kan marsvin bli rumsrena???
Mina marsvin kisar jämnt när de kommer ut och får springa. Kan de blir rumsrena????
Mvh:Anna

åh, mina gör också det! men det är för dom måste pissa efter 30 min men ja vill också veta hur man får dom rumsrena och om dom kan bli det :)
Ja, marsvin kan bli rumsrena. Lättast att lära dem är det när de är unga. Marsvin kissar (och bajsar) rätt ofta, men att få de att kissa på speciella platser går bra. Har själv haft rumsrena grisar… ^^,
Gör så att du har 2 olika små hörn eller något med smutsigt spån i. Sätt marsvinen där med jämna mellanrum och ge de lite gott när de kissar i den. Upprepa detta med jämna mellanrum.
Lite osammanhängande, men jag är så trött ;P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Mina är oxå rumsrena , när vi släpper ut dom och dom ska kissa eller bajsa så springer dom in i buren och gör det . men det tog ett bra tag att lära dom . =) men med lite tid så går det
mina har som grej att kissa så fort dom kommer ut.. antar att det är en revirgrej? dom drar rumpan på golvet o så kommer det en kissrand.. mattan är oxå väldigt poppis att kissa på, jag blir mindre glad!
dock kissar dom inte PÅ mig.. då ska det vara en handduk.. men min äldsta, phille, är så duktig på att säga till när han är kissig när han är uppe att jag vet innan han kissar men ibland orkar man inte lämna honom i buren när man ändå har handduk under…. men d verkar som att han inte Vill kissa på handduken.. för han visar vääldigt tydligt o länge att han faktiskt är kissig… varför kan han då inte skippa att kissa på golvet undrar jag? :S
#4 Samma problem här ;/ Den ena av grisarna "sprejar" över hela golvet varje gång han är ute. Är väl för att det luktar gott eller något. :p Tror att det är revirgrej, den grabben jag har som håller på så är otroligt hanig.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
alla mina håller på :( fast bara en "sprayar", dom andra lämnar bara pölar…
jag har hanar, ni som fått era