på mig om du säger att du börjar tvivla på din tro om att jag är varulv…? Väldigt konstigt tycker jag! Vad du är mesig som dragit ur telefonjacket, vågar du inte prata med mig nu eller? Ska jag ta och traska hem till dig istället kanske ;)

#144 Vadå rösta efter grupptrycket ;P Varför tror du jag är varulv?

Mvh Felicia

Tindrar
0

#146 Kanske är VictoriaB varulv? *reta Hanna*

Sandra-B
0

Eh, va?

Det är väl klart att man aldrig kan vara 100% säker (om man inte är siare), det enda man har att gå på är ju sina egna (eller andras) teorier och min teori utgår från att Flicia är skyldig.

Måste rkänna att jag har lite svårt för att hänga med i svängarna här precis som Hanna skriver.

Jag tycker inte det känns som om det du skriver är så genomtänkt, du ändrar dig hela tiden…:-/

Som jag sagt flera gånger nnan så är jag helt oskyldig, vill byborna lyncha en oskyldig bybo så ska de givetvis välja att lyncha mig men målet med leken är att utrota varulvarna och då är jag inte rätt person att döda.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Abico
0

#146 - En sekunds tvivel, nu är jag säker på min röst igen ^^

Hanna 

FeliciaS
0

#149 *dumma dumma dumma Hanna*

Mvh Felicia

Stormviskaren
0

20 min sen deadline??

Creation
0

Timmen är slagen. Tillsammans har nio bybor enats om en ensam bybos avrättning. Himlen är mulen denna mörka dag som byborna återigen beslutat sig för att ta livet av en nära vän misstänkt för att ha blivit till något de fruktar. De samlas kring denna utpekade bybos hus och ber henne att stiga ut ur sin gömma, för att de vet vad hon är. Vad för monster hon har blivit.
"NEJ!" skriker den misstänkte förtvivlat av rädsla inifrån huset.
Hon försår vad som nu kommer att ske.
"Ja-jag är er vän och h-har aldrig… aldrig menat er något illa, d-det sv-svär jag på!" fortsätter hon med gråten i halsen.
"Kom ut då, så att vi kan bedöma om du faktiskt är ett odjur eller inte", säger en bybo lugnt.
Långsamt så öppnar den misstänkte bybon ytterdörren och stiger försiktigt ut. Händerna skakar och hon går nervöst på stället. Några av byborna tittar sig oroligt omkring och undrar om det verkligen är en bra idé om de tar denna bybo, men vågar inte säga emot de övriga.
"Nu tar vi henne!" ropar en av dem och hela skocken rusar mot dörren för att hålla fast henne.
"NEJ!" skriker den misstänkte medan hon ilsket och förtvivlat stretar emot två bybor som har ett fast grepp om varsin av hennes armar. "Det är inte mitt fel!"
"FeliciaS, du är dömd till döden misstänkt för varulvsdåd. Har du några sista ord?" säger en person kallt.
"Det är i-inte mitt fel! Jag vill-ville inte att d-det skulle bli så-såhär….", stammar hon skrämt. "Snälla, låt mi-mig leva!"
De övriga byborna skakar bara stumt på huvudet.
"Låt mig vara! Jag lo-lovar att ja-jag lämnar byn, kom-kommer aldrig igen", gråter hon. "Ba-bara låt mig leva!"
Hon försöker dra sig ur greppet, men klarar det inte.
"Jag vill-ville inte att d-det skulle bli såhär. Det v-var inte jag so-som ville se de-det där monstret de-den där natten, m-men moonlights tv-tvingade med m-mig."
Hårt sparkar hon på benet av den som håller henne i hennes högra arm. Med den fria handen bänder hon kvickt loss den andre hållarens grepp och börjar slå undan folkmassan.
"D-det var inte mi-mitt fel!" skriker hon. "Moonlights och-"
PANG!
Ett pistolskott svischar genom luften och träffar FeliciaS i huvudet. Hon faller död till marken och som förväntat ligger där en luden varulvskropp. Byborna undrar förargat vem det var som skjutit henne, men i kalabaliken hade ingen hunnit se vart skottet kom ifrån. Hon hade ju hållit på att avslöja de övriga varulvarnas identitet. Nåja, ytterligare en varulv har trots allt dödats och de får nöja sig med det. Men oron ligger allt kvar…

Återstående deltagare: 9 st
Varav goda: 1 ängel och 7 bybor

Deltagare

1. sandra-b
2. FeliciaS - lynchad varulv dag 2
4. Aliciia
5. VictoriaB
6. Stormviskaren
9. jejjas
10. strawberries97
11. Abico
12. Marsv1n
13. Tindrar

Creation
0

FeliciaS död har bevisat att de kvarvarande varulvarna är väldigt uppmärksamma och sopar undan sina spår väl. Vi får hoppas att byborna döljer sig lika väl inför denna kommande kvällning.

Det är NATT!
Vi väntar på att ängeln ska beskydda någon och att varulvarna ska välja vem som blir deras nästa offer.
Deadline: Måndag 21.00

Creation
0

Hoppas att alla kan förlåta den långa förseningen med deadline, jag råkade glömma bort tiden lite. :/

Kan berömma alla deltagare som är så aktiva förresten ^^ Det är roligt att läsa alla dessa teorier och diskussioner! Fortsätt på samma sätt. ;)

Stormviskaren
0

#153 vi har ingen siare Flört

Yes!! änu en varulv!!

Creation
0

#155 Oups, kopierade bara en tidigare skrivelse där, tänkte inte på att ta bort det. xP Ändrar.

Sandra-B
0

JA!

Felicia var en ulv och nu är hon det bästa som finns; en död ulv!

**SMF 237 Sweet Dream's 

Abico
0

Yes! :D
Bara två kvar nu, det tar vi lätt!

Hanna 

CamillaS
0

Duktiga bybor, blev lite orolig där ett tag. :P
#154 Dina berättelser väger bra upp för förseningen. långa och spännande. :)

FeliciaS
0

Mohaha! GO VARULVAR! Ni vet vilka ni är ;)

Mvh Felicia

VictoriaB
0

YÄÄÄH!! Bara två kvar:)

Tindrar
0

Ja! En till ulv dödad:D #160 Och jag som nästan litade på dig;P

Abico
0

Inatt är jag rädd, jag känner mig hyfsat ledande i båda ulvlynchningarna och det vore inte helt otroligt om dom tog mig inatt :/ Ängeln? Vart är du, jag behöver dig.
*lyfter luren för att ringa en vän, jag vill inte vara ensam i denna mörka kväll*

Hanna 

[jejjas]
0

ursäkta min frånvara har haft mycket.

*tar hunden ut på en sväng hamnar nere på torget ser att där går någon men ser inte vem*

Denna kommentar har tagits bort.
FeliciaS
0

Kom igen nu ulvisar, döda ängeln! ;)

Mvh Felicia

Creation
0

Ajaj, fick för mig att jag skrivit 22.00 som deadline till idag igen! =/ Såg nu att det inte alls var så. :o
Deadlinen förlängs till 22.00 nu.
En berättelse kommer inom kort!

Creation
0

Månljuset lyser upp den lilla byn i mörkret, men gatorna är inte mycket säkrare för det. De fruktade odjuren härjar även denna natt, ännu förpestar de byn med deras mordiska tillvaro.
En ensam bybo har trots det vågat sig ut på gatorna denna kväll, med viss övertalning från en kär väns sida. Vännen hade önskat att de kunde hålla varandra sällskap hos denne, under den riskfyllda, kyliga natten. Människan traskade raskt nerför gatan utan att titta sig om. Ifall hon gjorde det skulle hon bara få för sig hemska föreställningar om varulvar som gömmer sig bakom varje krök. Det är bäst om hon bara går raka vägen till vännens hus. Hon får en känsla av att hon är iakttagen och ökar takten. Varför hade hon begett sig ut denna natt? Det var en sådan dum idé. Oron höll på att ta över. De tunga stegen hon hörde bakom sig - var det faktiskt någon där eller var det bara inbillning? Hon kunde inte stå ut med ovetskapen längre och stannade upp för att titta sig om. Efter att ha tittat åt alla håll kan hon dra en suck av lättnad. Ingen förföljde henne. Det var bara hennes fantasi som hade spelat henne ett spratt. Hon traskade långsamt vidare. Nu höll hon på att närma sig vännens hus och kände sig mycket lugnare. En gatulampa blinkade till på vänster sida om henne. Hon vände sig förskräckt om med hjärtat upp i halsgropen. Vad höll hon på med? Det var bara en svag gatulykta trots allt. Samtidigt blinkade en lampa på höger sida om henne till. Hon hoppade till. Det var något som inte stämde. Hon började skrämt att gå vidare.
Klick!
Hela gatans lampor slocknade på samma gång. Nu var det nog. Med ett skrik sprang så fort hon kunde nerför gatan mot vännens hus. Tunga steg sprang efter henne. Hon kunde höra ilskna frustningar och morr som kom henne allt närmare. Varulvarna rev i hennes kropp och skinn, men hon fortsatte att springa. Kanske hade hon fortfarande en chans, kanske kunde hon ännu klara det till vännens hus. Hon kunde känna en av varulvarnas andetag mot hennes nacke, såg varulven käke öppna sig och kände när tänderna grävde sig in i hennes hud. Sedan kände hon inget mer.
Morgonen därpå kunde de andra byborna finna en blodig människokropp och rivna trasor av kläder mitt på byns bredaste gata. Det märktes verkligen att Jejjas hade kämpat för sitt liv, och inte bara det, hon hade kämpat för de andras liv likaså. Ett heligt märke på hennes arm bevisade nämligen att hon hade varit deras beskyddare, byns egna ängel.

Återstående deltagare: 8 st
Varav onda: 2 varulvar**
Varav goda:** 6 bybor

Deltagare

1. sandra-b
4. Aliciia
5. VictoriaB
6. Stormviskaren
9. jejjas - dödad ängel natt 3
10. strawberries97
11. Abico
12. Marsv1n
13. Tindrar

Creation
0

Trots att solen står högt är det en mörk dag för byns invånare. Utan varken beskyddare eller vägledare är deras öde oförutsägbart. De får hoppas på att lyckan är med dem under kommande omröstning.

Det är DAG!
Deadline: Tisdag 22.00

Abico
0

Neeeej! Inte Ängeln också :'(
Må du vila i frid jejjas, du var en fin person som satte andras säkerhet före din egen *snörvel*

Hanna 

Sandra-B
0

NEJ! Inte vår ängel också:-(

Nu står vår by helt oskyddad, varen siare eller ängel att hjälpa oss, bara teorier:-(

Jag tror att strawberries97 och Marv1n är de kvarvarande ulvarna, men jag är inte helt säker på det här…

Får tänka vidare och återkomma med min röst sen.

Ja, till skillnad från dig så skyddade den här ängeln bybornaFlört

**SMF 237 Sweet Dream's 

CamillaS
0

Nej! inte ängeln. :(

Louise, du kan ju snart skiva egna deckare, dina berättelser är jätte bra och spännande!Skrattande

Denna kommentar har tagits bort.
Abico
0

#171 - Äsch, nu ska du inte dra upp det där gamla ;P

Hanna 

FeliciaS
0

Bra jobbat ulvar! Fortsätt i samma stil :)

Mvh Felicia

Abico
0

#175 - Usch, tyst med dig - du får ju inte uppmuntra dom otäckingarna!

Hanna 

FeliciaS
0

#176 Äsch då, du ska inte bry dig om sånt som inte är riktat till dig.

Mvh Felicia

marsv1n
0

Nej, vad hemskt! Hur ska vi nu klara oss?

FeliciaS
0

Ingen har röstat än? Jag vill se era teorier ;P

Mvh Felicia

Abico
0

strawberries97 tror jag kan vara ond, men det är svårt det här :/ Jag känner mig inte alls lika säker som tidigare och har ingen koll på vilka som kan tänkas vara de kvarvarande ulvarna… Men sandra-b's teorier verkar ju inte helt fel - vore det inte perfekt att som ulv peka ut någon som ond och sedan förhäxa denne till verkligen ond när ulven som var demon dör? Jo, jag tycker att det verkar vettigt.
Min röst faller på strawberries97.

Hanna 

Sandra-B
0

Min röst faller också på strawberries97 av de anledningar som jag skrivit ovan.

Men som jag sagt flera gånger så är jag väldigt misstänksam mot Marv1n men faktiskt även mot Hanna…

**SMF 237 Sweet Dream's 

Tindrar
0

Jag vet inte riktigt vem jag ska rösta på, siaren sa ju faktiskt att 
sandra-b är misstänkt, likaså med FeliciaS som var ulv. Funderar om sandra-b kan vara en ulv, och siaren har rätt igen, men får se hur jag gör ifall det blir en röst inatt.

marsv1n
0

Jo, jag säger som dem över och röstar på strawberries97.

Abico
0

#182 - Där har du ju en poäng faktiskt, om båda två är ulvar så vore det ju inte alls konstigt att sandra envisades med att den ena måste vara oskyldig åtminstone… För att försöka skydda den kvarvarande ulven?

Hanna 

Creation
0

Sju bybor hade i hemlighet pratat ihop sig och nu hade de enats om ett beslut. Säkra på att det var det enda rätta att göra, begav de sig iväg för att utplåna någon de var övertygade om länge hade gått bakom deras rygg och utnyttjat deras förtroende. Med största sannolikhet var hon varulv, menade de.
Förenade gick de för att vänta på bybons ankomst utanför hennes enkla stuga. Vad de inte visste var att denne person stod gömd bakom ett träd i närheten och iakttog dem. Hon hade precis kommit åter efter en skogspromenad med sin trofaste hund, då hon fått syn på folkmassan utanför hennes hus. Vad hade hon nu hamnat i för soppa? Hon visste mycket väl vad som skulle ske ifall hon begav sig till dem, då hon själv observerat samma process två gånger de senaste dagarna. Vad hon än gjorde eller sa skulle det leda till avrättning, av den ena eller andra parten som stod där ute. De enfaldiga byborna förstod inte vad de själva gjorde. Nu när hon stod där gömd bakom träden blev hon alltmer övertygad om deras idioti. Vad skulle hon nu göra? Hon kunde inte gå till det ilska folkvimlet där borta, men heller kunde hon inte stanna i skogen för evigt.

Hunden morrade lågt och den bekymrade bybons hjärta bankade hårt i bröstkorgen, liksom bedjande efter att bara få komma ut så att det kunde bli ett slut på lidandet. En kvist bröts och hon förstod att de hade känt hennes närvaro. Utan att tänka vidare på det släppte hon hundens koppel och ilade in i skogen. Hon kunde höra låga rop från bakom henne, men vindens sus förhindrade henne från att kunna urskilja orden. Dock kunde hon bara föreställa sig vad de planerade att göra näst. Hon sprang vidare, över kvistar, stockar, buskar, stenar och allt som kom att komma i hennes väg. Vart hon var påväg hade hon ingen aning om, men hon visste att hon behövde fly. Långt bak i tankarna erkände hon dock långsamt för sig själv att det inte fanns en chans att hon skulle klara av det. Förföljarna höll takt med henne och hon höll själv på att tappa orken.
Vid en tidpunkt insåg hon att hon stod vid änden av stupets kant och kunde inte ta sig vidare. Bokstavligen. Hon bromsade tvärt och tittade ner i avgrunden. När hon vände sig om för att få en titt på förföljarna stod där hittills bara en bybo. Det var inte någon hon kände särskilt väl, men blicken var lika mörk och hatisk som om hon hade svikit en gammal vän. En efter en dök de övriga byborna upp bortifrån skogen och flockades kring henne, motade henne allt närmre den djupa klyftan bakom henne.

"Strawberries97, du är dömd till döden, misstänkt för varulvsdåd. Därför kommer du att avrättas genom…"
Talaren tittade sig omkring och gav frågande blickar till de andra byborna.
"Vi halshugger henne!" ropar en person ilsket.
"Nej, bränner henne på bål!" skriker en annan.
Den dömda bybon tittar på människa till människa. Båda sätten var lika förnedrande, förkrossande och fördömande.
Med gråten i halsen yttrar hon några låga ord:
"Jag tar hellre mitt eget liv än låter ert samvete plågas av att ni tog det istället"
Därefter lutar hon sig tillbaka och faller ner i det avgrundsdjupa stupet.
När byborna flera timmar senare når botten på klyftan kan de inte finna mer än Strawberries97's likbleka, blodiga människokropp. Deras hittills ofelbara tur har svikit folket. De har fått en vän att gå ner i fördärvet. En bybo har tack vare dem varit tvungen att möta döden.

Återstående deltagare: 7 st
Varav goda: 5 bybor

Deltagare

1. sandra-b
4. Aliciia
5. VictoriaB
6. Stormviskaren
10. strawberries97 - lynchad bybo dag 3
11. Abico
12. Marsv1n
13. Tindrar

Creation
0

Nu när turen verkar ha lämnat bybornas sida får de kämpa hårdare för att klara denna kamp mot den kommande nattens hotande skuggor.

Det är NATT!
Vi väntar på att varulvarna ska välja vem som blir deras nästa offer.
Deadline: Onsdag 22.00

Abico
0

Neeej :'( Vi tog fel!
Förlåt oss strawberries!

Hanna 

Tindrar
0

Ja, tyckte ni gick på för svaga bevis faktiskt. Sandra-b brukar inte tycka om att gå på svaga bevis ifall man tittar på gamla lekar då hon var bybo.

Abico
0

#188 - Du tror alltså att sandra-b är varulv?

Hanna 

Tindrar
0

#189 Nu kommer du bli glad igen;P Bara en teori om att hon är, hon lägger första rösten för att gömma alla gissningar om att hon är, varför så säker på att Felicia är då, om hon inte själv är ulv? Sedan om man kollar i hennes text så verkar Felicia skyldig till 100%, okej om hon röstade för att siaren sagt det, men om man själv räknas som skyldig från siaren?

marsv1n
0

Nej, vi dödade en bybo! :(

VictoriaB
0

nejj:(

Stormviskaren
0

åå Typiskt vi tog en bybo :/

hmm ja börjar fundera på VictoriaB, hon har bara skrivit korta rader var gång någon dött. inget mer. hon har inte skrivit vilka hon tror m.m hmm är hon rädd att bli avlsöjad?

Sen Tindrar ska ha väldigt mycket teorier om alla, hon kanske vill avleda oss ifrån att tro att hon är oskyldig?

SandraB är de ju några som tror mycket med tanke på Siarens ord, men jag vet inte.

Sandra-B
0

Anledningen till att jag röstade på Felicia är att siaren misstänkte henne (och iofs mig också) men eftersom jag vet att jag bara är en bybo så var Felicia i mina ögon tvungen att vara skyldig (vilket hon ju också var).

Siaren (Inanna) skrev i början av tråden att hon missat starten eftersom hon varit borta och borde därför inte ha hunnit sia första natten (se inlägg #32).

Under den andra natten (i inlägg #92) så skriver siaren att hon vet vem hon misstänker men inte vågar säga nåt för hon är rädd att bli dödad (vilket hon även blir) och om det skulle vara så ber hon att vi ska läsa vad hon skrivit innan.

Jag gjorde just det eftersom jag bara tror att hon hunnit med att sia en (varulven FeliciaS).

Som jag sagt så mångta gånger innan så är jag totalt oskyldig till all hemsk, blodig död på oskyldiga bybor.

Jag känner mig helt säker på att Marv1n är en varulv men även Hanna (Abico) känns lite misstänkt tycker jag.

**SMF 237 Sweet Dream's 

FeliciaS
0

Härligt! Fortsätt i samma stil ulvar :)

Mvh Felicia

VictoriaB
0

#193 har mycket läxor och prov den här veckan så hinner inte skriva mer och det är ju bättre att jag skriver lite än ingenting

[jejjas]
0

Komigen nu bybor ta ulvarna å hämnas Ängen å siarens Död

FeliciaS
0

#197 Mohaha, de har ingen chans nu! :D Byborna är helt oskyddade från de hemska monstren! ;P

Mvh Felicia

Creation
0

En uggla hoade ifrån skogen som i nattens timme var som slukad av mörker. Någonstans där inne i dunklet dolde sig de fruktade varulvarna. För tillfället upptog odjuren fem skrämda bybors oroliga tankar. De flesta av dem satt mest och var rädda om sitt eget och sina vänners skinn. De oroade sig över vem som skulle komma att bli varulvarnas kvällsmat denna kyliga natt. Men en av byborna funderade över något annat. Vilka bybor var det som i denna stund fanns där ute i vargaskepnad väntade på ögonblicket som de skulle få sig ett nytt offer? Vilka av folket i byn kunde på något sätt förmå sig själva att leva med dessa vållanden av vänners död på sina samveten?
Bybon som gick i denna tankegång var fylld av orolig spänning, samt enveten nyfikenhet, och önskade att det fanns något sätt som hon kunde lösa mysteriet på. Jovisst fanns det ett sätt; att själv gå ut och bemöta varulvarna för att analysera vad för skepnad som var dold där inuti, men denna aktion var allt för riskabel och skulle med största sannolikhet sluta upp med henne död. Hon kände att hon var riktigt nära svaret på hennes frågor, men hur hon skulle klara den sista biten till dem visste hon inte.

I sina funderingar beslutade sig till slut bybon för att gå till sin granne och diskutera ämnet. De brukade ofta talas vid om sina innersta spekulationer gällande varulvarnas närvaro i denna by. Snart stod hon på grannens tröskel och knackade på. Ingen respons. Hon upprepade knackningarna och kikade in genom ett fönster bredvid dörren. Till hennes förvåning var huset alldeles nedsläckt. Inte kunde man väl sova en natt som denna? Och nog borde väl grannen ha hört henne knacka nu, om hon faktiskt hade varit hemma?

En tanke slog henne. Varulvarna hade säkert slagit till mot denne människa. Men dörren var låst, så grannen var i det fallet ute på gatorna vid den här tiden. Den nervösa bybon skyndade sig ut ur grannens trädgård och ut på gatan. Hon var påväg att leta upp denne för att försöka rädda sin vän, men frös plötsligt till när hon fick syn på en annan bybos boning längre upp på vägen. Det var kolsvart där inne med. Var även den bybon ute, tro? Något fick henne att anse annorlunda. Det stämde inte bara, de frånvarande byborna borde veta att man ska hålla sig till sitt eget hem hela natten vid det här laget.
Hon synade gatans alla hus. Fem hus var tända, inklusive hennes eget. I ett av husen kunde hon skymta en rädd bybos oroliga fram-och tillbakagång. Två hus var släckta. Dessa bybor syntes inte till någonstans. Långsamt så började hon att koppla det. De visste med säkerhet att två varulvar närvarade i deras by om natten. Att två bybor var frånvarande samma natt, det var mer än ett sammanträffande. De var en och samma varelse. Hon hade löst mysteriet! I samma stund kunde hon höra en morrning bakom sig. Hon vände sig förskräckt om och såg två blodtörstiga varulvar blänga på henne. Det rev i henne av förtvivlan. Fanns det något sätt att avvärja processen nu? Hon viskade lågt deras mänskliga namn, i hopp om att detta skulle väcka deras människosjälar till liv. Visst fanns det något gott djupt där inte? Visst besatt de inte hjärtan av sten?

Orden gav inga resultat. Långsamt stegade de fram mot henne. I samma stund som hon drog ett djupt andetag för att skrika ut deras namn, så att de kvarvarande byborna åtminstone hade en chans till överlevnad, högg de henne hårt i hennes halspulsåder. Och de få sekunder det tog innan Tindrars hjärta avstannat fylldes hennes tankar enbart av en enda sak. I dessa varulvar som nu rev i hennes kropp, de som en gång varit godhjärtat och fredligt folk, i dem fanns det inte längre något mänskligt kvar. Allt de hade var en människas skepnad om dagen, men innerst inne var allting ändå helt svart. Inget kunde rädda dem från ondskan mer.

Återstående deltagare: 6 st
Varav goda: 4 bybor

Deltagare

1. sandra-b
4. Aliciia
5. VictoriaB
6. Stormviskaren
11. Abico
12. Marsv1n
13. Tindrar - dödad bybo natt 4

Creation
0

Varulvarna antar en alltmer inhuman karaktär. Det gäller att ta slut på dem och ta slut på dem fort, ifall dessa försvarslösa bybor ska ha någon chans…
**
Det är DAG!**
Deadline: Torsdag 22.00

Sandra-B
0

Creation: Har du fått mitt PM?

**SMF 237 Sweet Dream's 

Sandra-B
0

Nej:-(

Inte Tindrar också:-(

Vad ska det bli av byn om alla bybor dör?
Inte kan de onda väl vinna ytterigare en gång?

Kom igen nu, nu måste ulvarna lynchas!

Jag lägger min röst på Marv1n, är säker på att hon är skyldig!

**SMF 237 Sweet Dream's 

CamillaS
0

Ok, Sandra kör på det. är lite osäker själv. :P
Men har mina misstankar mot Abico.
Förrästen Siaren sa inte helt klart och tydligt att sandra-b är varulv!
Hon chansade bara.

Sandra-B
0

Jag ska på begravning och kommer därför inte att vara hemma på lera dagar, kommer heller inte att ha tillgång till internet så därför tar CamillaS (med lekledare Creation godkännande) över min roll från och med nu.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Abico
0

Vila i frid Tindrar :'(

Hanna 

Abico
0

Jag är fundersam och fortfarande misstänksam mot Sandra-b… Marsv1n skulle förvisso kunna vara lika skyldig men hon har inte varit så aktiv i tråden så jag har inte bevis nog att anklaga henne.
Jag röstar för Sandra-b's hängning, hon beter sig högst misstänkt i mina ögon.

Hanna 

marsv1n
0

Nej! Vad läskigt, en till bybo är så brutalt mördad igen! :( R.I.P

Jag tycker det är misstänkt att sandra-b och abico skyller på varandra… Fast idag faller min röst på camillaS(sandra-b). Jag hoppas vi tar en varulv nu!

Tindrar
0

Åh, vilken lång död jag fick, jag var ganska säker på min död faktiskt;P

CamillaS
0

Vet inte om marsv1n är skyldig. fortsatte rösta på henne eftersom sandra redan gjort det, men själv vet jag inte.

Tror däremot att det kan vara nån oaktiv som kan vara varulv kanske.

Kan iaf försäkra att ni blir en bybo mindre om ni lynchar mig!
vet inte vad mer jag kan säga men jag är oskyldig!

Creation
0

Vi närmar oss deadline och tre bybors röster saknas, kom igen nu!

Creation
0

"En för alla, alla för en!" mässade fem bybor i nedstämt kör när de enats vad som behövde göras.
De skulle ta ännu en möjlig varulvs liv. Med rädslan över att de skulle vara tvungna att genomgå ännu ett bakslag och ta någon oskyldig hade det varit ett svårt beslut, men efter en diskussion hade de tre tvivlarna blivit övertalade och gått med på denna lynchning. Det var deras enda chans till överlevnad, de behövde snarast få bort dessa odjur som förpestat deras by och fyllt den med oro.

Nervöst stegade gruppen nerför gatan till den misstänktes boning.
"Kom ut, ulvusling!" ropade en av byborna och bankade på människans dörr. "Vi vet att du är där inne och att du svikit oss alla! Låt oss tillsammans få ett slut på denna avskyvärda epidemi. Om du bara erkänner dina synder och överlåter ditt liv till änglarna, kan vi övriga leva ett fredligare liv här nere. Det blir bättre för oss alla."
CamillaS(Sandra-b) steg ut ur huset, med en våg av kränkt avsky i blicken. Hennes ögon tårades av ilska.
"Ni gör ett misstag. Att göra detta drar er ner i fördärvet! Det är inte jag ni söker, det svär jag på hela galaxens existens! Låt mig leva."
"På hela galaxens existens?" sa en högdragen bybo skeptiskt. "Det är bara något en varulv skulle svära på. För allt en ulv vill är ju att utplåna all lycka vår värld bringar."
"Är det du som kom på denna vansinniga idé?!" sa den misstänkte häftigt. "Försöker du medvetet ta livet av dessa stackars naiva bybor eller har du kommit fram till denna plan för att du är minst lika tanklös själv?!"
Den högdragne bybon slog snabbt till och gav henne en så hård örfil att hon slogs ner till marken.
"Jaja, ta mig då", viskade hon lågt medan hon hävde sig upp. "Men ni gör era livs värsta misstag, det lovar jag er."

I handbojor fördes hon till torget för att avrättas.
"CamillaS(Sandra-b), du är dömd till döden genom halshuggning, misstänkt för varulvsdåd. Har du några sista ord?"
Den misstänkte bybon tittade bara upp från sin plats på huk och sa med en mörk blick:
"Dra åt helvete med er alla. Ni förtjänar det, varulv som enkel bybo. Det finns inget hopp för er här om ni ändå är så kallhjärtade att ni tar livet av folk med simpla misstankar som grund."
Hon tittade ner i marken igen och lämnade de övriga byborna i oro med rivande samveten. Yxan höjdes och sänktes ner i ett hugg. Ingen transformering, kvar låg samma människokropp, men nu utan minsta spår av liv i sig. De hade haft fel än en gång och avrättat en godsinnad bybo. Hennes huvud rullade stilla nerför gatan och lämnade blodspår efter sig. I ansiktet hade hon ännu samma kalla, besvikna uttryck. De var nog alla dömda till helvetet nu, tänkte gruppen åskådare dystert. Och nog kände de alla att de förtjänade det, då deras samveten sved som eld… åtminstone i tre av deras hjärtan.

Återstående deltagare: 5 st
Varav goda: 3 bybor

Deltagare

1. sandra-b(ersatt av CamillaS) - lynchad bybo dag 4
4. Aliciia
5. VictoriaB
6. Stormviskaren
11. Abico
12. Marsv1n

Creation
0

Oturen verkar ha lämnat dessa olyckliga bybor för gott, de måste nu förlita sig på annat än deras tur. Långsamt avdomnar även de mänskligas känslor, så om de vill ha rätten att kunna kalla sig själva för människor länge till får de nog ta och skynda sig och göra sig av med denna vargalika ohyra…
**
Det är NATT!**
Vi väntar på att varulvarna ska välja vem som blir deras nästa offer.
Deadline: Fredag 22.30

Creation
0

Ursäktar så väldigt mycket än en gång. Det blev en rejält grav försening idag. Jag tappade bort tiden och märkte inte förseningen förrän klockan var halv elva. *skäms* Skäms Sen dess har jag klurat ganska mycket på berättelsen(inspirationen lydde mig inte riktigt idag), därav förseningen.
Hoppas att det inte gjorde för mycket.

CamillaS
0

#213 ingen fara jag/vi dog endå oskyldiga som vi försökte hävda men som vanligt går det inte att visa sin oskuld förrens det är försent.. :(

Abico
0

Jag trodde verkligen att siaren var en till ulv på spåren :'(

Hanna 

moonlights
0

mohaha! hejja varulvarna ni äger!! jag litar på att ni tar det här!Tungan ute

Stormviskaren
0

åå nej inte en bybo till. detta ser inte ljust ut för oss :/

(jag ska på marsvins utställning i morgon som ligger väldigt långt hemmifrån mig så kommer inte vara inne mer idag.)

aliciia
0

Oh, jag lever fortfarande :D

har haft massa prov denna veckan,och har inte haft ork till att gå in här.

FeliciaS
0

Kämpa på ulvar! *tummen upp*

Mvh Felicia

Creation
0

Hon satt invirad i en filt i sin fåtölj framför en varm spis. Efter många försök att få sig någon sömn utan resultat, hade hon stigit ur sängen för att spendera några lugna stunder med sina tankar. I flera nätter hade hon legat sömnlös av en specifik anledning; varulvarna. Ända sedan den natt som varulvarna spridit sig i byn hade hon lidit av svåra mardrömmar de få stunder hon nickat till. Hon ville så gärna få ett avslut på deras hemska illgärningar. En svag, kall vind svepte igenom rummet. Hon huttrade lågt och svepte filten tätare omkring sig. Knarrande golv och knirkande dörrar. Ljuden som hållt henne uppe natt ut och natt in. Dock kändes denna natt annorlunda. Det var något som inte stämde.
Hon spetsade öronen för att lyssna sig till skillnaden, men hörde ingenting särskilt mystiskt. En uggla som hoade stilla i natten, en hungrig tvättbjörn som rotade i soporna och det välbekanta suset av lugn. Det var just det. Skogen viskade inte om odjurens härkomst längre, det hördes inga välbekanta varulvsvrål från fjärran, inga smygande steg i buskarna utanför… allt var bara tyst. Kanske hade de lämnat byn för gott nu? Hon gäspade och stängde ögonen.
"Det har de säkert", mumlade hon lågt och omfamnades långsamt av den djupa sömnens söttma.

Smyg, smyg, smyg, tripp.
Hon vaknade och öppnade ett öga på glänt. Vad var det, tro?
Tripp, tripp, tripp, tramp.
Hon öppnade även andra ögat och kisade ut i det mörka rummet. Brasan hade slocknat nu. Vad det än var som rörde sig utomhus, kom det närmare.
Tramp, tramp, tramp, stamp.
Hela hennes kropp väcktes till liv på samma sekund. Det där lät sannerligen oroande. Golvet knirkade och knarrade, hon kunde urskilja det bekanta ljudet av varulvstassar mot trägolvet. Kvickt ställde sig den stackars bybon upp, plockade upp sin fickkniv och backade in mot ett hörn i rummet.
"VISA ER!" ropade hon.
Varulvsstegen tystnade.
"Låt mig beskåda era förbannade ansikten!" skrek hon gällt.
En av de två varelserna stegade fram i månljuset. De ögonen gick det inte att missta sig på. Den omringade bybon tappade fickkniven i förskräckelsen, att denne person framför henne i varulvsskepnad faktiskt utförde dessa vanvettiga handlingar var otänkbart för henne. Ögonen fick en väldigt speciell glimt i ögonen som hon aldrig erfarit förut. Det var en blick av frestelse… av blodlust… och av tillfredsställelse. Det var som att denne pälsade varelse njöt av synen av bybons rädsla. Varulven tog ytterligare ett steg fram och flöt ihop med skuggorna omkring.

Den ensamme bybon satte sig ner i förtvivlat chocktillstånd. Snart kunde hon känna en varulvs andedräkt i ansiktet och känna dess dregel droppa ner på hennes ben.
"Ta mig. Ät mig då. Inget spelar ändå någon roll mer."
En tår droppade nerför hennes kind. Sorgen och besvikelsen var ändå för stor över att dessa bybor som hon trodde att hon kände så väl, som hon litade fullt och heligt på, kunde utföra något som detta svek.
Den första tåren hade knappt hunnit nudda marken vid det laget som varulvarna gjort sina första hugg.

Stamp, stamp, stamp, tramp.
Gryningsljuset började ta vid och varulvarna tog till flykten. Snart skulle de också vara borta, liksom bybons liv nu också varit ett tag.
Tramp, tramp, tramp, tripp.
De förflyttade sig längre och längre bort från bevisen på deras nattliga visit.
Tripp, tripp, tripp, smyg.
Snart skulle varulvarna återta sina mänskliga former och återgå till sina alldagliga roller i det lilla samhället. De övriga byborna skulle än stå ovetande och blinda för att misstänka de som stod rakt framför dem.
Smyg, smyg… smyg…. smyg…..
Skriket efter upptäckten av Stormviskarens kvarlevor ekade igenom byn och lämnade ärr i atmosfären. Inom några ögonblick var varulvarna i människoskepnad åter på platsen de några stunder tidigare lämnat och återigen stod de där i sina falska roller… och levde det liv de vars anda de tagit borde ha fått leva.
_Och på nytt återupptogs tystnaden.

_Återstående deltagare: 4 st
Varav goda: 2 bybor

Deltagare

1. sandra-b(ersatt av CamillaS) - lynchad bybo dag 4
4. Aliciia
5. VictoriaB
6. Stormviskaren - dödad bybo natt 5
11. Abico
12. Marsv1n

Creation
0

Varulvarna har nästan förintat hela byn, men än är det inte för sent för revansch. Ännu har byborna en chans att övervinna monstren. En sista chans.

Det är DAG!
Deadline: Lördag 22.00

marsv1n
0

Nej! En till bybo dödad! Så hemskt :( Och att camillaS blev lynchad fast hon var bybo… :(

Aliciia-varulv?

VictoriaB-varulv?

Abico-varulv?

CamillaS
0

Nej! nu måste ni ta det här bybor, annars förlorar ni! :O

moonlights
0

Mohaha. Varulvarna äger!!Skrattande

Abico
0

Jag röstar på Aliciia, hon skulle kunna vara en av de sista varulvarna :/

Hanna 

marsv1n
0

Jag tror att Aliciia och Abico är dem sista varulvarna. Men idag röstar jag på Aliciia.

marsv1n
0

#226 Kunde inte skriva med fetstil… Men röstar iaf på Aliciia.

CamillaS
0

aj aj jag tror att varulvarna vinner denna gång. :/

Stormviskaren
0

*snyft* ja ville inte dö :'(  Lycka till bybor kämpa på.

Creation
0

Av olika anledningar måste deadline fördröjas med en och en halv timme idag(hinner inte göra mer än skriva detta just nu) =/ Hoppas att det går bra.

Ny deadline; Lördag 23.30

Creation
0

Fyra människor är kvar i byn. Allt de kan göra är att chansa på vem det är de söker. Efter att en yttrat sin misstanke för två övriga bestämmer de tillsammans att det stämmer, den fjärde bybon ska bort. Men eftersom att en av de tre måste vara varulv, kan de inte vara för säkra på att det de gör är rätt…
De går långsamt och nervöst till den fjärde bybons boning. En av dem ropar med darrig röst upp:
"Du är dömd till d-döden misstänkt fö-för varulvsdåd! Kom ut och visa d-dig."
Den utpekade bybon stiger ut. Det finns ingen chans att hon kommer att klara sig undan denna anklagelse, hon hade redan sett vad de hade slutat upp med de senaste dygnen. Alltid en bybo död, på ett eller annat sätt.
"Ni dömmer er själva till döden", sa hon stilla. "Jag hoppas att jag kan få er att ändra åsikt, jag hoppas att ni inser att jag är oskyldig när jag talar till ert hjärta och berättar sanningen - jag är ingen varulv. Jag hoppas att ni har tillräckligt mycket förtroende till mig för att lita på mina ord."

Byborna stod tveksamt och tittade på henne där uppe. Antingen hade de haft fel eller så var hon en bra lögnare.
"Det var du som propsade för sandra-bs avrättning! Varför skulle vi tro på dig?!" svarar en av byborna argt.
"Va? D-det gjorde jag inte alls!" säger den dömde bybon förskräckt. "Du ljuger! Visst vet ni övriga att det denne människa säger inte stämmer?"
Hon tittade oroligt på de andra två. Den ene av dem svarade ängsligt att hon inget mindes och den andra svarade att den trodde på sin väns ord.
"Jaha. Jag har alltså ingen på min sida?" svarade den misstänkte bybon modfällt. "Jaja, då är det väl lika bra att jag avrättas då, som den ende av oss kvar med hjärtat på rätt ställe…"
Hon fördes till torget och bands fast i en stolpe. Än hade byborna inte kommit på något sätt att ta hennes liv på, så de behövde tid att diskutera och fundera. Vilket var det enda säkra sättet att få död henne på?
"Hon måste plågas genom det", sa en av byborna hatiskt. "Straffas för sina illgärningar, så att hon känner ånger och sorg för de hon tagit livet av.
"Hon ska brännas på bål", svarade en annan då tvärsäkert. "Något värre finns det inte."
Den tredje bybon ryckte bekymrat på axlarna och tittade åt den dömde människans håll. Det var hennes vän som stod där och snart skulle dömas till den hemskaste död hon kunde komma att tänka på. Men hennes läppar hölls stängda och hon sa inte emot de övriga två. Brännas på bål fick det bli.

Och som Aliciias hud frättes bort och hennes sista skrik tog över hela områdets hela existens, började de tre byborna långsamt inse vilken enfaldig idé det varit att förinta henne på det här sättet. Inte för att de kände det minsta medlidande för smärtan hon gick igenom, men för att denna bybo ända in i sista andetaget skulle kunna beskåda de som såg på när hon plågades. De som alla tre blott besatt svarta själar, vare sig de var varulvar eller människor; de som inte hade förmånen att kunna känna medlidande längre - de som knappt kunde påstå att de kände något alls något mer. Ödets sekund hade inkommit.
Tre bybor stod där, när kvällningen kom sig allt närmare och lyssnade till då den brinnande bybons sista klagoskrik långsamt avtog. Tre bybor stod där i tystnad och väntade på att kunna se en kraftig varulvskropp i lågorna. Två bybor skrattade åt synen och en av dem grät.
Solen sjönk i horisonten.

- Det är NATT! -

VictoriaB stod stilla och tittade in i lågorna stunden efter att ödets ögonblick passerat. En tår rann nerför hennes kind. Där i flammorna brann Aliciias kropp, i samma människohölje som alltid. På var sida om den enda livs levande bybon som fanns kvar i byn stod två andra människor och antog sina omänskliga former. Bybon stod oberört kvar och stirrade in i lågorna. Det spelade ingen roll om hon sprang, det spelade ingen roll om hon gav det minsta försök till att slåss mot dem. Även om hon hade en chans till överlevnad tänkte hon inte ta den. Vare sig hennes hjärta slog eller inte skulle hon känna sig lika död inombords ändå.
De två varulvarna drog blodtörstigt ner henne på marken och högg i hennes kropp, men hon skrek inte. Hon var som bedövad för all smärta det fanns att få. Och den tid det tog innan hennes mörka själ lämnat den mänskliga kroppen, den tiden tänkte hon bara en endaste sak, om och om igen:
"Förlåt mig.
Förlåt mig.
Förlåt mig."

Creation
0

När denna by nu är utplånad har hungern än en gång vuxit sig stor och de grymma varulvarna beger sig till nya gränser. Vilken by kommer härnäst att bli utsatt för denna skoningslösa plåga?

Varulvarna har segrat!

Abico
0

JA! Vi VANN! :D All makt åt varulvarna! ;)

Hanna 

FeliciaS
0

Wiieee! :D

Mvh Felicia

CamillaS
0

Buuu.. *jämmer från graven, vi bybor ska segra nästa gång!*

FeliciaS
0

#235 Ja, det ska vi göra :) Den sidan jag står på ska segra ^^,

Mvh Felicia

Tindrar
0

#233 Jag som anade det;P

Stormviskaren
0

åå jag fick också den känslan att Hanna var varulv XD haha

marsv1n
0

JA! Vi vann :D

moonlights
0

Jippi!!

Tindrar
0

Vilka roller var det? Alltså vem blev förtrollad typ?

Creation
0

Abico var bybon som förvandlades till ulv. ;) Marsv1n var den andra kvarvarande ulven.

Tindrar
0

Jo, marsv1n förstod jag, men Hanna;P Hade ju en misstanke om det;P

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.